Люис Хамилтън все пак спечели 4-ата си победа за сезона и 99-а в кариерата, след като финишира пръв в драматичната надпревара на пистата „Силвърстоун”. 

Британецът изхвърли от състезанието лидера в шампионата Макс Верстапен, след това бе наказан, но въпреки това успя да триумфира. 

Втори остана Шарл Льоклер с Ферари, макар да водеше почти до края след драматичните събития в началото. Валтери Ботас с другия Мерцедес също се качи на подиума. 

Времето на „Силвърстоун” бе изключително топло с над 50 градуса температура на асфалта. Пилотите обаче заложиха на средно твърдите гуми – медиум, като само Серхио Перес с Ред Бул, който започна от питлейна, бе с хард. 

Началото бе страхотно. Хамилтън започна добре, но Макс го затвори много агресивно на няколко пъти. Британецът не се отказваше и продължи да бъде агресивен и на завоя „Копс” инцидента бе факт. 

Макс излетя от пистата и се разби мощно в стената. Повторенията показаха, че Верстапен опитва да затвори агресивно Люис, който бе от вътрешната страна и се стигна до удар между предна лява гума на Хамилтън и задна дясна на лидера в шампионата.  

Макс бе доста разтърсен от тежкия удар, а Шарл Льоклер с Ферари се оказа начело. Последва обаче червен флаг и спиране на надпреварата, което бе подновена от място след повече от половин час прекъсване. 

Льоклер стартира отлично и запази първото си място, докато Ландо Норис мина пред Валтери Ботас. Себастиан Фетел обаче се завъртя и се смъкна в дъното на колоната. Хамилтън разбра, че ще бъде забавен с 10 секунди в бокса заради наказанието си за инцидента с Макс. 

Шарл отвори почти 2 секунди аванс пред Хамилтън, а Перес си пробиваше път напред. Хамилтън вдигна темпото, но оставаше на малко повече от секунда от лидера. Зад тях не се случваше нищо особено. 

В 16-ата обиколка Льоклер се оплака от прекъсване на двигателя и получи инструкции от бокса, как да промени настройките. Преднината му обаче пред Люис падна под секунда. В 19-ата обиколка започнаха спиранията в бокса – Кими, Фетел, Перес и Ръсел, а от Ферари уведомиха Льоклер, че проблемите с мотора са решени. 

Даниел Рикардо също смени гумите си и получи хард, връщайки се 9-и. Същото направи в следващия тур и съотборника му Норис, който обаче бе забавен с няколко секунди, но все пак излезе 6-и. Льоклер пък се откъсна на повече от 2 секунди в челото. 

От Мерцедес реагираха на проблемите на Норис и те повикаха Ботас, който се върна пред Ландо и така спечели позиция от пилота на Макларън. Льоклер обаче поддържаше отлично темпо в челото. 

Хамилтън влезе за смяна в 28-ата обиколка, като изтърпя наказанието си от 10 секунди, след което получи гуми хард и се върна на 5-о място. На практика обаче бе 4-и заради предстоящата смяна на Сайнц, който бе стигнал до второто място. Испанският пилот на Ферари бе повикан за смяна в 29-ата обиколка, но също бе забавен заради предна лява гума, губейки около 10 секунди. Той все пак се върна 6-и. 

Последва питстоп и за Льоклер, при който нямаше проблеми и се върна първи, на 6 секунди пред Ботас. Следваха Норис и Хамилтън, който настигаше сънародника си. Скоро той бе плътно зад него и в 31-ата обиколка го изпревари без проблеми. 

В следващите обиколки Льоклер се откъсна на почти 10 секунди от Ботас, който бе на повече от 3 от Хамилтън. Разликите между водачите обаче започна да пада, а Сайнц притискаше сериозно Рикардо. Ботас логично пропусна Люис пред себе си и британецът бе на 8,6 секунди от Льоклер. 

В следващите обиколки обаче, той започна да намалява изоставането си до пилота на Ферари и 7 тура преди края бе само на 4 секунди от Шарл, който губеше темпо. Фетел пък приключи надпреварата. 

Хамилтън свали пасива си под 2 секунди от водача 4 обиколки преди края, а скоро вече бе на под секунда. В 50-ата обиколка логичното се случи и Люис излезе начело, след което стигна и до 8-ата си победа у дома. 

Така Люис свали 25 точки от пасива и срещу Макс и вече има 177, докато съперникът му остана със 185, така че битката за титлата се върна. 

Ботас също се качи на подиума, а след него останаха пилотите на Макларън Ландо Норис и Даниел Рикардо, които взеха добри точки. Карлос Сайнц, Фернандо Алонсо, Ланс Строл, Естебан Окон и Юки Цунода допълниха десетката.