Макс Верстапен бе безапелационен и във второто поредно състезание на „Ред Бул Ринг“, като спечели Гран При на Австрия, записвайки трета поредна победа, 5-а за сезона и 15-а в кариерата си. 

Нидерландецът води от старта до финала и бе без конкуренция в битката за първото място. Валтери Ботас с Мерцедес и Ландо Норис с Макларън се качиха на подиума, а Люис Хамилтън остана едва 4-и. 

Британецът имаше проблеми с колата и загуби две позиции, след като в първата фаза се движеше втори. Той загуби още 14 точки срещу Макс и така изостава с 32 в битката за титлата, което бе сериозен удар от Верстапен. 

На старта Верстапен запази първото си място пред Норис и Перес, който опита няколко атаки срещу съперника си от Макларън, но неуспешно. 

Заради инцидент с Естебан Окон, чието предно окачване бе счупено от съперник, на пистата излезе кола за сигурност, която се задържа 2-3 обиколки. 

След рестартирането Макс отново нямаше проблеми, докато Норис бе твърд в защитата си срещу Перес, който пък опита твърде амбициозно изпреварване на 4-и завой, а Ландо не му остави място и мексиканецът мина през тревата и се смъкна 10-и. От ФИА започнаха разследване на инцидента, а в това време Норис успяваше да остане пред Люис Хамилтън. 

Макс се откъсна на 8,5 секунди в 20-ата обиколка, когато именно бе обявено, че Норис получава наказание от 5 секунди за действието си срещу Перес, което бе сериозно пресилено. Именно тогава и Хамилтън мина пред съперника си от Макларън. Даниел Рикардо бе успял да стигне до 5-ата позиция, докато Льоклер и Сайнц бяха 6-и и 8-и, така че отново от Ферари вършеха добра работа. 

В 25-ия тур Люис бе на 10,6 секунди от Макс, докато преднината на Норис пред Ботас бе само 2,5 секунди, така че потенциално той губеше и подиума. Все още никой от лидерите на влизаше в бокса за смяна на гуми. 

Дани Рикардо направи това в 30-ата обиколка и получи гуми хард. Веднага след това направи и Ландо Норис, който изтърпя и наказанието си в бокса и загуби позицията си от Валтери Ботас, който влезе в същия тур. Хамилтън смени гумите си в 32-ата обиколка от почти 14 секунди изоставане от лидера, който го покри веднага и всичко мина без проблеми. 

Верстапен бе с 13,7 секунди аванс след смените, докато Ботас бе с 3 секунди преднина пред Норис. Битката зад тях до 9-ото място бе страшно оспорвана, като четиримата състезатели от 6-а до 9-а позиция от бяха събрани в рамките едва на 2 секунди. 

Перес затвори Льоклер по същия начин, по който Норис не му остави място и логично получи наказание от 5 секунди, докато в челото изглеждаше, че Хамилтън губи темпо и скоро Ботас го доближи на под 2 секунди. 

Льоклер отново опита атаки срещу Перес, който продължи да бъде агресивен и едва не изхвърли съперника си от пистата, като пак го прати в чакъла. От Мерцедес пък казаха на Ботас да не атакува Люис и да му пази гърба, който има повреди по автомобила. За Макс нямаше никакви проблеми. 

В 51-ата обиколка Ботас получи зелена светлина да атакува Хамилтън и скоро го изпревари, а същото направи и Норис в 53-ия тур и зае третото място. Перес пък получи още 5 секунди наказание за действията си срещу Льоклер. Хамилтън пък мина през пита за нови гуми хард. 

Льоклер натисна здраво Дани Рикардо за 6-ото място, а Джордж Ръсел бе 10-и, но бе притискан от Фернандо Алонсо. Макс направи нова смяна и веднага направи най-бързата обиколка, осигурявайки си и бонус точка. Льоклер пък пропусна съотборника си Карлос  Сайнц, който бе с по-добрите гуми, за да атакува Рикардо. 

Алонсо изпревари Ръсел 3 обиколки преди края, след като британецът очевидно загуби скорост. Сайнц притисна максимално Дани Рик и го изпревари в последния тур излизайки 6-и. 

Макс пък пресече пръв финала, не остявайки шансове на Ботас  и Норис, който обаче така или иначе направи страхотно състезание. Хамилтън остана 4-и, а Перес завърши 5-и, но заради наказание от 10 секунди се смъкна на 6-о място, така че позицията му бе за Сайнц. Дани Рик, Льоклер, Гасли и Алонсо влязоха в точките, а Райконен и Фетел успяха да се ударят няколко завоя преди финала, като финландецът бе виновен за случилото се. 

В класирането Макс има 182 точки, докато Хамилтън е със 150. Серхио Перес остава трети със 104, но след 4-ия подиум в кариерата си, Ландо Норис вече има 101. Валтери Ботас е с 92.