Макс Верстапен донесе 5-а поредна победа за Ред Бул през сезона във Формула 1, докато кошмарът за Ферари в Гран При на Азербайджан бе пълен.
В Баку и двете коли на Скудерията отпаднаха заради повреда в първите 20 обиколки, което отвори пътя на световния шампион и на съотборника му Серхио Перес към двойна победа за Биковете.
Джордж Ръсел отново се качи на подиума за Мерцедес, а Люис Хамилтън затвърди добри резултат за Сребърните стрели с 4-ото си място. Трагедията за Ферари обаче, бе огромна.
Изборът на гуми за по-голямата част от пилотите за старта бе очакван – медиум. На старта Льоклер малко се забави и това бе добре дошло за Перес, който с по-добро ускорение успя да го изпревари на първия завой.
Верстапен също опита да се справи с пилота на Ферари, но монегаскът задържа позицията си. По-назад нямаше големи размествания, а и инциденти. Чеко успя да дръпне над секунда още в края на първата обиколка и наложи отлично темпо. Макс се задържаше на под секунда зад Льоклер, а Сайнц бе на 2 секунди от световния шампион.
Верстапен притисна Шарл, но така и не можеше да го атакува на старт-финалната права. Перес пък държеше около 2 секунди аванс пред тях. В 9-ата обиколка Сайнц получи повреда и отпадна, което бе страшно разочароващо за Ферари. Последва виртуална кола за сигурност и Льоклер веднага влезе за смяна на гуми, но бе забавен до 5,4 секунди, като се върна трети. От Ред Бул не спряха, но много от пилотите по-назад го сториха и сложиха гуми хард.
Шарл се върна на 14 секунди от Макс, а Ръсел бе 4-и, също след спиране в бокса. След като битката бе подновена, Фетел изпусна спирането за трети завой и се върна много опасно зад Цунода. Льоклер вдигна темпото в опит да притисне лидерите от Ред Бул.
В 15-ия тур Макс изпревари Перес доста лесно, а и Чеко не оказа голяма съпротива. Мексиканецът обаче загуби темпо и изостана бързо на 4 секунди от съотборника си, докато Льоклер са доближи на 5 от него. В 17-ата обиколка Перес смени очаквано гумите си и също бе забавен повече – 5,7 секунди, като се върно точно пред Ръсел.
В Макларън разделиха стратегиите на пилотите си, които излязоха 6-и и 7-и, а Хамилтън бе чак 10-и, след спиране. В 19-ата обиколка Макс също премина за смяна, като всичко бе наред – 3,5 секунди и се върна зад Льоклер – на 14 секунди от лидера и на 3,6 пред Перес.
В 20-ата обиколка трагедията за Ферари стана пълна. Двигателят на Шарл не издържа и последва още едно отпадане за Льоклер. Абсолютен кошмар за Скудерията и радост за Ред Бул, тъй като пътят към победата бе отворен.
Верстапен спокойно контролираше темпото в челото, като дръпна на 7 секунди пред Ръсел. 12 зад мексиканеца в средата на дистанцията бе Ръсел, а по-назад следваха Гасли, Хамилтън, Рикардо, Цунода, Фетел, Окон и Алонсо.
Ситуацията на трасето не се промени в следващите обиколки. Норис си пробиваше път напред от по-задната част на колоната. Кевин Магнусен с Хаас също с двигател на Ферари, също отпадна и отново доведе до виртуален сейфти-кар.
Макс използва момента, за да смени гумите си, а и Перес го направи. Същото стори и третия Ръсел, както и Хамилтън, Дани Рикардо, който не бе спирал и Естебан Окон. От Алфа Таури останаха на пистата, което бе отлична новина за Хамилтън, който бързо изпревари Цунода за 5-ото място и подгони Гасли, който все пак бе с 10 секунди аванс.
Юки получи проблем със задното крило, което се отваряше наполовина. Японецът мина през пита, а крилото бе залепено с нещо като тиксо, колкото и странно да е това. Той обаче остана без DRS, като се върна извън зоната на точките.
Макс също бе предупреден да не използва DRS-а, но това бе без значение, тъй като авансът му пред Перес бе 15 секунди. Хамилтън притисна Гасли за 4-ото място, но французинът успя да отбие първите атаки преди все пак логичното да се случи.
До края нищо не се случи. Верстапен и Перес донесоха двойна победа за Ред Бул, а Ръсел и Хамилтън приключиха трети и четвърти. Точки взеха още Гасли, Фетел, Алонсо, Рикардо, Норис и Окон.
В класирането Верстапен вече е със 150 точки след 25-ата победа в кариерата си, а Перес излезе втори със 129. Шарл Льоклер остана със 16, а Джордж Ръсел събра 99, като остава единственият с място в Топ 5 във всеки старт.
При конструкторите Ред Бул сериозно увеличи разликата до Ферари – 279 срещу 199. Мерцедес се доближи до Скудерията, като има 161. Следващият старт е другата седмица в Канада.







Тирове чакат с километри на границата България–Турция
Успешно обезопасиха танкера Kairos
Любов, устояла на времето: 68 двойки празнуваха златна сватба в Казанлък
Защо жените живеят по-дълго от мъжете?
Прекрасните деца на легендарния фронтмен на Rolling Stones Мик Джагър
Чили гласува на балотаж на президентски избори
Ще има компромиси по мирните предложения на САЩ
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Борбата между Бо Никал и Йоел Ромеро се отлага
Крис Сайборг спечели титлата на PFL в категория перо за жени
България с три световни титли от Световното първенство на KWF
Вадим Немков спечели титлата в тежка категория на PFL
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар