Световният шампион Макс Верстапен спечели 6-ата си победа за сезона и 26-а в кариерата, след като триумфира в Гран При на Канада. Успехът бе 6-и пореден за Ред Бул. 

Триумфът обаче не дойде лесно, защото в последните 15 обиколки Карлос Сайнц го притисна сериозно, но нидерландецът остана начело и записа нов успех. Все пак испанският пилот на Ферари направи много силна надпревара. 

Люис Хамилтън се качи на подиума за Мерцедес с третото си място, а съотборникът му Джордж Ръсел финишира 4-и, което бе максимума за Сребърните стрели. Шарл Льоклер, който стартира 19-и, завърши 5-и, а започналият втори Фернандо Алонсо остана 7-и. 

На старта Верстапен запази комфортно първото си място, а Алонсо задържа зад себе си Сайнц и Хамилтън, който трябваше да отбива атака от Кевин Магнусен, който загуби част от предното си крило след контакт с Мерцедеса. 

В третата обиколка Сайнц изпревари Алонсо. Шарл Льоклер стартира с гуми хард, но трудно си пробиваше път напред. Джордж Ръсел пък бързо стигна до 5-ата позиция, след като започна 8-и. Верстапен дръпна с 2,6 секунди напред, докато Сайнц не можеше да се откъсне пред Алонсо. 

В 8-ия тур Серхио Перес отпадна заради проблем с двигателя, което бе сериозен удар по Ред Бул. Льоклер бе стигнал до 13-ото място, когато се случи това и рейсконтрола изведе на пистата виртуален сейфти кар. 

Верстапен веднага влезе в бокса и сложи хард, а след него и Хамилтън мина през пита. Сайнц обаче остана на пистата и понеде колоната. Макс се върна трети, а Хамилтън 6-и. Люис бързо мина пред Окон след рестарта, докато в челото Сайнц започна да се откъсва пред Алонсо. 

Льоклер изпревари Норис и подгони Ботас и Албън, в търсене на 10-ата позиция, докато в челото Верстапен притисна Алонсо и в 15-ата обиколка се върна втори, на почти 6 секунди от Сайнц. Ботас и Льоклер изпревариха Албън. Сайнц пък имаше аванс от 4,5 секунди пред Макс и пазеше гумите доста добре.   

В 20-ия тур Мик Шумахер също спря край пистата с повреда и при нова виртуална кола за сигурност Ръсел веднага смени гумите си, докато инцидентът стана, след като Сайнц бе подминал входа в бокса. Испанецът смени гуми в следващия тур и се върна трети, венага след Алонсо, но непосредствено пред Хамилтън. Разликата до лидера Верстапен бе около 10 секунди. 

Сайнц и Хамилтън изпревариха Алонсо, който спазваше стратегията на Алпин и не спря за смяна и при втория виртуален сейфтикар. Льоклер пък бе стигнал до 7-ата позиция. Фернандо смени гуми чак в 29-ата обиколка и се върна 7-и, близо до Окон и Льоклер. Верстапен пък бе с аванс от над 8 секунди пред Сайнц. 

Льоклер се мъчеше доста обиколки зад Окон, а Сайнц се доближи на под 7 секунди от Верстапен, който се оплака от липса на сцепление. Шарл смени гуми в 42-ия тур и получи гуми медиум, но бе забавен от механиците до над 5 секунди, което го върна 12-и, зад група пилоти. 

В следващата обиколка Верстапен мина за втори път през пита и пак сложи хард, като се върна трети, точно зад „стария си приятел” Люис Хамилтън. Още в следващия тур обаче, нидерландецът мина пред пилота на Мерцедес, който също направи нова смяна. 

Макс вдигна темпото, а от Ферари очакваха кола за сигурност, която да им помогне. И в 49-ата обиколка Юки Цунода се удари, което изведе действителен сейфтикар, което бе отлично за Сайнц, който смени гуми, получи нови хард и се върна на 3 секунди от Верстапен. Голяма част от останалите пилоти също минаха през пита, като Окон и Алонсо сложиха гуми медиум, а те бяха 5-и 6-и. 

Битката бе подновена в 55-ата обиколка, като Макс запази лидерството, но разликата бе под секунда, когато DRS-а бе разрешен. Разликата падна под половин секунда, но Верстапен остана начело. Льоклер пък излезе 6-и пред Алонсо, а след това атакува и Окон, не пресече пистата и трябваше да върне позицията. Скоро след това обаче, Шарл зае 5-ото място. 

Сайнц оставаше много близо до Макс, но без да може да го атакува. До края разликата остана под секунда, но Сайнц нямаше как да опита атака и в крайна сметка остана втори на около секунда от съперника. 
 
Хамилтън и Ръсел завършиха трети и четвърти за Мерцедес, а максимума за Льоклер бе 5-и. Естебан Окон и Фернандо Алонсо завършиха 6-и и 7-и за Алпин, а в точките влязоха още Валтери Ботас и Гуаню Джоу за Алфа Ромео, което бе отличен резултат за китаеца, а Ланс Строл с Астън Мартин завърши 10-и. 

В класирането Макс дръпна още, като вече има 175 точки, като дръпна с 46 пред Перес, който остана със 129 след отпадането си. Изоставането на Льоклер пък е 49, след като монегаскът има 126.