Карлос Сайнц с Ферари спечели драматичното и изпълнтено със събития Гран При на Великобритания, 10-и кръг от сезона във Формула 1. За испанеца това първи триумф в кариерата, както и трети за сезона на Ферари. 

Втори остана Серхио Перес с Ред Бул, а Люис Хамилтън с Мерцедес зае третата позиция, след отлично представяне за Мерцедес. 

Надпреварата премина през много перипетии, като Шарл Льоклер, който бе лидер, остана четвърти след лошо стратегическо решение на Ферари. Лидерът в шампионата Макс Верстапен имаше проблеми с колата, но успя да завърши 7-и. 

В челото пилотите започнаха със средно твърдите гуми – медиум, докато Макс Верстапен и Ред Бул предприе различна стратегия и започна със софт, за да бъде много агресивен и по-бързо в първите обиколки. 

Макс се изстреля на старта и зае първото място, докато Люис Хамилтън излезе трети, минавайки пред Перес и Льоклер. Малко по-назад обаче се стигна до удари между Юки Цунода и Джордж Ръсел, което доведе до  първото отпадане на британския пилот на Мерцедес за сезона, както и до спиране на надпреварата. Гуаню Джоу, Алекс Албън и Естебан Окон също получиха повреди по автомобилите си, като се оказа, че китаецът доста е пострадал, като автомобилът му се преобърна. 

Джоу остана в колата няколко минути, след което бе изкаран от нея и качен на носилка, но се движеше, което бе добре, а и от отбора потвърдиха, че новобранецът е добре, което бе отлична новина.  

Повторенията показаха ужасна катастрофа на Джоу, чийто автомобил се превъртя на няколко пъти и дори прескочи стената от гуми и се спря в предпазната мрежа. Много тежък и опасен инцидент, който Слава Богу се размина без тежки последици. 

Прекъсването продължи повече от 50 минути, а след това стана ясно, че тъй като не е имало завършена обиколка и кола за сигурност, началото ще бъде отново от място според първоначалните позиции. Така Сайнц остана пред Верстапен, а Хамилтън пак бе 5-и. Отпадналите бяха Джоу, Ръсел и Албън. 

При повторния старт от Ферари пак заложиха на гуми медиум, с които този път бе и Макс. Верстапен пак започна по-добре, но Сайнц агресивно го затвори. Битката помежду им продължи в следващите завои, но испанецът остана начело. Льоклер и Перес също бяха там, като имаше лек контакт между тях, при който предното крило на мексиканеца пострада, но той остана на пистата. Норис пък спечели битката с Хамилтън за 5-ото място и двамата подгониха Чеко, който логично влезе в пита за смяна на носа и гумите. Люис логично изпревари Ландо и излезе 4-и.    

Сайнц отвори разлика от около секунда пред Верстапен, но не успяваше да дръпне, а и скоро Макс се доближи до него и можеше да използва отворено задно крило. Льоклер също не бе далеч. В 10-ата обиколка обаче Сайнц се пропука, допусна грешка и излезе от пистата, което изведе Макс начело. 

Малко по-късно обаче, Верстапен загуби скорост, верояно заради спукана гума и остави Сайнц и Льоклер пред себе си, като влезе за смяна на гуми, получи отново медиум и се върна 6-и. Впоследствие обаче се оплака от проблем с окачването и обяви, че има нещо счупено. От отбора обаче му казаха, че няма нищо критично, но все пак вероятно има отчупени елементи и той няма да бъде максимално бърз.   

Льоклер притисна Сайнц и изглеждаше по-бърз, независимо, че и неговото предно крило бе повредено. Хамилтън обаче бе бърз и се доближаваше до съперниците си от Ферари. Сайнц влезе за смяна в 20-ата обиколка и получи хард, като всичко мина добре и се върна трети. Хамилтън обаче се доближи на 2 секунди от Льоклер. Алфа Ромео обаче загуби и другата се кола, след като Ботас получи повреда. Макс оставаше 6-и, а Перес стигна до 8-ото място. Освен това Люис обяви, че гумите му са добри. 

Верстапен направи втората си смяна в 24-ата обиколка и сложи твърди гуми, макар очевидно да имаше някакъв проблем и да не бе максимално бърз. Хамилтън се доближи на под секунда от Льоклер, който влезе за смяна в 25-ия тур, а британецът поведе. Шарл се върна зад Сайнц, а дъжд очевидно нямаше да има. Макс продължи да се оплаква от проблемите в задната част на колата. 

Льоклер пак се доближи до Сайнц, като двамата получиха указания, че могат да се борят свободно на пистата. Темпото на Хамилтън оставаше забележително и дори увеличи разликата пред Карлос, който задържаше Льоклер. Шарл бързо започна с атаките, след което Сайнц очаквано пропусна съотборника си, но дали това загубено време нямаше да е фатално?

Хамилтън бе повикан за смяна в 33-ия тур и сложи гуми хард, макар и да бе забавен до 4,3 секунди, така че се върна зад колите на Ферари, на повече от 4 секунди от Сайнц, но след 1-2 обиколки пак вдигна темпото. 

Макс определено бе по-бавен и се смъкна до 9-а позиция, изпреварен от Окон, който обаче впоследствие загуби скорост заради повреда и отпадна. Французинът спря на пистата, а на пистата излезе кола за сигурност и ликвидира разликите. 

Сайнц и Хамилтън влязоха за смяна на гуми и получиха софт, но Льоклер остана на пистата. При това двамата не загубиха позиции. Перес също сложи най-меките гуми, както и по-голямата част от останалите, сред които бяха Верстапен и Алонсо. До края имаше 12 обиколки и лидерството на Шарл бе сериозно застрашено.  

Състезавнието бе подновено 10 обиколки преди края. Хамилтън изпусна рестарта и загуби третата си позиция от Серхио Перес, докато Сайнц мина пред Льоклер след здрава битка. Испанецът започна да се откъсва напред, а Перес и Хамилтън подгониха Льоклер. 

Перес атакува Льоклер, който го задържа, след което обаче двамата излязоха малко от пистата и Хамилтън излезе втори. Невероятната борба продължи и Чеко и Шарл си върнаха позициите срещу пилота на Мерцедес. Алонсо и Норис също бяха много близо. 

Хамилтън поднови атаките си срещу Льоклер и успя за кратко да го изпревари преди сърникът му да си върне позицията. Няколко завоя по-късно обаче, Люис все пак излезе трети. Мик Шумахер пък притисна Макс за 7-ото място, но не успя да я спечели. 

Сайнц нямаше проблеми до финала и спечели пред Перес, Хамилтън, Льоклер, Алонсо и Норис. Десетката допълниха Верстапен, Мик Шумахер, спечелил първите си точки, Фетел и Магнусен. 
 
Така Макс все пак взе 6 точки и вече има 181. Перес увеличи актива си на 147, а Льоклер до 138, но определено бе бесен след края на битката. Сайнц вече е със 127, а Хамилтън с 93, като остава 6-и, зад съотборника си Джордж Ръсел.