Шарл Льоклер спря проклятието, което го преследваше по улиците на Монте Карло, за да спечели престижната Гран При на Монако, 8-ия кръг от сезона във Формула 1. 

У дома пилотът на Ферари водеше през цялото време и най-накрая триумфира в Княжеството, след като до момента дори не се бе качвал на подиума, въпреки че през 2021 и 2022 стартираше от първата позиция. 

Оскар Пиастри с Макларън завърши втори, но просто нямаше шанс за нещо повече. Карлос Сайнц остана трети с втория автомобил на Ферари, а Ландо Норис с другия Макларън бе 4-и. Макс Верстапен нямаше как да прогресира и трябваше да се задоволи с 6-ото място. 

Победата е 6-а за Льоклер в кариерата му и първа от Австрия през 2022-а. Скудерията пък взе втори успех за сезона след триумфа на Сайнц в Австралия. 

Състезанието бе прекъснато в началото заради сериозен инцидент, което доведе до забавянето му с около 40 минути, но след това нямаше повече прекъсвания.  

Пилотите на Ферари и Макларън започнаха с гуми медиум, въпреки че се очакваше някой от тях да опита нещо различно. Зад тях обаче Ръсел, Верстапен и Хамилтън бяха с хард, което предполагаше дълга стратегия и оставане на пистата повече от 50 обиколки преди смяната. По-назад също също имаше пилоти с най-твърдите гуми. 

На старта Льоклер започна добре, докато Пиастри малко се забави и Сайнц го притисна, след което имаше може би лек контакт между тях и испанският пилот на Ферари се оказа със спукана гума. По-назад обаче тежка катастрофа донесе спиране на състезанието след тежък удар на Перес, от чиято кола бе останал само кокпита. Двете коли на Хаас също бяха аут, като Магнусен сякаш бе виновен за случилото се. По пистата бяха разпилени многобройни отломки и последва немалко забавяне. 

Сайнц обаче успя да се прибере в бокса, а се оказа, че инцидент има между Окон и Гасли, като Естебан бе виновен за това. Впоследствие стана ясно, че стартът ще бъде от място и Сайнц оставаше трети, което бе отлично за него и Ферари, след като не бе завършила една обиколка.  
 
Прекъсването бе от около 40 минути преди надпреварата да бъде подновена, като се оказа, че Окон също бе отпаднал. Пилотите в челото сложиха гуми хард, за да елиминират допълнителна смяна, което също бе интересно. Тези, които стартираха с най-твърдите гуми пък, минаха на медиум, като сред тях бе и Верстапен. Не бе сигурно обаче дали ще стигнат до края с тях. 

Всичко мина чисто при рестарта, като Ръсел бе агресивен, но нямаше как да мине пред Норис. По-назад Алонсо успя да мине напред и излезе 12-и. Льоклер сякаш умишлено не вдигаше темпото и разликата до Пиастри бе малко под секунда, а само няколко десети след това бе Сайнц.  

Това продължи в следващите немалко обиколки, като разликата между първите трима бе минимална. Норис пък може би умишелно поизостана на около 1-2 секунди от Сайнц. Ръсел изостана на 10 секунди от Ландо, а на секунда по-назад бе Верстапен, но Макс просто нямаше как да прогресира. 

Около 25-ия тур Шарл дръпна с 1,5 секунди пред Пиастри, който пък водеше с толкова пред Сайнц, докато Норис бе на около 1,7 по-назад. Пилотите с гуми медиум пък започнаха да се оплакват от износването им, а и не бе сигурно, че гумите хард ще издържат до последния завой. В 32-ата обиколка Норис обърса стената, но се размина с удар. 

Сайнц поизостана на 3 секунди от Пиастри, докато Норис бе близо до него. Скоро след това обаче, разликите отново паднаха. От Ферари инструктираха Льоклер да не се откъсва твърде много напред и да държи Пиастри и Сайнц близо. 

В 40-ата обиколка лидерите догониха последните пилоти в подреждането. Строл смени гумите си, а в челото Пиастри бе на повече от 2 секунди изоставане. Строл спука гума, която се отдели от колата, но това стана точно на входа на бокса, така че на пистата не излезе кола за сигурност. 

От Ферари отново потвърдиха на Льоклер, че нямат интерес да се откъсва сериозно пред Пиастри, като разликата между двамата бе по-малко от 2 секунди. Хамилтън смени гуми и сложи хард в 51-ия тур, след като предимството му пред 8-ия Цунода бе повече от 45 секунди. Последва смяна и за Макс в следващата обиколка, след което той се върна с комфортен аванс пред Люис. 

Норис започна да притиска Сайнц, чийто гуми сякаш бяха доста по-износени, но нямаше как да го изпревари. Пиастри бе на повече от 4 секунди напред, а Льоклер водеше с 1,2. Карлос обаче умишлено бавеше Норис, за да не може той да направи питстоп, който да го стави на същата позиция. Разликата до Ръсел бе недостатъчните за смяна 17 секунди. Макс започна да настига Ръсел и скоро се залепи зад него. В челото Льоклер запазваше контрола.   

В последните обиколки Пиастри изостана на 5 секунди от Шарл и Сайнц го настигна. Оскар определено загуби темпо и това постави второто му място под въпрос. 

До края обаче нищо не се случи и Льоклер триумфира у дома пред Пиастри, Сайнц и Норис. Десетката допълниха Ръсел, Верстапен, Хамилтън, Цунода, Албон и Гасли, като точките за Уилямс бяха първи през сезона. 
 
В класирането Льоклер стопи 17 точки от аванса на Макс Верстапен, като вече има 138, докато нидерландецът е със 169. Следват Норис със 113, Сайнц със 108 и Перес със 107.