
От УЕФА направиха специално изявление в подкрепа на решението да бъде признат първият гол на Холандия при вчерашната победа с 3:0 срещу Италия в Група C от ЕВРО 2008.
Както е известно при първото попадение на Рууд ван Нистелрой имаше огромни спорове, тъй като единственият италиански защитник, който покриваше засадата бе падналият на земята извън терена Кристиян Панучи.
Шведският рефер Петер Фройдфелд обаче счете, че той е участник в играта и зачете попадението. Според генералният секретар на УЕФА Дейвид Тейлър това решение е било правилното.
"Искам да използвам възможността да обясня и да наблегна на това, че голът бе напълно правилно признат от съдията", коментира Тейлър в официалният сайт на УЕФА.
"Мисля, че сред широката публика липсва разбиране на ситуацията. Това е разбираемо, защото ситуацията е необичайна. Играчът на Холандия не бе в засада, защото освен италианския вратар имаше още един италиански играч пред голмайстора. Въпреки, че този друг играч в този момент бе паднал на земята, неговата позиция все още бе актуална при взимането на решението за засада".
"Това е добре известна интерпретация на засадата сред реферите, но тя не е позната на широката публика. Подобни инциденти са много редки. Знам за един такъв инцидент преди месец в Швейцарското първенство, между Сион и Базел 1893. Първоначално коментаторът заяви, че голът е грешно признат от рефера, но после той се извини публично, тъй като не знаеше за точната интерпретация на правилото".
"Така че нека бъдем ясни. Съдиите във вчерашният мач приложиха правилото напълно точно. Ако нямаше тази интерпретация за играч, намиращ се извън игрището, това което можеше да се случи е защитниците да използват тактиката да излизат нарочно от терена за да вкарват нападателите в положение на засада. А това очевидно е неприемливо".
"Затова най-простата и практична интерпретация, която се използва от всички съдии по света е, че освен ако нямаш позволение от рефера да напуснеш терена - ти се считаш за част от играта".
"Затова и италианският защитник, въпреки че заради инерцията от сблъсъка с вратаря бе излетял от пределите на терена, се считаше за част от играта. И следователно нападателят вкара гол, който бе редовен. Правилника в този случай бе приложен напълно коректно".
Напиши коментар
Както е известно при първото попадение на Рууд ван Нистелрой имаше огромни спорове, тъй като единственият италиански защитник, който покриваше засадата бе падналият на земята извън терена Кристиян Панучи.
Шведският рефер Петер Фройдфелд обаче счете, че той е участник в играта и зачете попадението. Според генералният секретар на УЕФА Дейвид Тейлър това решение е било правилното.
"Искам да използвам възможността да обясня и да наблегна на това, че голът бе напълно правилно признат от съдията", коментира Тейлър в официалният сайт на УЕФА.
"Мисля, че сред широката публика липсва разбиране на ситуацията. Това е разбираемо, защото ситуацията е необичайна. Играчът на Холандия не бе в засада, защото освен италианския вратар имаше още един италиански играч пред голмайстора. Въпреки, че този друг играч в този момент бе паднал на земята, неговата позиция все още бе актуална при взимането на решението за засада".
"Това е добре известна интерпретация на засадата сред реферите, но тя не е позната на широката публика. Подобни инциденти са много редки. Знам за един такъв инцидент преди месец в Швейцарското първенство, между Сион и Базел 1893. Първоначално коментаторът заяви, че голът е грешно признат от рефера, но после той се извини публично, тъй като не знаеше за точната интерпретация на правилото".
"Така че нека бъдем ясни. Съдиите във вчерашният мач приложиха правилото напълно точно. Ако нямаше тази интерпретация за играч, намиращ се извън игрището, това което можеше да се случи е защитниците да използват тактиката да излизат нарочно от терена за да вкарват нападателите в положение на засада. А това очевидно е неприемливо".
"Затова най-простата и практична интерпретация, която се използва от всички съдии по света е, че освен ако нямаш позволение от рефера да напуснеш терена - ти се считаш за част от играта".
"Затова и италианският защитник, въпреки че заради инерцията от сблъсъка с вратаря бе излетял от пределите на терена, се считаше за част от играта. И следователно нападателят вкара гол, който бе редовен. Правилника в този случай бе приложен напълно коректно".
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар