Макс Верстапен е новият шампион във Формула 1 след невероятна драма в Гран При на Абу Даби! Пилотът на Ред Бул бе втори почти през цялото време, но в последната обиколка изпревари Люис Хамилтън и триумфира! Това бе един от великите финали в историята в един от най-великите сезони! 

Люис имаше предимство още от старта, макар че малко след това остана на първа позиция след спорна ситуация. Титлата беше в ръцете му, но събитията така се подредиха, че в крайна сметка Макс триумфира по невероятен начин, въпреки че в края всичко така се разви, че и от Мерцедес негодуваха! 

Още във формиращата обиколка Макс се движеше с много ниска скорост, за да не позволи на Люис да загрее добре своите гуми медиум. 

 

Хамилтън стартира по-добре и взе старта на Макс. Нидерландецът се залепи за съперника си и го атакува на 6-и завой. Пилотът на Ред Бул зае вътрешната позиция с късно спиране, но това означаваше, че Хамилтън трябва да излезе извън трасето. Британецът го направи и пресече напряко, а след това остана първи. 

От рейсконтрола учудващо решиха, че няма да разследват случилото се. Това определено бе крайно разочароващо за Ред Бул и те имаха своето право. Макс не можеше да повярва, а Майкъл Маси обясни, че Люис е върнал газта, за да се стигне до същата дистанция, което определено не бе така! 

В следващите обиколки Люис дръпна с над секунда и половина напред и състезанието вървеше отлично за него. Темпото на британеца също бе по-добро, независимо че бе с по-твърдите гуми. Разликата стана 2,5 секунди в 9-ия тур. 

Макс започна бързо да губи темпо и разликата скочи до над 5 секунди в 13-ата обиколка, след като Хамилтън правеше бърза след бърза обиколка. От Ред Бул трябваше да помислят за по-различна стратегия. 

Логично Макс спря за смяна в 14-ата обиколка и получи хард, като успя да се върне 5-и пред Валтери Ботас, което бе важно. Веднага нидерландецът мина и пред Ландо Норис. От Мерцедес обаче покриха стратегията и Хамилтън се върна комфортно на първото място, на 5 секунди пред Макс. 

Перес бе лидер с другия Ред Бул, като получи инструкции да мине към план Б. Макс остана обаче няколко обиколки зад Сайнц и разликата до Люис скочи до 8 секунди! От Ред Бул се надяваха Перес да задържи малко Хамилтън зад себе си, но гумите на мексиканеца така или иначе бяха на път да свършат ресурса си. Люис логично се справи със съперника, макар че Перес показа невероятна битка и успя да си върне позицията на два пъти! Фантастичен Чеко и Макс се доближи на под 2 секунди! В 21-ия тур Хамилтън логично се измъкна напред, а Верстапен бе на 1,7 секунди от него. Перес бе наистина брилянтен! 

В следващите обиколки Хамилтън успя да се откъсне малко по-напред, като трупаше около 1-2 десети на обиколка. Кими пък се удари след проблем със спирачките, но успя да стигне до бокса, но не и да продължи, така че отпадна в последния си старт във Формула 1. Ръсел също загуби скорост заради технически проблем и също отпадна. 

По средата на дистанцията Люис бе с 3,7 секунди напред, но в типичния си стил обяви, че до края има твърде много време за тези гуми. Разликата скочи до 5,7 секунди в 36-ата обиколка, след което Антонио Джовинаци спря в зоната за сигурност, но в опасна позиция до пистата. 

Рейсконтролът се забави, но показа виртуална кола за сигурност. Някои от пилотите минаха през пита за нова смяна, което направиха и от Ред Бул. Макс влезе в търсенето на различна стратегия и получи нови хард, докато Хамилтън остана на пистата. Ред Бул опитваха всичко, като смениха гумите и на Перес. 

Стигна се и до другия противоречив момент, в който Тото Волф поиска от рейсдиректора Майкъл Маси да не изкарва действителна кола за сигурност на пистата. Скандално! Разликата в челото бе 17 секунди в полза на Хамилтън, който коментира, че отборът му е рискувал твърде много. Напрежението определено се вдигна отново. 

Веднага след подновяването на борбата, Макс вдигна темпото и направи най-бърз тур, а след това започна да топи изоставането си. Разликата падаше, но не толкова бързо, колкото им се искаше на Ред Бул. Все пак в отбора очакваха по-рязък спад в работата на гумите. 

Люис влезе в трафик, но бе с комфортен аванс от над 13 секунди. Всичко се развиваше идеално за него. Все пак при 9 обиколки преди края разликата започна да пада по-сериозно и стигна до 11 секунди, но оставаше комфортна в полза на Люис. 

5 обиколки преди края обаче, Латифи се разби и последва истинска кола за сигурност. Веднага последва нова смяна за Верстапен, докато Хамилтън остана на пистата. Макс получи софт, но до края нямаше много време. 

Автомобилът бе отстранен сравнително бързо, а междувременно Перес отпадна и това гарантира титлата на Мерцесес при конструкторите. Рейсконтролът обаче пак подкрепи Хамилтън, като забрани на пилотите затворени с обиколка да възстановят позициите си в актуалния тур. Това остави Макс доста назад. В предпоследната обиколка все пак това се случи, а състезанието бе подновено. 

И Макс се възползва! Той успя да изпревари Хамилтън няколко завоя преди финала, Хамилтън опита да контраатакува, но Верстапен запази позицията си макар и сменяйки посоката си на движение на няколко пъти, което не е позволено и стана шампион! Люис бе в шок, но все пак намери сили да позсрави конкурента си. Карлос Сайнц донесе подиум на Ферари, като завърши трети.