Без да допусне колебание и изненада Макс Верстапен постигна 8-ата си поредна победа и 44-а в кариерата, триумфирайки и в Гран При на Белгия. Ред Бул пък записа 13-и последователен успех. 

Макар и да започна по-назад, световният шампион спокойно си проби път до челото, а след като поведе нямаше проблеми. Съотборникът му Серхио Перес остана втори, но с изоставане от 21 секунди, след като водеше в първите обиколки. 

Шарл Льоклер допълни подиума, след като направи силно състезание, остави зад себе си Люис Хамилтън и донесе трети подиум на Ферари, което бе отличен резултат за Скудерията. 

Състезанието се проведе на суха писта и по-добри условия предвид дъжда в петък и събота, като първите четирима сложиха за начало най-меките гуми софт. Макс бе със същия тип, докато колите на Макларън, Джордж Ръсел, както и зад тях, заложиха на медиум. Реално 13 коли стартираха със софт, а 7 с медиум. 

На старта Льоклер остана пред Перес, а малко по-назад Пиастри се удари леко със Сайнц и малко по-късно отпадна. Чеко изпревари Шарл още след Червената вода, а Макс излезе 4-и и пътят му към челото бе открит. Алонсо пък успя да стигне до 6-ото място след добър старт. 

Сайнц губеше темпо и позиции заради пораженията по колата му, а и Норис не бе особено бърз и се смъкна 11-и. Хамилтън все пак държеше Верстапен зад себе си, което помогна на Перес да дръпне с 2 секунди пред Льоклер. 

В 6-ата обиколка Макс успя да мине пред Хамилтън, а първите смени започнаха само след няколко тура. Юки Цунода бе 6-и в 8-ата обиколка, а в топ 10 бе и Логан Сарджънт с Уилямс. Макс  изпревари Льоклер в 9-ия тур и вече гледаше към първата позиция с изоставане от под 3 секунди. 

В следващите обиколки разликата между пилотите на Ред Бул остана постоянна, около 2,7-3,0 секунди. В 13-ия тур Хамилтън смени гуми, като получи медиум и се върна на същата 4-а позиция, което бе отлично, а неговата битка бе за подиума с Льоклер. 

Последва спиране за Перес и леко забавяне, а и от Ферари извикаха Шарл и той остана пред Хамилтън. Верстапен влезе в бокса в 14-ата обиколка, получи медиум, като се върна втори, на около 2 секунди зад Чеко, но бързо започна да го настига и в 17-ата обиколка го изпревари. 

Мексиканецът определено загуби темпо, неясно защо, а пилотите получиха предупреждение и за идващ дъжд. Започна да вали и на места стана хлъзгаво, но Строл получи сухи гуми. Ръсел направи първата си смяна в 23-ия тур и макар и да валеше, получи софт. Цунода отново бе 6-и, а Сайнц логично се прибра в бокса. 

Дъждът бързо спря, а Ръсел бързо се върна в топ 10 с новите си гуми. Хамилтън спря за втора смяна в 28-ата обиколка и се върна със софт, а и от Ферари веднага отговориха със спиране за Льоклер в следващия тур. Монегаскът успя да остане пред Люис, макар и с аванс от под секунда. 

Шарл обаче успя бързо да вдигне разликата пред Хамилтън, след като определено темпото му бе доста добро. Последваха смени за Перес и Макс в поредни обиколки и в челото нищо не се промени. Льоклер пък държеше аванс от над 2 секунди пред Хамилтън, който в края направи късно спиране и с нови гуми взе бонус-точката за най-бърза обиколка. 

До края Макс спечели спокойно пред Перес, Льоклер и Хамилтън. Алонсо успя да стигне до 5-ото място, а десетката допълниха Ръсел, Норис, Окон, Строл и Юки Цунода. 

С успеха Макс вече има 314 точки, като разликата до Перес скочи до 125, след като мексиканецът е със 189. Алонсо остава трети със 149, но Хамилтън вече е съвсем близо със 148. Сега има 4 седмици пауза, като следващият старт е в Нидерландия на 27 август.