Световният шампион Макс Верстапен измъкна по невероятен начин полпозицията за Гран При на Монако. Пилотът на Ред Бул изоставаше до последния сектор, когато обаче с изумително каране и два удара в стените, успя да спечели. 

Съотборникът му Серхио Перес се провали, след катастрофа още в първата фаза и ще стартира последен. Фернандо Алонсо обаче ще бъде на първа редица и трябва да даде битка на нидерландеца за победата. 

Още от началото се образува трафик, без пилотите да могат да направят чисти обиколки. В средата на Q1 Серхио Перес сбърка на първи завой, изпусна колата и се удари в стената, ликвидирайки шансовете си за силно представяне в състезанието. Голямо разочарование за мексиканеца и Ред Бул. 

След това борбата продължи да бъде изключително оспорвана, с минимални разлики. Сайнц и Хамилтън бяха застрашени, като успяха да се спасят при последните си бързи турове. Макс Верстапен оглави класирането, а напред не успяха да продължат Логан Сарджънт с Уилямс, пилотите на Хаас Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг, както и Гуаню Джоу с Алфа Ромео. 

Макс бе над всички и във втората фаза, в която Алонсо изглеждаше най-близо до него, но изоставането му бе около 2 десети. Пилотите на Мерцедес бяха на границата на отпадането, а Алпин вървяха доста добре. Ръсел все пак излезе трети, но Хамилтън бе 10-и малко преди края. Норис се удари странично в стената, но все пак стигна до бокса. 

Люис успя да прескочи в Q3, което означаваше отпадане за Оскар Пиастри с Макларън, Ник де Врийс с Алфа Таури, Алекс Албън с Уилямс, Ланс Строл с Астън Мартин и Валтери Ботас с Алфа Ромео. Юки Цунода обаче продължи напред. 

В последната фаза Верстапен поведе, с минимален аванс пред Алонсо преди Естебан Окон да изненада всички с най-добро време 3 минути преди края. Последва обаче топ-тур и от Льоклер, след което Алонсо поведе с 22 стотни по-добра обиколка. 

Макс обаче се смя последен и успя да измъкне полпозицията с аванс от 0.084, въпреки че във втория сектор губеше 2 десети, но в третия беше феноменален, като на два пъти обърса стената. Алонсо остана втори, а зад тях се подредиха Льоклер и Окон.  

Топ 10 допълниха Карлос Сайнц, Люис Хамилтън, Пиер Гасли, Джордж Ръсел, Юки Цунода и Ландо Норис.