Макс Верстапен бе без конкуренция, за да започне новия сезон така, както завържи предишния – с победа. 

Нидерландецът взе 55-ия успех в кариерата си в Гран При на Бахрейн, като водеше от старта до финала и завърши с повече от 21 секунди пред съотборника си Серхио Перес. 

Карлос Сайнц с Ферари направи много силно състезание, за да завърши трети, а четвърти остана съотборникът му Шарл Льоклер, който нямаше много добър ден, след като потегли втори. 

Състезанието не предложи кой знае какви емоции, но все пак имаше и интересни моменти, макар и при борбата след първото място. 

За старта пилотите започнаха с най-меките гуми софт, като Макс Верстапен вече бе с използвани такива, което означаваше, че в последната фаза, когато пак се очаква да се кара с този тип, той да има известно предимство и тогава да сложи чисто нови софт. 

След загасването на червените светлини Макс остана лидер, като Льоклер нямаше шанс да го изпревари. Ръсел също запази мястото си, а Перес излезе 4-и за сметка на Карлос Сайнц. Следваха Алонсо, Норис, Пиастри, Хамилтън и Цунода. Лек инцидент между Хюлкенберг и СТрол повреди предното крило на пилота на Хаас, като и двамата се смъкнаха в дъното на колоната и минаха през бокса. 

Верстапен бързо вдигна разликата до над секунда, а Норис изпревари Алонсо в началото на 3-ия тур. Ръсел пък мина пред Льоклер и излезе втори, след като темпото на пилота на Ферари също не бе особено добро. 

Световният шампион продължи да се откъсва, като на около 4 секунди от него съвсем близо един от друг бяха Ръсел, Льоклер, Перес и Сайнц. Зад тях, на 3 секунди, пък бе групата на Норис, Алонсо, Пиастри и Хамилтън. 

Австралийският пилот на Макларън също успя да изпревари испанския ветеран и излезе 7-и. В 7-ата обиколка и Перес мина пред Льоклер, а зад него бе съотборника му Сайнц, който също бе по-бърз от него. 

Пилотите на Ферари сами сякаш проваляха състезанието си, защото и двамата започнаха да блокират често гумите си при спиране, докато Хамилтън се справи с Алонсо за 8-ото място. 

Последва излизане от пистата на Логан Сарджънт, но всичко се размина с кратки жълти знамена, а в 11-ия тур Сайнц изпревари Льоклер, като двамата изглеждаха опасно близо един до друг, но до  инцидент не се стигна и испанецът излезе 4-и. 

Ръсел и Льоклер първи спряха за смяна от водещите пилоти в 12-ата обиколна, като сложиха хард и се върнаха 12-и и 14-и. Перес и Хамилтън също смениха скоро след тях, като темпото на британеца не бе такова, каквото се очакваше. 

Норис и Пиастри също минаха за смяна и се върнаха пред Хамилтън, а Перес взе позиция от Ръсел след хубаво изпреварване. Сайнц пък се върна точно зад Льоклер след своята смяна. Алекс Албън бе стигнал до третото място без да спира в бокса, а пред него бяха Алонсо и разбира се Верстапен. 

След спирането на пилотите на Уилямс и Астън Мартин те се върнаха извън топ 10. Сайнц пък отново започна с атаките срещу съотборника си и в 17-ата обиколка логично го изпревари отново. Льоклер не се чувстваше комфортно по отношение на предната част на колата. 

Макс смени гумите си чак в 18-ия тур и се върна на върха, с аванс от 5-6 секунди пред Перес. Следваха Ръсел, Сайнц и Перес, като испанският пилот на Ферари бе в страхотно темпо и изпревари и съперника си от Мерцедес, за да излезе трети. 

След това състезанието се успокои, като Верстапен продължи все пак да увеличава аванса си, докато Перес бе на малко повече от 2 секунди пред Сайнц. Следваха Ръсел на почти 5 секунди, Льоклер на още 1 и Норис на 2,7 от пилота на Ферари. 

В средата на дистанцията всичко изглеждаше ясно, като Хамилтън се оплака, че седалката му е счупена. От водещите пилоти отново Ръсел спря пръв – в 32-ия тур, като сложи отново хард и се върна 9-и. Две обиколки след това същото направи и Норис. 

Следваха смени за Льоклер и Пиастри, като австралиеца бе малко забавен и веднага след излизането си от пита Хамилтън го изпревари. Останалите също смениха гумите си и ситуацията в челото не се промени, като интересното бе, че Перес и Верстапен сложиха софт за последните 21-22 обиколки. 

Хамилтън мина пред Алонсо, който все още не бе направил второто си спиране. Пиастри също изпревари ветерана за 8-ата позиция. Льоклер започна да скъсява разликата до Ръсел и тя падна под секунда. 

В края на 46-ия тур Ръсел сбърка, като блокира гумите, излезе от пистата на един завой и Льоклер се възползва, за да излезе 4-и. Интригата до края бе дали Норис ще успее да догони Ръсел и да заеме 5-ото място, което обаче не стана. 

Така Макс спечели, като взе и бонус-точката за най-бързия тур. Пепес и Сайнц допълниха подиума, а точки взеха още Льоклер, Ръсел, Норис, Хамилтън, Пиастри, Алонсо и Строл.