
Бъдещето на футбола изглежда силно обвързано с технологиите и иновациите. Социалните мрежи, които заемат голяма част от ежедневието на хората, се превръщат в задължителен маркетингов инструмент в света на спорта.
Нестандартното съдържание и усещането за загриженост от клуба може да спои още повече любовта на феновете. Клубовете от Бундеслигата са усвоили този подход до съвършенство. Освен всекидневното "захранване" с новини от кухнята, германските клубове често разчупват обстановката с шеговити публикации в социалните мрежи.
Най-често "Туитър" влиза в ролята на посредник между клубовете и феновете заради възможността за бързи и кратки съобщения. Голяма част от отборите в Бундеслигата имат чуждоезични акаунти, което допринася за повишеното предлагане на клубовете като продукт на международния пазар.
Създаването на профил в социалните мрежи е едва първата стъпка от маркетинговата стратегия. Ключът обаче се крие в това как да бъдат увеличени последователите и съответно съдържанието да достигне до повече хора.
Държавите в Южна Америка и Азия се славят с най-фанатичните привърженици, подкрепящи докрай своите национални любимци. Затова за европейските клубове привличането на южноамериканци е голяма възможност.
Пример за отличен маркетингов ход беше преминаването на Хавиер Ернандес в "Байер" (Леверкузен) през 2015 г. За две години популярността на мексиканския нападател в родината му прибави близо 8 милиона последователи към профилите на клуба в социалните мрежи. Миналото лято трансферът на колумбийската звезда Хамес Родригес имаше подобен ефект за "Байерн".
Анализ на RESULT Sports за сезон 2016-17 показва, че сумарно последователите в социалните мрежи на отборите от Бундеслигата са се увеличили с малко над 22.5 милиона спрямо година по-рано. По този показател германското първенство отстъпва на Примера дивисион (ръст от 97.8 млн. последователи) и Висшата лига (66.2 млн. повече).
Бундеслигата обаче компенсира това изоставане с близостта си до феновете. Често отборите отговарят на коментари в социалните мрежи, с което засилват връзката между клубовете и привържениците.
"Не приемаме социалните мрежи като отделно съществуващи обекти, а по-скоро като част от нашата комуникационна и маркетингова стратегия. Социалните мрежи са преди всичко за феновете, взаимодействието и ангажираността. Главната ни философия е била и винаги ще бъде да се вслушваше в нашите фенове и да се свързваме с тях", казва ръководителят в медийния отдел в "Борусия" (Дортмунд) Петер Флор.
Чувството за хумор е водещо в публикациите на германските клубове. Те не се притесняват да влизат в контакт с други отбори в името на доброто настроение.
"80 минути минаха, а все още няма гол. "Лайпциг", да поиграем морски шах?", предложиха от профила на "Борусия" (Мьонхенгладбах) в "Туитър" по време на двубоя между двата отбора в началото на февруари. "Перфектна ситуация за нас", включиха се от "Байер" (Леверкузен). Онлайн партията приключи без победител, докато на терена "Лайпциг" записа успех с късен гол.
"Борусия" (Мьонхенгладбах) и преди е бил в центъра на забавни публикации в "Туитър". През есента на 2016 г. отборът гостува на "Селтик" от групите на Шампионската лига. В деня на мача от "Борусия" публикуваха снимка от шотландски пъб, където името Мьонхегладбах е задраскано многократно, шегувайки се с трудното изписване на града.
Съперникът на "Селтик" беше изписан обобщаващо като "един германски отбор". "Борусия" заимства това име в "Туитър" и дълго време наричаше отбора си така. "Дайте ни "м", дайте ни "ь", дайте ни... оставете. Ние сме един германски отбор", написаха в профила си от "Борусия" след успеха срещу "Селтик".
Германският шампион "Байерн" е сред активните клубове в социалните мрежи. В последните години баварците се превърнаха в кошмар за "Арсенал", след като отстраниха "топчиите" три пъти в осминафиналите. Последните три мача между двата отбора завършиха с резултат 5:1 в полза на германците, които не пропускат шанс за изява в онлайн пространството.
"Колко е часът. Правилно, часът е десет", написаха от "Байерн" при отстраняването на "Арсенал" в осминафиналите с общ резултат 10:2. След първия двубой, спечелен с 5:1, баварците сякаш предсказаха изхода на реванша: "Същото и догодина?".
Материал на вестник "Дневник"
Коментари
Напиши коментар15:21 | 4 мар 2018 г.
Напиши коментар