С отлично каране и стратегия от Мерцедес, Люис Хамилтън спечели и ГП на Испания, 4-ия кръг от сезона във Фолмула 1. За британеца това бе 3-а победа през сезона и 98-а в кариерата, като той изравни и рекорда на Аертон Сена по поредни победи на една и съща писта – вече 5 в Барселона.
Световният шампион загуби старта от Макс Верстапен, но с много по-добра стратегия и умело пазене на гумите, излезе начело в последните обиколки, за да постигне още един впечатляващ успех.
На старта Макс започна отлично, успя да се изравни с Хамилтън преди първия завой и останал от вътрешната страна на влизането в него, съумя да излезе начело. Двамата с Люис бяха близо и до контакт, но Хамилтън все пак го избегна.
Льоклер успя да изпревари Ботас за третото място мялко след това, а Дани Рикардо и Серхио Перес стигнаха до 5 и 6 място. Позиции загубиха Окон и Сайнц.
Верстапен отвори аванс от около секунда и половина пред Хамилтън, който обаче започна да поддържа отлично темпо след това и не допускаше пилота на Ред Бул да се откъсне повече. Двамата обаче бяха доста пред останалите.
В 8-ата обиколка проблем получи Юки Цунода, който спря опасно на пистата и това доведе до излизането на кола за сигурност на трасето. Пилотите по-назад в колоната минаха през бокса, но никой от водещите отбори не го стори.
При рестарта в 11-ата обиколка Макс не даде шанс на Хамилтън и запази контрола, но разликата между двамата бе под секунда в продължение на следващите няколко тура. В 20-ата обиколка нищо не се бе променило.
От първите 10 вървящият 8-и Сайнц първи смени гумите на своето Ферари и сложи гуми медиум. Последва смяна за Ботас и питстоп за 2,7 секунди, а Люис бе много близо до Макс в челото. Верстапен смени гумите си в 25-ия тур, но бе забавен от механиците и смяната мина за 4,2 секунди.
Холандецът се върна 5-и, но вече бе в неизгодна позиция, след като Хамилтън обяви, че всичко с гумите му е наред, но Хамилтън остана на трасето, макар и да губеше време. Идеята вероятно бе в последните обиколки да е с много по-добри гуми от Макс.
В 29-ата обиколка Люис все пак влезе в бокса, като се върна на над 5 секунди от Верстапен. Ботас пък изпревари при спиранията Шарл Льоклер и се върна трети. Хамилтън вдигна темпото и скоро стопи изоставането си, като отново се доближи само на секунда от Макс, като започна отново да го притиска, а дистанцията се запазваше около секунда.
От Мерцедес сякаш неочаквано осъществиха пресичаща стратегия, като повикаха Хамилтън в 43-ата обиколка и той се върна на 13 секунди зад Ботас и на 23 от лидера. Макс обаче остана на пистата, но започна да губи по повече от секунда и половина на обиколка спрямо Люис.
Темпото на Макс не бе добро и той каза на отбора си, че не вижда как ще изкара с тези гуми до финала. Хамилтън настигна Ботас 14 обиколки преди края и мина пред него, макар и не много лесно, като бе на 11 секунди от лидера. Разликата падна до 6 секунди 10 тура преди края, след което продължи да намалява.
Ботас, Перес и Льоклер направиха нови смени в търсене на най-бърз тур, а Хамилтън много скоро вече бе на гърба на Макс и в началото на 60-ата обиколка логичното се случи. От Ред Бул очаквано повикаха Верстапен за смяна, за да направи най-бързия тур.
В крайна сметка Хамилтън спечели страхотна победа, а подиумът отново включваше Макс и Ботас. Шарл Льослер донесе отлично 4-о място на Ферари, а в десетката влязоха още Серхио Перес, Даниел Рикардо, Карлос Сайнц, Ландо Норис, Естебан Окон и Пиер Гасли.
Люис вече има 94 точки в класирането, срещу 80 за Верстапен. Ботас излезе трети с 47 точки, а Ландо Норис е 4-и с 41, но вече 40 има Шарл Льоклер.







Желязков, вицепремиерите и министрите отговарят на въпроси в НС
Руски изтребител Су-30 се разби при тренировъчен полет в Карелия
Украинска атака с дронове удари петролна база в черноморския град Новоросийск
САЩ обявиха военна операция срещу наркотрафика в Западното полукълбо
Киев е подложен на масирана руска ракетна атака
Американската компания "Карлайл" иска да придобие чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо Porsche някога използва BMW за прикритие
Audi показа концепция на болида си за F1
Subaru няма да произвежда нови електрически модели
Когато емблемата не е само декор - гениалната скрита камера на Volkswagen
Ислам Махачев посочи ключовата грешка на Белал Мохамед в боя с Джак Дела Мадалена
Бо Никал: „Първата загуба беше благословия – върна ме на фокус“
Гоце Делчев посреща четвъртото издание на международния турнир по борба за деца „Купа Неврокоп“
Легендите Ернесто Хуст, Семи Шилт и Ян Сокуп водят втория SENSHI лагер с покани
Билколечение при диабет
Каква е разликата между диабет тип 1 и тип 2?
Как се определя IQ-то и колко е важно то всъщност?
Тайната на дълголетието се крие в навиците ни
Коментари
Напиши коментар14:51 | 24 апр 2024 г.
05:41 | 13 май 2021 г.
00:45 | 10 май 2021 г.
21:56 | 9 май 2021 г.
18:55 | 9 май 2021 г.
17:53 | 9 май 2021 г.
Напиши коментар