Макс Верстапен донесе 5-а поредна победа за Ред Бул през сезона във Формула 1, докато кошмарът за Ферари в Гран При на Азербайджан бе пълен. 

В Баку и двете коли на Скудерията отпаднаха заради повреда в първите 20 обиколки, което отвори пътя на световния шампион и на съотборника му Серхио Перес към двойна победа за Биковете. 

Джордж Ръсел отново се качи на подиума за Мерцедес, а Люис Хамилтън затвърди добри резултат за Сребърните стрели с 4-ото си място. Трагедията за Ферари обаче, бе огромна. 

Изборът на гуми за по-голямата част от пилотите за старта бе очакван – медиум. На старта Льоклер малко се забави и това бе добре дошло за Перес, който с по-добро ускорение успя да го изпревари на първия завой. 

Верстапен също опита да се справи с пилота на Ферари, но монегаскът задържа позицията си. По-назад нямаше големи размествания, а и инциденти. Чеко успя да дръпне над секунда още в края на първата обиколка и наложи отлично темпо. Макс се задържаше на под секунда зад Льоклер, а Сайнц бе на 2 секунди от световния шампион. 

Верстапен притисна Шарл, но така и не можеше да го атакува на старт-финалната права. Перес пък държеше около 2 секунди аванс пред тях. В 9-ата обиколка Сайнц получи повреда и отпадна, което бе страшно разочароващо за Ферари. Последва виртуална кола за сигурност и Льоклер веднага влезе за смяна на гуми, но бе забавен до 5,4 секунди, като се върна трети. От Ред Бул не спряха, но много от пилотите по-назад го сториха и сложиха гуми хард. 

Шарл се върна на 14 секунди от Макс, а Ръсел бе 4-и, също след спиране в бокса. След като битката бе подновена, Фетел изпусна спирането за трети завой и се върна много опасно зад Цунода. Льоклер вдигна темпото в опит да притисне лидерите от Ред Бул. 

В 15-ия тур Макс изпревари Перес доста лесно, а и Чеко не оказа голяма съпротива. Мексиканецът обаче загуби темпо и изостана бързо на 4 секунди от съотборника си, докато Льоклер са доближи на 5 от него. В 17-ата обиколка Перес смени очаквано гумите си и също бе забавен повече – 5,7 секунди, като се върно точно пред Ръсел. 

В Макларън разделиха стратегиите на пилотите си, които излязоха 6-и и 7-и, а Хамилтън бе чак 10-и, след спиране. В 19-ата обиколка Макс също премина за смяна, като всичко бе наред – 3,5 секунди и се върна зад Льоклер – на 14 секунди от лидера и на 3,6 пред Перес. 

В 20-ата обиколка трагедията за Ферари стана пълна. Двигателят на Шарл не издържа и последва още едно отпадане за Льоклер. Абсолютен кошмар за Скудерията и радост  за Ред Бул, тъй като пътят към победата бе отворен. 

Верстапен спокойно контролираше темпото в челото, като дръпна на 7 секунди пред Ръсел. 12 зад мексиканеца в средата на дистанцията бе Ръсел, а по-назад следваха Гасли, Хамилтън, Рикардо, Цунода, Фетел, Окон и Алонсо. 

Ситуацията на трасето не се промени в следващите обиколки. Норис си пробиваше път напред от по-задната част на колоната. Кевин Магнусен с Хаас също с двигател на Ферари, също отпадна и отново доведе до виртуален сейфти-кар. 

Макс използва момента, за да смени гумите си, а и Перес го направи. Същото стори и третия Ръсел, както и Хамилтън, Дани Рикардо, който не бе спирал и Естебан Окон. От Алфа Таури останаха на пистата, което бе отлична новина за Хамилтън, който бързо изпревари Цунода за 5-ото място и подгони Гасли, който все пак бе с 10 секунди аванс. 

Юки получи проблем със задното крило, което се отваряше наполовина. Японецът мина през пита, а крилото бе залепено с нещо като тиксо, колкото и странно да е това. Той обаче остана без DRS, като се върна извън зоната на точките. 

Макс също бе предупреден да не използва DRS-а, но това бе без значение, тъй като авансът му пред Перес бе 15 секунди. Хамилтън притисна Гасли за 4-ото място, но французинът успя да отбие първите атаки преди все пак логичното да се случи. 

До края нищо не се случи. Верстапен и Перес донесоха двойна победа за Ред Бул, а Ръсел и Хамилтън приключиха трети и четвърти. Точки взеха още Гасли, Фетел, Алонсо, Рикардо, Норис и Окон. 

В класирането Верстапен вече е със 150 точки след 25-ата победа в кариерата си, а Перес излезе втори със 129. Шарл Льоклер остана със 16, а Джордж Ръсел събра 99, като остава единственият с място в Топ 5 във всеки старт. 

При конструкторите Ред Бул сериозно увеличи разликата до Ферари – 279 срещу 199. Мерцедес се доближи до Скудерията, като има 161. Следващият старт е другата седмица в Канада.