Макс Верстапен постигна очаквана и доминираща победа в Гран При на Япония, след като контролираше надпреварата и водеше почти през цялото време. 

За световния шампион това бе 13-а победа за сезона и 48-а в кариерата му, но той ще трябва да почака до Катар след 2 седмици, за да ликува официално за трети път като световен шампион. С победата си обаче той донесе 6-а титла при конструкторите. 

От Макларън постигнаха максимално отличен резултат с второ и трето място на Ландо Норис и Оскар Пиастри, надвивайки категорично Ферари. Шарл Льоклер завърши 4-и за Скудерията. 

В Макларън не бяха разделили стратегиите си за дтарта, като и двамата пилоти започнаха със средно твърди гуми – медиум, което важеше и за Макс Верстапен. 

Нидерландецът затвори Пиастри на старта и макар и да рискува да изпусне Ландо Норис, успя да остане и пред двете коли на Макларън, като Норис мина пред съотборника си. 

Алонсо се изстреля до 6-о място след силен старт, а в дъното имаше инцидент с Албън, Ботас и кола на Алпин. Лек контакт доведе до кола за сигурност заради разпръснати елементи. Перес и Хамилтън също се докоснаха, но успяха да продължат. 

Чеко мина през пита за смяна на предно крило, като смени и стратегията си, слагайки гуми хард. Колата за сигурност се прибра в края на 4-ия тур, след което Макс поднови битката и остана начело без проблеми.  

Ръсел изпревари Хамилтън за 7-ото място, но Люис веднага си върна позицията на старт-финалната права. Верстапен започна да се откъсва напред, а Норис отвори аванс пред Пиастри, който бе с около секунда пред Льоклер. Ботас пък отпадна след като бе ударен отново от Албън. Перес бе наказан с 5 секунди заради неправилно действие зад сейфтикар. 

Лоусън и Алонсо направиха спирания в 11-ия и 12-ия тур, слагайки гуми хард. В челото Макс бе абсолютно самотен и водеше с 4,6 секунди пред Норис. Перес удари Магнусен и го завъртя, след което и двамата минаха през бокса. Пиастри сложи хард в 14-ата обиколка, като го направи при виртуална кола за сигурност заради разпръснатите счупени елементи след инцидента между Перес и Магнусен, като мексиканецът се прибра, отпадайки. 

Пиастри показваше добро темпо с новите гуми, а Хамилтън и Ръсел едва не се удариха при битка помежду си, като ветеранът определено избута съотборника си извън пистата, но не бе наказан. Макс смени гуми в края на 16-ата обиколка и се върна малко пред Пиастри, на 6-о място. Последваха смени за Норис и Льоклер, но Ландо се върна на 6-7 секунди зад съотборника си. 

Верстапен отново излезе начело, докато Пиастри бе с 3 секунди аванс пред Норис. Колите на Макларън обаче бяха позабавени от Ръсел, който влезе за смяна чак в края на 24-ата обиколка и се върна 9-и, но може би щеше да опита да кара само с едно спиране. 

От Макларън пък пропуснаха Норис пред Пиастри, като притесненията на отбора бяха свързани с високото темпо на Ръсел. Сарджънт и Албън пък отпаднаха и Уилямс остана без автомобил. Льоклер започна да се доближава до Пиастри, след като от Ферари заложиха отново на медиум при своя стоп, но това бе за кратко. 

Льоклер и Хамилтън сложиха хард в края на 34-ата обиколка, което ги върна зад Ръсел. От Макларън покриха в следващия тур с Пиастри, който също излезе зад Джордж, на около 8 секунди.  Последва смяна и за Норис, след която Ландо запази позицията пред съотборника си, но бе малко зад Ръсел. 

Макс също спря, а Норис мина бързо пред Ръсел. От Ред Бул пък върнаха Перес на трасето 13 обиколки преди края, очевидно за да се празнува титлата при конструкторите. Чеко веднага бе върнат в бокса, а Пиастри изпревари Ръсел, макар че загуби част от аванса си пред Льоклер, който 2-3 обиколки по-късно също се справи с Джордж. 

В края Хамилтън настигна Ръсел, който го забави и Сайнц също се залепи зад колите на Мерцедес. Последва инструкция към Джордж да пропусне съотборника си, която той с нежелание изпълни. На Люис пък бе казано, че трябва да даде DRS на Ръсел, за да се брани той от Сайнц, който обаче с по-добрите си гуми изпревари младия британец за 6-ото място. 

В крайна сметка Макс спечели с аванс от около 19 секунди пред Норис, а Пиастри допълни двойния подиум за Макларън. Льоклер остана 4-и, а Хамилтън не допусна да бъде изпреварен от Сайнц и двамата приключиха 5-и и 6-и. Ръсел приключи 7-и, а десетката допълниха Фернандо Алонсо, Пиер Гасли и Естебан Окон. 

Авансът на Верстапен пред Перес вече е 177 точки, след като нидерландецът е с 400 срещу 223 за съотборника си и в следващия старт той би трябвало да е шампион. Хамилтън събира 190, а след това следват Алонсо – 174, Сайнц – 150, Льоклер – 135 и Норис и Ръсел с по 115.