Макс Верстапен удържа Ландо Норис, за да спечели Гран При на „Емилиа Романя” на пистата "Имола", 7-и кръг от сезона във Формула 1. 

Световният шампион контролираше състезанието, преди в последните десетина обиколки да загуби темпо, но все пак финишира с аванс само от няколко десети пред пилота на Макларън. Победата е 5-а за сезона на Макс и 59-а в кариерата му. 

Шарл Льоклер донесе подиум на Ферари с третото си място, като това обаче бе максимума. Оскар Пиастри и Карлос Сайнц финишираха след това, а в състезанието нямаше нито една катастрофа, което също бе неочаквано. 

На старта нищо не се промени. Макс остана пред Норис, а след тях нямаше промяна в позициите на Льоклер, Сайнц, Пиастри и Ръсел. Нико Хюлкенберг бе стигнал до 8-от о място, а Перес, който стартира с гуми хард, бе 10-и. 

В пърите обиколки лидерите бяха на около секунда един от друг, като Верстапен не можеше да се откъсне повече от Норис. Около 5-ия тур Макс вдигна темпото и дръпна на 2 секунди пред Норис, а Пиастри натисна Сайнц. Разликата в челото мина 4 секунди, а окол 12-13 обиколка колите на РБ минаха през бокса за ранна смяна. Темпото на Верстапен обаче бе много добро и той запазваше контрола. 

Перес мина през чакъла на един завой и загуби време, но не и позиции, като оставеше 8-и. Пиастри пък не можеше да мине пред Сайнц. В 23-ия тур Норис пръв от лидерите спря за смяна, като се върна 7-и, точно зад Перес. Последва смяна и за Пиастри, а Макс бе предупреден заради неспазване на очертанията на пистата. Норис пък бързо изпревари Чеко. 

Последва смяна за Макс, която мина по план и той се върна 4-и, на около 5 секунди пред Ландо. От Ферари обаче останаха на пистата, преди Льоклер да бъде повикан, като той се върна чак зад Перес, на около 4 секунди от Норис, но и той бързо изпревари мексиканеца. Веднага зад него пък вече бе Пиастри. Сайнц обаче водеше, а Хамилтън бе втори. 

Карлос спря в 27-ия тур и се върна чак 6-и, губейки позиция и от Пиастри, който започна да притиска Льоклер. В челото Макс имаше над 6 секунди аванс пред Норис, който пък се оплака от липса на темпо, но все пак бе с около 3 секунди пред Льоклер. Перес спря за смяна в 37-ия тур и сложи медиум, като се върна 11-и, но имаше предпоставки да прогресира поне с 3-4 позиции.   

В челото обаче Норис губеше скорост и Льоклер го настигаше, като свали разликата под секунда, а Перес бързо прогресира до 9-ото място. Шарл не успя да атакува и дори пресече през тревата на шикана, губейки време и разликата се вдигна до 3 секунди. 

Десетина обиколки преди края Макс започна да губи темпо и се оплака от работата на гумите си и разликата до Ландо падна до малко над 4 секунди, а след това и до под 3 секунди. 5 тура преди края авансът на Макс бе само 1,6 секунди. 

В крайна сметка обаче Верстапен не сбърка и спечели надпреварата само с 0,7 аванс пред Норис, а след  това се подредиха Льоклер, Пиастри, Сайнц, Хамилтън, Ръсел, Перес, Строл и Цунода.  

Макс събира 161 точки в класирането, докато Шарл Льоклер вече е втори със 113, докато Серхио Перес е със 107. Близо до него вече е и Ландо Норис със 101.