Макс Верстапен с Ред Бул спечели по категоричен начин последния старт от сезона във Формула 1 – ГП на Абу Даби. 

На пистата „Яс Марина” нидерландецът водеше от началото до края и записа втори успех за сезона и 10-и в кариерата. 

От Мерцедес нямаха шансове за първото място, след като бяха и със занижени режими на двигателите от съображения за сигурност. Валтери Ботас все пак остана втори, а Люис Хамилтън приключи сезона трети. 

На старта не се случи нищо драматично. Макс остана начело, а пред Ботас и Хамилтън. Норис, Албън и Сайнц също не размениха позициите си и колоната бързо се оформи. 

Верстапен отвори малко над 2 секунди преднина пред Валтери, докато Хамилтън бе на още 1,5 секунди по-назад. По-назад Фетел изпревари Льоклер в началото, но пилотите на Ферари бяха едва 12-и и 13-и.

В 6-ата обиколка Албън се справи с Норис за 4-ото място и въпреки че Ландо опита контраатака, пилотът на Ред Бул запази позицията си. От Рено пък пуснаха Рикардо пред Окон, след като австралиецът стартира с гуми хард. 

Разликата между Ботас и Хамилтън се увеличи до около 4 секунди в 8-ата обиколка, а Макс спокойно контролираше темпото напред. Серхио Перес бе стигнал до 14-ото място, след като започна от последна редица. Мексиканецът обаче получи повреда и отпадна в 10-ата обиколка, като спря встрани на пистата. 

На трасето бе съобщено за виртуална кола за сигурност, което накара повечето пилоти от челото да сменят гумите си, повечето от които получиха хард, докато Рикардо и пилотите на Ферари останаха на пистата и това им спечели няколко позиции. Впоследствие все пак на пистата излезе действителен сейфти кар. 

В 13-ия тур битката бе подновена, като Макс не допусна атака, а и Хамилтън нямаше как да мине напред. Зад тях имаше някои изпреварвания, а Верстапен спокойно започна да увеличава аванса си, който стигна 5 секунди в 25-ата обиколка. 

Дани Рикардо се задържа 5-и, след като не спря за смяна на гуми и държеше зад себе си пилотите на Макларън. Късния стоп пък на Шарл Льоклер не проработи и след смяната той се оказа последен. Водачите обаче се оплакаха, че трудно ще изкарат до края без нова смяна заради бързото износване на гумите. 

Верстапен обаче дръпна на 7 секунди пред Ботас, който бе на 2 секунди пред Хамилтън. Фетел се задържа в топ 10, а когато смени гумите си и получи медиум, се върна 15-и. Даниел Рикардо мина през пита едва в 4-ата обиколка, за да получи средно твърде гуми и излезе 7-и. 

Люис се доближи на 2 секунди от Ботас в последните обиколки, след като темпото на финландеца не бе много добро, но до атака нямаше как да се стигне, а и Хамилтън в един момент се отказа. Макс бе с 11 секунди напред и спокойно финишира като победител.

Съотборникът му Алекс Албън стигна до солидното 4-о място, а Ландо Норис и Карлос Сайнц заеха 5-а и 6-а позиция, което донесе на Макларън и третото място при конструкторите. Даниел Рикардо, Пиер Гасли, Естебан Окон и Ланс Строл завършиха в точките, а Шарл Льоклер и Себастиан Фетел останаха едва 13-и и 14-и за Ферари. 

В генералното класиране Хамилтън завърши с 347 точки, Ботас събра 223, а Верстапен 215. Въпреки отпадането си Серхио Перес приключи 4-и със 125, следван от Даниел Рикардо със 119. Карлос Сайнц приключи 6-и за Макларън със 105, с колкото завърши и Алекс Албън.