Макс Верстапен поведе Ред Бул към двойна победа в Гран При на Япония и така отборът отговори подобаващо след разочарованието в Австралия преди 2 седмици. 

Нидерландецът нямаше проблеми, въпреки че в състезанието имаше два старта заради прекъсване още в началото, като контролираше събитията и спечели за 57-и път в кариерата си, с аванс от около 12-13 секунди пред съотборника си Серхио Перес. Това бе трета двойна победа за Ред Бул за годината. 

Карлос Сайнц донесе нов подиум за Ферари с третото си място, като с добра стратегия съотборникът му Шарл Льоклер стигна до 4-ата позиция и така се пребори с Ландо Норис с Макларън. 

Надпреварата започна при слънчево и топло време, като температурите бяха най-високи от началото на уикенда. 

Повечето пилоти заложиха на средните по твърдост гуми – медиум, докато в челото стартиралия 5-и Фернандо Алонсо бе с най-меките, от които имаше чисто нов комплект и се очакваше да бъде много агресивен и бърз в първите обиколки. Другите пилоти със софт бяха след 11-о място. 

Стартът мина чисто в челото без промяна на позициите, но в средата на коланата колите на РБ се забавиха, като се стигна до лек контакт между Албън и Рикиардо, който прати и двете коли в стената от гуми и надпреварата бе спряна с червен флаг. 

Прекъсването бе за около половин час, след което отново последва старт от място. В Мерцедес смениха стратегията си, като сложиха гуми хард на автомобилите на Хамилтън и Ръсел, които трябваше да направят по-дълга първа серия от обиколки. 

При повторния рестарт отново в челото нямаше проблеми за Макс и Чеко, които запазиха първите 2 позиции. Следваха Норис, Сайнц, Алонсо и Пиастри, а Льоклер очаквано изпревари Хамилтън и излезе 7-и. 

Последваха по-спокойни обиколки, като някъде около 8-9-а обиколка започнаха и спиранията в бокса. Льоклер догони Пиастри и започна да го притиска, а Верстапен бе с около 3 секунди аванс на първото място. 

От водещите пилоти Норис влезе пръв в бокса за смяна като се върна 10-и, след като започна да губи темпо. Малко след това и съотборникът му Пиастри смени гумите си, като пусна Льоклер напред. 

Хамилтън пропусна Ръсел пред себе си в 14-ия тур, а Гуаню Джоу отпадна. В 16-ата обиколка Перес и Сайнц спряха заедно, като отново сложиха гуми медиум, но Чеко се оказа зад Норис. Макс също сложи нов комплект средни по твърдост гуми, а Норис изпревари Хамилтън по впечатляващ начин и излезе 4-и, а след това се справи и с Ръсел. Перес пък се справи с Люис, а и Сайнц го направи. 

В 23-ата обиколка Чеко излезе втори след успешна атака срещу Норис, докато Льоклер остана дълго на пистата и изглеждаше, че ще кара само с едно спиране, след като направи смяна едва в 27-ия тур, когато същото стори и Норис. 

Последваха нови смени на лидерите, като в 35-ата обиколка подреждането бе Сайнц, Верстапен, Перес, Льоклер, Норис, Ръсел и Хамилтън, но Карлос не бе спирал. Той го направи в 37-ия тур, като се върна 7-и, малко зад автомобилите на Мерцедес. Ръсел обаче спря за смяна, а Сайнц бързо изпревари Хамилтън, така че излезе 5-и, но на около 6 секунди от Норис, който бе на около 2 от Льоклер. 

Карлос започна бързо да се доближава до пилота на Макларън и го настигна само след няколко обиколки. Хамилтън направи нов пит и сложи медиум, а Сайнц бе уведомен, че може да се бори за подиума, след като разликата до Льоклер бе около 3,5 секунди. 

Тя обаче продължи да пада, като 9 обиколки преди края Сайнц изпревари Норис и подгони съотборника си, който бе уведомен, че се бори с Норис, така че Сайнц бе пропуснат напред и стигна до третото място. 
 
До края интригата бе за 6-ото място, тъй като Алонсо, Пиастри и Ръсел бяха много близо. Джордж започна атаки срещу пилота на Макларън и двамата едва не се удариха на шикана, като Оскар излезе от пистата, но остана пред съперника си. 

След това Пиастри вдигна темпото, но в последната обиколка Ръсел все пак го изпревари за 7-ото място. Макс спечели пред Перес, Сайнц, Льоклер и Норис. Алонсо остана 6-и, а топ 10 допълниха Ръсел, Пиастри, Хамилтън и Цунода, като японският пилот взе последната точка.  

С победата си Макс събира 77 точки и остава лидер в класирането, като взе и бонус точката за най-бърз тур. Перес вече е втори с 64, а след тях са Льоклер и Сайнц съответно с 59 и 55.