С отлично каране и стратегия от Мерцедес, Люис Хамилтън спечели и ГП на Испания, 4-ия кръг от сезона във Фолмула 1. За британеца това бе 3-а победа през сезона и 98-а в кариерата, като той изравни и рекорда на Аертон Сена по поредни победи на една и съща писта – вече 5 в Барселона. 

Световният шампион загуби старта от Макс Верстапен, но с много по-добра стратегия и умело пазене на гумите, излезе начело в последните обиколки, за да постигне още един впечатляващ успех. 

На старта Макс започна отлично, успя да се изравни с Хамилтън преди първия завой и останал от вътрешната страна на влизането в него, съумя да излезе начело. Двамата с Люис бяха близо и до контакт, но Хамилтън все пак го избегна. 

Льоклер успя да изпревари Ботас за третото място мялко след това, а Дани Рикардо и Серхио Перес стигнаха до 5 и 6 място. Позиции загубиха Окон и Сайнц. 

Верстапен отвори аванс от около секунда и половина пред Хамилтън, който обаче започна да поддържа отлично темпо след това и не допускаше пилота на Ред Бул да се откъсне повече. Двамата обаче бяха доста пред останалите. 

В 8-ата обиколка проблем получи Юки Цунода, който спря опасно на пистата и това доведе до излизането на кола за сигурност на трасето. Пилотите по-назад в колоната минаха през бокса, но никой от водещите отбори не го стори. 

При рестарта в 11-ата обиколка Макс не даде шанс на Хамилтън и запази контрола, но разликата между двамата бе под секунда в продължение на следващите няколко тура. В 20-ата обиколка нищо не се бе променило. 

От първите 10 вървящият 8-и Сайнц първи смени гумите на своето Ферари и сложи гуми медиум. Последва смяна за Ботас и питстоп за 2,7 секунди, а Люис бе много близо до Макс в челото. Верстапен смени гумите си в 25-ия тур, но бе забавен от механиците и смяната мина за 4,2 секунди. 

Холандецът се върна 5-и, но вече бе в неизгодна позиция, след като Хамилтън обяви, че всичко с гумите му е наред, но Хамилтън остана на трасето, макар и да губеше време. Идеята вероятно бе в последните обиколки да е с много по-добри гуми от Макс. 

В 29-ата обиколка Люис все пак влезе в бокса, като се върна на над 5 секунди от Верстапен. Ботас пък изпревари при спиранията Шарл Льоклер и се върна трети. Хамилтън вдигна темпото и скоро стопи изоставането си, като отново се доближи само на секунда от Макс, като започна отново да го притиска, а дистанцията се запазваше около секунда. 

От Мерцедес сякаш неочаквано осъществиха пресичаща стратегия, като повикаха Хамилтън в 43-ата обиколка и той се върна на 13 секунди зад Ботас и на 23 от лидера. Макс обаче остана на пистата, но започна да губи по повече от секунда и половина на обиколка спрямо Люис. 

Темпото на Макс не бе добро и той каза на отбора си, че не вижда как ще изкара с тези гуми до финала. Хамилтън настигна Ботас 14 обиколки преди края и мина пред него, макар и не много лесно, като бе на 11 секунди от лидера. Разликата падна до 6 секунди 10 тура преди края, след което продължи да намалява. 

Ботас, Перес и Льоклер направиха нови смени в търсене на най-бърз тур, а Хамилтън много скоро вече бе на гърба на Макс и в началото на 60-ата обиколка логичното се случи. От Ред Бул очаквано повикаха Верстапен за смяна, за да направи най-бързия тур. 

В крайна сметка Хамилтън спечели страхотна победа, а подиумът отново включваше Макс и Ботас. Шарл Льослер донесе отлично 4-о място на Ферари, а в десетката влязоха още Серхио Перес, Даниел Рикардо, Карлос Сайнц, Ландо Норис, Естебан Окон и Пиер Гасли. 

Люис вече има 94 точки в класирането, срещу 80 за Верстапен. Ботас излезе трети с 47 точки, а Ландо Норис е 4-и с 41, но вече 40 има Шарл Льоклер.