Оскар Пиастри с Макларън спечели полпозицията за Гран При на Емилиа Романя, 7-и кръг от сезона във Формула 1 на пистата Имола.
Световният шампион Макс Верстапен остана втори, след много оспорвана битка, в която обаче Ландо Норис пак се издъни и остана 4-и, за сметка на Джордж Ръсел с Мерцедес. Още по-грандиозен бе провалът за колите на Ферари, които не успяха да влязат в третата фаза.
Лидерът в шампионата за трети път ще стартира пръв през сезона и има отлична възможност да увеличи аванса си, предвид характеристиките на пистата и трудното изпреварване тук.
Квалификацията бе забавена с повече от половин час заради две сериозни катастрофи, които се разминаха без последствия за пилотите, макар че единият инцидент бе много сериозен.
Още в първите минути на Q1 Юки Цунода излетя от трасето и се удари здраво и то в момент, в който Макс Верстапен бе в бърза обиколка. Сесията бе спряна с червен флаг, а колата на японеца бе доста разбита, след като той излетя с висока скорост и дори се превъртя, но все пак се приземи както трябва, а пилотът излезе сам от автомобила.
След 10-12 минути борбата бе подновена, като Макс направи силен тур, докато Макларъните бяха доста назад, след по-консервативни обиколки от Пиастри и Норис, изостанали на повече от 3 и на повече от 5 десети от световния шампион. Ландо естествено допусна и лека грешка, но тъй като излезе леко то пистата, загуби време. Във Ферари също нямаха темпо, а за капак в последните секунди на първата фаза и Колапинто се удари здраво и всичко приключи. Така под чертата останаха Лоусън, Хюлкенберг, Окон, Беърман и разбира се Цунода.
След ново забавяне дойде време и за Q2, а пилотите на Макларън оглавиха класирането, като Пиастри отново бе малко по-бърз от Норис, макар и само с 0.020. В края обаче Сайнц изненада фаворитите с първо време, а трагедията бе за Ферари, след като Гасли, Строл и Алонсо подобриха времената си и оставиха Льоклер и Хамилтън 11-и и 12-и. Кими Антонели с Мерцедес остана 13-и, а и Бортолето и Колапинто отпаднаха.
В решаващата фаза фаворитите вдигнаха темпото и пилотите на Макларън слязоха под минута и 15 секунди, но Макс отнесе и двамата, давайки най-добро време пред Пиастри и Норис и поставяйки го под сериозно напрежение.
За последните опити Джордж Ръсел сложи гуми медиум, които даваха отличен резултат, а същото направиха и колите на Астън Мартин, които влязоха в третата фаза именно с тях. Пиастри обаче подобри времето си с 1 десета и поведе, като Макс не успя да го надмине. Норис допусна грешка и това му струваше третото място, след като Ръсел го изпревари в последния момент и зае третото място.
Фернандо Алонсо даде отлично 5-о време за Астън Мартин, също с медиум, а десетката допълниха колите на Уилямс – Сайнц и Албън, както и Строл с другия Астън Мартин, Хаджар с Рейсинг Булс и Гасли с Алпин. Състезанието е утре от 16:00 часа.







Бърнаутът достига рекордни нива в света през 2025 г.
Планетата е в опасност: Микропластмасата в океаните няма да изчезне и след 100 години
Три сока за баланс на кръвната захар
Съвети за по-добър живот
Хванато в кадър от ученик: Малко мече на пътя край Велинград ВИДЕО
Джей Ло е приела, че повече няма да е с Бен Афлек
За здраво сърце: Мъжете трябва да тренират два пъти повече от жените
MAN България подкрепя BOSCH PRO TOUR 2025 със съвместна демонстрация в София
България е сред страните, в които е най-трудно да се научиш да шофираш
Audi A8 е изправено пред несигурно бъдеще
Китай отказа да подкрепи собствените си електрически автомобили
Грамота и парична премия от Костинброд за Рами Киуан
Андрей Арловски ще дебютира в Misfits Boxing на 9 ноември
UFC Vegas 111: обявена е пълната бойна карта – Ранди Браун срещу Габриел Бонфим в главния двубой
Шефът на „Файтърс-НСА“ със силни думи за световния шампион Валентин Георгиев
Микроинсултът не е дребен инцидент – защо спешната реакция определя съдбата на мозъка?
Как да изберем зимна шапка? Стилово ръководство
Защо топлият душ намалява напрежението?
Какво е синдром на Кушинг?
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар