Макс Верстапен марширува към нова титла във Формула 1, печелейки отново домашната си Гран При на Нидерландия, както го направи и миналата година. Нидерландецът вече има 10 победи за сезона, от които 4 поред и 30 в кариерата си. 

Битката бе по-скоро стратегическа и най-вече с пилотите на Мерцедес, откъдето определено закопаха Люис Хамилтън, който сякаш имаше шанс да спечели.  

Джордж Ръсел завърши втори с другия автомобил на Сребърните стрели, а Шарл Льоклер с Ферари остана трети, но от Скудерията изглеждаха отново без шанс за победа. 

Началото бе при облачно и по-хладно време. От лидерите само Люис Хамилтън бе с медиум, а останалите със софт. На старта Макс затвори Шарл и запази първото си място. Хамилтън атакува Сайнц в първи завой и двамата леко се докоснаха, но за радост и двамата останаха на пистата и нямаше инцидент. Ландо Норис пък излезе 6-и пред Джордж Ръсел. 

Пилотът на Мерцедес успя бързо да си върне позицията, а в челото Верстапен бе на малко повече от секунда от Льоклер. Хамилтън започна да притиска Сайнц, но без да може да го атакува. 

Постепенно Верстапен дръпна с 3 секунди в челото, след като гумите на Ферари започнаха да се износват. Сайнц спря в пита в 15-ия тур, заедно с Перес, като испанецът бе забавен и съперникът му от Ред Бул го изпревари. Сайнц остана за смяна почти 13 секунди и се върна 11-и. 

Льоклер спря два тура по-късно, като получи медиум, а смяната продължи само 2,5 секунди. Монегаскът бе с изоставане повече от 4 секунди преди спирането си от лидера, като се върна 4-и – зад пилотите на Мерцедес. 

От Ред Бул покриха стратегията на Ферари и в следващата обиколка Верстапен също смени гумите си без проблеми. Световният шампион се върна на 5 секунди пред Льоклер и всичко бе наред. 

Пилотите на Мерцедес оставаха на пистата, като явно идеята им бе да карат само с едно спиране и от медиум да минат на хард. В същото време конкурентите им трябваше да спират още веднъж. 

Макс започна да настига Ръсел, чието темпо обаче бе доста добро, въпреки износените гуми. Все пак в 28-ия тур Макс вече бе втори, с изоставане на около 3 секунди от Хамилтън. 

Люис влезе за смяна в 30-ата обиколка и получи хард, като идеята явно бе да не спира повече. Британецът се върна 5-и, а съотборникът му Ръсел остана на трасето още два тура преди също да получи хард. 

Двамата бяха с доста добро темпо, а в челото Верстапен имаше аванс от над 8 секунди пред Льоклер. Перес бе на още 8, а Сайнц очаквано завършваше шестицата. Перес едва не удари Хамилтън, който го атакува, а малко по-късно британецът все пак го изпревари. Фетел обаче излезе от пита точно пред Люис и това му създаде проблеми и даде шанс на Чеко за контра, но все пак Хамилтън остана на по-предната позиция. Ръсел също изпревари Перес и излезе 4-и. 

Мексиканският пилот на Ред Бул смени гумите си за втори път още в 41-ата обиколка и получи хард, връщайки се 7-и. Сайнц също влезе за втора смяна, като този път всичко бе наред. 

И точно тогава Юки Цунода спря край пистата обяснявайки, че гумите му не са затегнати. Впоследствие обаче той продължи, макар и с бавно темпо, като се прибра в бокса и направи нова смяна. Кола за сигурност обаче нямаше. 

Хамилтън подгони Льоклер и Шарл бе повикан в пита като също сложи хард 26 обиколки преди края. Хамилтън бе на 14 секунди от Верстапен, който трябваше да спира още веднъж, като едно спиране отнемаше средно 18 секунди. 

Цунода обаче имаше проблеми и спря край пистата, като бе обявена виртуална кола за сигурност. Това веднага вкара всички в бокса. Макс получи хард, Хамилтън и Ръсел медиум, след като влязоха заедно за смяна и останаха втори и трети. Пасивът до Макс обаче бе над 18 секунди. 

След като състезанието бе подновено до края имаше повече от 20 обиколки, а разликата на Хамилтън до Верстапен бе 12 секунди. Люис обаче имаше по-добрите гуми и започна да топи изоставането си. 

В 55-ата обиколка Ботас получи повреда и спря на старт-финалната права, което изведе на пистата реален сейфти-кар, макар и с известно закъснение. Лидерът Верстапен веднага направи смяна, за да сложат софт. От Мерцедес оставиха пилотите си на пистата, като Макс се върна между двамата. Смени имаше още за Льоклер, Перес и някои от останалите. 

Ръсел също сложи софт, които поиска сам, а Алонсо чукна направилия смяна Сайнц, който бе освободен опасно. Шансовете на Люис обаче не изглеждаха добри, тъй като Верстапен бе с по-добрите гуми. 

И още при рестарта световният шампион не даде шансове на Хамилтън, за да излезе отново начело. Сайнц излезе 5-и, а Льоклер също погледна отново към подиума, след като бе със софт. Макс пък бързо дръпна напред и до края нямаше кой да го спре към нова победа. 

Ръсел логично изпревари Хамилтън за второто място, който се нахвърли на хората си в бокса, обвинявайки ги за случилото се и твърдейки, че е бил прецакан. Льоклер също мина пред Люис и вече бе трети. 

Сайнц обаче бе наказан с 5 секунди заради опасното си връщане на пистата след смяната на гуми. Перес едва не излетя атакувайки Карлос, който се защити агресивно. 

В крайна сметка до края нищо не се случи. Макс отново спечели, пред Ръсел, Льослер и Хамилтън, като Люис със сигурност бе бесен на отбора. Сайнц финишира 5-и, но загуби 3 позиции от Перес, Алонсо и Норис и завърши 8-и. Окон и Строл завършиха топ 10. 

Верстапен просто е без конкуренция, като вече има 310 точки. Льоклер пък се изравни с Перес, като и двамата имат по 201.