В навечерието на Гран При на Канада, световната автомобилна федерация ФИА все пак реши да издаде специална техническа инструкция, в стремежа да се намали подскачането на автомобилите. 

Проблемът е най-голям при Мерцедес и конкретно при Люис Хамилтън, но една голяма част от тимовете, начело с Ред Бул, се обявиха против промяна на правилата. В крайна сметка обаче, от  съображения за сигурност, световната централа реши да вземе мерки. 

Освен това от ФИА възнамеряват да проведат и допълнителни дискусии с екипите, като идеята е да се да се обсъди как може болидите да бъдат промени отново за намаляване на подскачането.

„ФИА като управляващата организация на спорта реши, че в интерес на безопасността е необходимо да се намеси и да изиска от отборите да направят необходимите промени, за да намалят или елиминират феномена“ се казва  в официалното съобщение. 

„Издадена е техническо упътване с насоки към тимовете относно мерките, които ФИА възнамерява да предприеме във връзка с проблема. Те включват: по-близка проверка на планките и подовете – като конструкция и наблюдавано износване. Определяне на стойност, въз основа на вертикалното ускорение на колата, която ще даде количествена граница за приемливо ниво на вертикални трептения. Точната математическа формула все още се анализира от ФИА“ се уточнява още в него. 

Това означава, че на този етап отборите ще бъдат принудени да повдигнат още малко автомобилите си, за да изпълнят новата техническа директива, което ще означава загуба на скорост, което ще се усети най-много при Мерцедес. Очевидно обаче предстоят нови разговори в намирането на верните решения.