Макс Верстапен взе очаквано 58-ата си победа в кариерата и 4-а за сезона, след като триумфира в Гран При на Китай. 

Световният шампион нямаше отново проблеми, за да триумфира на пистата в Шанхай в първото състезание там от 2019-а година. 

Той изпревари с около 14 секунди Ландо Норис, който донесе отличен резултат на Макларън, а трети остана другият пилот на Ред Бул Серхио Перес. От Ферари трябваше да се задоволят с 4-о и 5-о място и останаха без подиум, което определено бе разочароващо за тях. 

На старта Макс запази първото си място, а Фернандо Алонсо след отлична атака от външната страна, мина пред Серхио Перес и зае втората позиция. 

Джордж Ръсел и Нико Хюлкенберг се измъкнаха пред колите на Ферари, като ги пратиха на 8-о и 9-о място и това обърка плановете на Скудерията. 

След няколко тура Перес очаквано изпревари Алонсо, а по-късно това направи и Норис. Льоклер започна да си пробива път напред и стигна до 4-ата позиция, но изоставането му от Ландо бе около 8-9 секунди. 

В 20-ата обиколка Ботас спря в зоната за сигурност и това доведе до виртуална кола за сигурност. От Ферари извикаха Льоклер по-рано, но в следващата обиколка и Норис смени гумите си, така че остана пред съперника си на трето място, като и Фернандо Алонсо бе между двамата. 

След като хората от пистата не успяха да остранят автомобила, който явно бе блокирал, на трасето излезе и реален сейфтикар и това ликвидира разликите. Верстапен се възползва, за да направи още едно спиране, а същото сториха и мнозина от останалите, като Перес, Алонсо и Ръсел, като мексиканецът се смъкна до 4-ото място. 

В 27-ата обиколка битката бе подновена, но скоро след това се стигна до инцидент между Магнусен и Цунода, при който японецът се завъртя, а малко преди рестартирането Строл връхлетя върху задната част на колата на Даниел Рикардо, който пък закачи Пиастри. На пистата обаче отново излезе кола за сигурност. 

В 31-ия тур отново всичко започна отначало. Последваха наказания за Строл и Магнусен, както и второ поредно отпадане за Даниел Рикардо. В челото Макс започна да се откъсва, а Норис бе на 2 секунди пред Льослер. Близо до него обаче бе Перес, а след това следваха Алонсо, Сайнц, Ръсел, Пиастри, Хюлкенберг и Хамилтън. 

Перес започна да притиска Льоклер за третото място, което даде възможност на Норис да дръпне с 4 секунди напред. В 39-ия тур Чеко изпревари пилота на Ферари и погледна към второто място, като пасивът му бе 5,5 секунди от Ландо. 

Люис излезе на 9-о място след хубава маневра, а Перес започна да скъсява разликата до Норис. Алонсо бе с различни гуми и се наложи ново спиране, като получи медиум и се върна 12-и, но бързо след това си проби път напред. 

Чеко обаче не можеше да се доближи до Норис, като оставаше на около 5 секунди, а Алонсо след няколко изпреварвания стигна до 7-ото място, но това бе максисумът, който можеше да постигне. 

До края не се случи нищо и Верстапен, Норис и Перес  стигнаха до подиума. След тях останаха Льоклер, Сайнц, Ръсел, Алонсо, който успя да вземе и бонус точката за най-бърз тур, Пиастри, Хамилтън и Хюлкенберг, който донесе още една точка на Хаас. 

Макс вече има 110 точки в класирането, докато Перес е с 85. Льоклер събира 76, Сайнц е с 69, а Норис вече има 58.