Световният шампион Макс Верстапен с Ред Бул спечели дебютното състезание за Гран При на Маями във Формула 1 и намали на 19 точки изоставането си от лидера Шарл Льоклер. Това бе трети успех за сезона за нидерландеца и 23-и в кариерата му. 

Той стартира трети, но излезе втори още в началото, а след това мина и пред Льоклер, който трябваше да се задоволи с второто място. Съотборникът му във Ферари Карлос Сайнц остана трети. 

Серхио Перес финишира четвърти, след като имаше и технически проблем, а Джордж Ръсел с Мерцедес направи отлична надпревара, за да заеме 5-ото място, пред съотборника си Люис Хамилтън. 

На старта Льоклер започна добре и остана начело, а Макс успя да изпревари Сайнц от външната страна на първи завой, за да заеме втората позиция. Хубавото бе, че нямаше инциденти. 

Люис Хамилтън пък загуби 2 позиции и остана 8-и, оплаквайки се, че Алонсо го е ударил и това наистина изглеждаше така. Много бързо обаче британецът успя са изпревари испанеца и излезе 7-и. В челото Шарл бе на около секунда пред Макс, а Сайнц се опитваше да се отдалечи от Перес. 

Люис изпревари и Пиер Гасли за 6-ото място, а Верстапен започна да притиска Льоклер и много бързо го изпревари с по-добра скорост на правата, за да излезе начело в 9-ата обиколка. Пилотът на Ферари нямаше никакви шансове. 

Валтери Ботас се движеше на отличното 5-о място, а Мик Шумахер и Кевин Магнусен с Хаас стигнаха до 10-о и 11-о място, след като стартираха доста по-назад, но успяха да спечелят няколко позиции. 

В челото Макс бързо дръпна на Льоклер с повече от 2 секунди, след като монегаскът сякаш имаше проблем с гумите, тъй като и съотборникът му Карлос Сайнц започна да го настига. Магнусен и Цунода първи спряха за смяна на гуми и получиха хард. 

Други пилоти също минаха през пита, което позволи на Джордж Ръсел да излезе 10-и, след като изпревари Даниел Рикардо. Перес започна да настига Сайнц, а Льослер изостана на 3,5 секунди от лидера. 

Алонсо бе забавен в бокса при смяната си и се върна 12-и, пак зад Гасли и то с пасив от 4 секунди. Смяната на Норис също не мина както трябва, а Ръсел успя да стигне до 7-ата позиция. 

В 19-ата обиколка обаче, Серхио Перес започна да губи скорост и се оплака от загуба на мощност, губейки по 4 секунди на обиколка. Скоро от Ред Бул го информираха, че проблемът е решен, но той бе изостанал на 7 секунди от Сайнц. При водачите всичко вървеше нормално. 

Хамилтън спря в бокса за гуми хард, като се върна зад съотборника си Ръсел, който не бе спирал. Льоклер пък се оплака, че колата му е трудна за каране. Монегаскът също смени гумите си и се върна 4-и. 

Последва пит и за лидера Верстапен, който бе много бърз и световният шампион загуби само една позиция, връщайки се втори. След смените на Сайнц и Перес, като пилотът на Ферари бе забавен заради проблем с предна дясна, но се върна пред мексиканеца, макар и с намален аванс от 5 секунди. 

В 29-ата обиколка преднината на Макс пред Льоклер бе над 7 секунди след смените. Следваха Сайнц, Перес и Ръсел, който бе с обърната стратегия и не бе спирал, Ботас, Хамилтън и Даниел Рикардо, който също удължи максимално първия си стинт, макар и да стартира с медиум. 

След смяната си Рикардо се върна чак 17-и, а се появиха и информации, че идва дъжд, който със сигурност щеше да обърка нещата. Ръсел оставаше на пистата с добро темпо, а Макс контролираше темпото в челото. 

В 40-ата обиколка стана интересно. Между Алонсо и Гасли имаше контакт на спирането за първи завой, а след това Норис се завъртя и се удари, а на трасето бе пусната виртуална кола за сигурност, което бе идеално за Ръсел, който веднага смени гумите си, като се върна зад Хамилтън на 7-о място.

Последва истински сейфти кар, тъй като автомобилът на Норис, за когото това бе първо отпадане през сезона, нямаше да бъде изнесен чак толкова бързо. 

Алонсо получи наказание от 5 секунди заради инцидента с Гасли, а Перес мина през бокса за нови гуми медиум, като не загуби 4-ата си позиция. Първите трима останаха останаха на пистата, но разликите бяха ликвидирани. 

От Мерцедес също бяха на път да повикат Хамилтън, но в последния момент промениха намеренията си и му препоръчаха да остане на трасето. Колата за сигурност се прибра след 47-ата обиколка и битката бе подновена. 

Босът на Ред Бул Кристиан Хорнър пък коментира, че отборът му е имал късмет, тъй като от Ферари са пропуснали възможността да сменят гумите на пилотите си и да имат предимство срещу Макс за последните обиколки. 

Верстапен остана начело след рестарта, а Перес притисна Сайнц. Гасли отпадна след повреда, причинена от контактите с Алонсо и Норис. Ръсел пък притисна Хамилтън и бе с много по-добрите гуми. 

Льоклер обаче бе на по-малко от секунда зад Макс и в челото стана много интересно. След разрешаването на използването на DRS Шарл и Чеко получиха предимство. Двата Мерцедеса пък изпревариха Ботас, който допусна грешка и излязоха 5-и и 6-и. Скоро след това Ръсел мина пред Хамилтън. 

Шарл бе здраво на гърба на Макс и битката бе страхотна! До края оставаха 6 тура. Разликата между двамата бе 7-8 десети. Зад тях Сайнц успя да остане пред Перес, който опита атака, но изпусна спирането и испанецът запази позицията си. 

В същото време Макс успя да дръпне с малко повече от секунда пред Льоклер. Хамилтън опита да притисне Ръсел за 5-ото място, а Мик Шумахер удари 9-ия Фетел и двамата се смъкнаха в подреждането. Това щеше да бъде най-доброто състезание за сина на легендата Михаел в кариерата му! Себ отпадна, а Алекс Албън се измъкна 10-и. 

В челото Льоклер се отказа да гони първото място и реши да се задоволи с втората позиция. Макс финишира пръв и взе третата си победа за сезона, а Карлос Сайнц остана трети пред Серхио Перес. 

Джордж Ръсел финишира 5-и след отлична надпревара, а Люис Хамилтън остана 6-и. Точки взеха още Валтери Ботас, Естебан Окон, Фернандо Алонсо и Алекс Албън. 

Макс взе и бонус точката за най-бърз тур, така че вече има 85 точки, докато лидерът Льоклер е със 104. Серхио Перес е трети с 66, а Ръсел завърши в топ 5 и в 5-ия старт, като има 59. Карлос Сайнц подобри актива си до 53. 

При конструкторите Ферари събра 157 точки, докато Ред Бул вече е със 151.