Макс Верстапен спечели 12-ата си победа за сезона и 32-а в кариерата, след като триумфира в надпреварата за Гран При на Япония, която започна с над 2 часа закъснение заради дъжд и лоши условия. 

За съжаление забавянето нямаше голяма интрига в битката за победата, но тъй като бе измината само половината дистанция, но той все пак стана световен шампион, след като в последните метри Льоклер допусна грешка и бе наказан, губейки второто си място. Интересното бе, че след финала се получи доста сериозно объркване и доста време нямаше яснота дали Макс печели титлата или не, като самият той попита отбора си на няколко пъти дали наистина е така. В крайна сметка се оказа, че пилотите получават пълния комплект точки, а не само 75% от тях, както се считаше първоначално и това гарантира първото място на пилота на Ред Бул.  

За старта пистата бе доста мокра, след като валеше сравнително слабо, като имаше прогнози и че дъждът ще се усили след около половин час. Пилотите очаквано започнаха с гуми интермедия. Гледайки подготвителната обиколка обаче, автомобилите вдигаха доста вода, така че за тези, започващи от по-задните позиции щеше да е страшно трудно. Пиер Гасли пък потегли от питлейна. 

При старта Верстапен не успя да затвори Льоклер, двамата се изравниха и макар и от външната страна Макс успя да запази първото си място с много агресия. Перес изпревари Сайнц, който обаче в края на обиколката изпусна колата и се удари, което това доведе до сейфтикар. При Гасли също имаше проблеми, а и Алекс Албън отпадна. Фетел също излезе встрани, но успя да продължи, а съотборникът му Ланс Строл спечели 7 позиции. Последва и червен флаг и състезанието бе спряно. 

След прекъсване от около 45 минути борбата бе подновена с летящ старт. Дъждът обаче бе силен и пилотите сложиха гуми за крайно мокър асфалт, а точно преди да трябва да се поднови състезанието, стартът отново бе отложен поне с 10 минути, явно заради многото вода на пистата. Отлагането обаче с много повече, като измина още повече час без да се случва нищо. Часовникът за отмерване на разрешението 2 часа за надпревара също течеше, така че всичко така или иначе трябваше да приключи в 11:00 часа българско време. 

В крайна сметка бе обявено, че състезанието трябва да започне в 10:15 българско време зад кола за сигурност и с гуми за крайно мокър асфалт. При рестарта нямаше драма, а Фетел и Латифи сложиха гуми интермедии, което бе доста рисковано. Норис и Ботас обаче също сложиха такива гуми. 

Обиколка по-късно и лидерите минаха през бокса, но Алонсо, Рикардо, Шумахер и Джоу останаха на пистата, макар и не задълго. Макс се справи с Мик и отново поведе, а Льоклер бе на 4 секунди от лидера. Интермедиите явно бяха по-добрите гуми.  Хаас обаче оставиха Шумахер на пистата и той започна да потъва в подреждането. 

В челото разликата между Макс и Льоклер се вдигна до над 8 секунди и интригата на практика приключи. След тях следваха Перес, Окон, Хамилтън, Фетел, Алонсо и Латифи, което за пилота на Уилямс  бе забележително. Хамилтън притискаше Окон, но без да може да го атакува, а и французинът се защитаваше отлично. 

Перес започна да се доближава до Льоклер, който губеше скорост и 7 минути преди края се залепи за него, но въпреки опитите си до края не успя да го изпревари. В последната обиколка на шикана Льоклер не успя да остане на пистата и след това се върна пред Чеко, за да пресече втори финала, но ще е интересно дали няма да бъде разследван. 

В крайна сметка Макс спечели без проблеми, пред Льоклер, Перес, Окон, Хамилтън, Фетел, Алонсо, Ръсел, Латифи и Норис. Шарл обаче получи 5 секунди и загуби второто си място, което означаваше, че Верстапен печели титлата, което бе потвърдено минути по-късно и донесе доста голямо объркване за всички. 

Джони Хърбърт направи интервюто на Макс като победител, но едва впоследствие научи, че Верстапен е световен шампион и го извика отново. Самият пилот пък на няколко пъти попита дали печели титлата или не.