2019-а година  беше белязана от една интересна  новина, свързана със спорния  автомобилизъм. А именно, че състезателят  от Формула 1 – Фернандо Алонсо, планира да се включи в следващото  издание на едно от най-големите офроуд състезания в света – рали Дакар. Разбира се информацията все още не е официално потвърдена, но от Тойота обявиха, че той ще извърши четиридневен тест на автомобила, подготвян за рали Дакар в състезание в ЮАР. Това ще е първата офроуд надпревара на Алонсо и въпреки че участието му в рали Дакар не е официално потвърдено, известният пилот от Формула 1, ще проведе тестове също и в Европа и Близкия Изток.

Закачката в заглавието, обвързваща Алонсо и българина Орлин Алексиев, е свързана с един особен факт от организацията на рали Дакар, а именно, че в него се включват не само професионални пилоти, но и много аматьори и извести личности.

Така през 2013-а година родният общински съветник от Столичния общински съвет Орлин Алексиев, застава на старта на най-голямото и престижно офроуд състезание, за да запише най-доброто българско представяне до този момент – 17-то място в класа и 61-во в генералното класиране.

Орлин Алексиев не е първият българин, взел участие в рали Дакар. Две години преди неговият успех, Тодор Христов и Петър Ценков застават на старта на третото издание на Дакар в Латинска Америка, с ATV-та.  И въпреки солидната си подготовка, на българските пилоти никак не им е лесно по време на състезанието. Тодор Христов не успява да завърши надпреварата, тъй като инцидент в шестия ѝ етап го отвежда в болница, но Петър Ценков успява да финишира и донася радост на родните фенове на моторните спортове.

Сега всички тръпнат в очакване да разберат дали Алонсо наистина ще вземе участие в екстремното състезание и разбира се – какво ще бъде представянето му в него.

Да управляваш моторно превозно средство в пустинята, със сигурност е съвсем различно от това да караш по писта, но феновете са сигурни, че евентуалното му участие ще бъде атрактивно и оспорвано.

В над 40-годишната си история, рали Дакар е предложило на почитателите на моторните спортове зрелище и напрегнати моменти, а брилянтната стратегия на създателя му Тиери Сабин, да се провежда и излъчва в период, когато няма други спортни събития по света, го прави и до ден днешен едно от най-гледаните спортни събития по света.

След първото издание на рали Дакар, надпреварата постига феноменален успех и още на второто си издание машините на старта нарастват многократно.

Какво ще се случи на следващото издание на рали Дакар и дали Фернандо Алонсо наистина ще се включи в надпреварата? Това предстои да разберем.