Люис Хамилтън спечели полпозишъна преди Гран При на Турция във Формула 1 и така минимизира до максимум щетите от наказанието си от 10 места заради смяна на двигателя. Така британецът ще започне 11-и утре, което бе възможно най-предната му позиция. 

По-важно обаче бе това, че Мерцедес запазиха предимството си и Валтери Ботас, който даде второ време, ще бъде на първата стартова позиция, а до него ще бъде претендента за титлата Макс Верстапен. Това обаче бе най-доброто развитието за Мерцедес. 

За разлика от третата свободна тренировка квалификацията започна на суха писта, но тъмните облаци бяха доста плътни и очакванията бяха в даден момент да завали. 

Това накара всички пилоти да се подредят на изхода на питлейна с гуми софт, за да направят бързи обиколки на сухо и да изпреварят дъжда. Сайнц се завъртя в края на първия сектор и се оплака от студени гуми, като обърка обиколката и на Хамилтън, който впоследствие все пак даде най-добро време. Макс бързо го изпревари, но Люис успя да си върне позицията преди Ботас да свали още 6 десети. 

Цунода излетя, но не успя да се удари и се върна на пистата. Времената се подобряваха, но очакванията бяха дъждът да се усили и на някои места се появиха мокри петна. В крайна сметка Хамилтън бе по-бърз от Верстапен само с 0.007, а Пиер Гасли бе трети. Изненадата бе отпадането на Даниел Рикардо с Макларън, но пък Мик Шумахер с Хаас продължи напред, което бе страхотно за него. Никола Латифи, Антонио Джовинаци, Кими Райконен и Никита Мазепин също отпаднаха. 

В началото на Q2 дъжд още нямаше, а лидерите излязоха дори с гуми медиум за бързи турове, тъй като разликата със софт не бе голяма. Перес се завъртя и мина през тревата, но хубавото бе, че не успя да се удари. Ботас оглави класирането, но Хамилтън го изпревари, а Верстапен бе трети. Льоклер пък се завъртя на последния завой от 10-а позиция. 

Хамилтън успя да направи нов отличен тур с цели 7 десети по-бърз от втория, а Шарл все пак влезе в Q3. Под чертата останаха Себастиан Фетел, Естебан Окон, Джордж Ръсел, Мик Шумахер и Карлос Сайнц, който така или иначе щеше да започне последен. Пилотите на Алфа Таури продължиха, а Ландо Норис се спаси на косъм. 

Облаците се поразкъсаха за третата фаза, а пилотите логично заложиха на гуми софт. При първите бързи обиколки Ботас изпревари Хамилтън с 0.022, което сякаш бе неочаквано. Верстапен остана трети на повече от 2 десети от лидера, след като допусна лека неточност на последния завой, но хвана колата.  

Хамилтън излезе доста рано за следващата бърза обиколка и подобри с 2 десети времето на Ботас, което го остави начело, а Ботас бе пред Макс. Последваха Шарл Льоклер, Пиер Гасли, Фернандо Алонсо, Серхио Перес, Ландо Норис, Ланс СТрол и Юки Цунода.