Големите футболни клубове са по-популярни от големите модни марки, но оборотът им е по-малко. Това установи изследване, публикувано на италианския сайт calcioefinanza.
Френската модна къща LVMH, например, която притежава марки като Louis Vuitton, Christian Dior и Givenchy, се похвали с общи приходи, надвишаващи 11 милиарда евро през 2014 г., 2,6 пъти повече от сумата на оборотите на десетте най-големи футболни клубове в Европа.
Групата, основана от Бернар Арно, в която се включват и големите италиански марки като Bulgari и Loro Piana, е модната къща с най-много последователи във Фейсбук, 39 млн.
Сред европейските футболни клубове, двата испански гранда Барселона и Реал Мадрид са тези, които имат най-голям брой фенове в света с 86,7 и 84,3 милиона. Десетте най-обичани европейски футболни клубове са последвани от рекордните над 436 милиона ползватели на Facebooк, като заедно генерират около 4,2 милиарда евро приходи през сезон 2013/14.
Модните къщи инвестират значителна част от бюджета си всяка година в широка гама от маркетингови дейности, включително и спонсорството на футболни отбори и индивидуални спортисти, подкрепящи видимостта на техните марки в световен мащаб. Сравнението на европейските футболни клубове и модни къщи по отношение на присъствието в социалните медии предоставя някои интересни наблюдения.
Например, сравнявайки LVMH с Челси, се вижда, че клубът, собственост на Роман Абрамович, има 43,2 милиона последoватели във Фейсбук, подобно на модната къща, основана от Арно, но е имал оборот от по-малко от 400 милиона евро за сезон 2013/14, 27 пъти по-малко от LVMH.
Майкъл Корс пък е спечелил 2,50 милиарда евро през 2014 г., почти пет пъти повече от Реал Мадрид, футболният клуб с най-големи приходи в света. Въпреки това, докато Корс в момента има 16.4 милиона последователи във Facebook, Реал има почти 85 милиона.
Материал на Спортлайн