Световният шампион Макс Верстапен завърши сезона във Формула 1 с нова победа, а Шарл Льоклер спечели второто място в шампионата. 

Пилотът не Ред Бул водеше от началото до края, за да спечели 15-ата си победа за годината и 35 в кариерата. Льоклер остана втори, с около секунда аванс пред Серхио Перес, с когото спореха за вицешампионската позиция. 

Пилотът не Ферари кара с различна стратегия и с едно спиране по-малко от съперника си, успя да заеме второто място в  крайното класиране за годината, макар че това едва ли топли особено. 

Почти всички пилоти сложиха гуми медиум за първата серия обиколки, като на старта Макс остана пред Перес, а Льоклер опита атака в средата на обиколката, но Чеко го парира. 

Люис Хамилтън успя да раздели двете коли на Ферари и излезе четвърти, докато Ръсел се смъкна на 7-о място. Сайнц атакува Люис и британецът излезе извън пистата, като колата му подскочи доста сериозно. Той пресече шикана и остана пред испанеца. 

Впоследствие обаче последва разследване и Хамилтън бе принуден да отстъпи една позиция. Много бързо обаче пилотът на Мерцедес изпревари Сайнц, докато малко по-назад Ръсел се справи с Норис. 

Много скоро Джордж подгони и Сайнц, който обаче се залепи за Хамилтън и в 8-ия тур мина пред него, излизайки отново 4-и. Фетел и Окон пък водеха борба за 8-ото място, спечелена от французина. 

Пилотите на Мерцедес получиха разрешение от отбора да се състезават и Ръсел веднага започна с атаките, успявайки бързо да изпревари Хамилтън, който нямаше добро темпо, а се оплака и от загуба на мощност. 

В челото Верстапен водеше 3,5 секунди пред Перес, който бе с 3 секунди аванс пред Льоклер. Сайнц успя да дръпне над 2 секунди пред Ръсел, докато Фетел продължаваше да разделя колите на Алпин и да бъде много близо до Окон. 

Окон и Цунода първи смениха гумите си, а след тях започнаха да влизат и останалите от по-задната част на колоната. От лидерите Перес пръв смяна за смяна, която мина едва за 2,4 секунди и се върна 5-и, след Льоклер се доближи на малко над секунда от мексиканеца. 

Ръсел и Норис също мина през пита, а Перес не успя да запази позицията си пред Фетел, което донякъде го забави. Алонсо също бе близо до двамата, а това даде шанс на Льоклер. 

Впоследствие Чеко все пак мина пред Фетел, а Сайнц пръв спря в бокса за Ферари, като испанецът се върна 7-и, зад Перес, Фетел и Алонсо. Хамилтън също бе повикан за смяна, която мина през проблеми и той излезе 9-и, между колите на Макларън. 

Сайнц започна да си пробива път напред, като първо изпревари Алонсо, а след това и Фетел. От Ферари пък явно искаха Льоклер явно да е с по-добрите гуми в последните обиколки и затова Шарл оставаше на пистата. Смяната на Макс също мина чисто, като той се върна на по-малко от секунда пред съотборника си Перес. 

Ръсел бе наказан с 5 секунди заради опасно излизане на алеята пред боксовете след смяна, докато Льоклер влезе в пита в 21-ата обиколка, всичко мина чисто и той излезе на 7 секунди от Перес, точно пред Сайнц. 

Фетел започна да губи позиции и смени гуми в 26-ия тур, като сложи хард, но се върна много назад в колоната – едва 19-и. В челото Льоклер започна да се доближава до Перес, като разликата падна под 4 секунди. Алонсо пък отпадна заради повреда в средата на дистанцията. 

Разликата между Перес и Льоклер падна под 2 секунди, но от Ферари изразиха съмнения, че от Ред Бул могат да карат и само с едно спиране. В 33-ата обиколка механиците на Ферари тръгнаха да излизат за смяна, но точно тогава спря Перес отново, като пак получи хард, отново за спиране от само 2,4 секунди. Той се върна 6-и 24 тура преди края. 

Перес вдигна темпото, но по радиото му казаха, че Льоклер вероятно няма да спира повече. Последва инцидент между Латифи и Шумахер, но двамата все пак продължифа, въпреки удара помежду си, което не промени нищо. 

Сайнц и Ръсел смениха заедно гумите си, като Джордж изтърпя и наказанието си. Това промотира Перес до 4-о място, като разликата до Льоклер бе около 13 секунди. След няколко обиколки той се доближи до третия Хамилтън и бързо го изпревари, но Хамилтън си върна позицията с контраатака. Все пак малко по-късно мексиканецът излезе трети, на почти 10 секунди от Льоклер. 

До края имаше 11 обиколки, но Перес вдигна темпото. Разликата започна да пада, но въпросът бе дали при Льоклер ще се получи рязък спад на темпото. 6 обиколки преди края Чеко все още бе на 5,8 секунди от Шарл. Хамилтън се оплака, че е трябвало да направят нова смяна, след като Сайнц го настигаше и бързо го изпревари, но и Люис се оплака от технически проблем, загуби темпо и отпадна. 

Последната обиколка започна с аванс от 1,8 секунди за Льоклер  пред Перес и в крайна сметка до края Чеко не успя да се доближи достатъчно, за да атакува и остана трети в състезанието и трети в шампионата. 

Последваха Сайнц, Ръсел, Норис, Окон, Строл, Рикардо и Фетел, който все пак приключи кариерата си с точка, въпреки че стратегията му се оказа доста объркана. 

Макс приключи сезона с рекордни 454 точки, Льоклер събра 308, а Перес остана с 305. Следваха Ръсел с 275, Сайнц с 246 и Хамилтън с 240. При отборите нямаше размествания – Ред Бул, Ферари, Мерцедес, Алпин и Макларън. Астън Мъртин настигна по точки Алфа Ромео, но заради 5-ото място на Валтери Ботас на „Имола“, италианският тим остана 6-и.