Макс Верстапен с Ред Бул спечели страхотна победа в Гран При на „Емилиа Романя”. На пистата "Имола" световният шампион поведе в началото и след това не изпусна контрола с отлично темпо, записвайки втори триумф за сезона и 65-и в кариерата му. 

Ландо Норис с Макларън завърши втори, а лидерът в шампионата Оскар Пиастри трети, но този път австралиецът нямаше добро темпо и трябваше да се задоволи с последното място на подиума, въпреки че започна от полпозицията. Люис Хамилтън пък записа най-доброто си класиране за Ферари.  

На старта Пиастри стигна пръв до първия завой и бе от вътрешната страна, но с по-висока скорост от външната, Верстапен остана до него, притисна го и излезе начело във втори завой. Страхотна атака на Макс, който бързо натрупа аванс от над секунда, опитвайки се да се откъсне напред. 

Норис не можеше да се справи с Ръсел, а Хамилтън загуби позиция от наследника си в Мерцедес Кими Антонели. Грешка на Пиер Гасли и преминаване през чакъла, го смъкна назад в колоната, докато Алонсо продължаваше да се движи 5-и. 

Ландо започна да притиска Ръсел, докато в челото разликата между Верстапен и Пиастри се задържаше на около 1,5-2,0 секунди. В 11-ата обиколка все пак Норис изпревари Ръсел, но вече бе на повече от 7 секунди от Пиастри. 

Ръсел очевидно износи гумите и спря заедно със Сайнц за смяна още в началото на 12-ия тур. Малко преди това същото обаче направи и Льоклер, който излезе пред пилота на Мерцедес, така че пресичащата стратегия работеше. 

Лидерът обаче увеличаваше разликата до Оскар и очевидно темпото му бе отлично. Пиастри също спря рано, още в края на 13-ата обиколка, след като явно му липсваше скорост и се върна едва 12-и. Хамилтън и Антонели, които стартираха с хард, стигнаха до 5-о и 6-о място. Макс обаче запазваше контрола. 

Льоклер бе с много добро темпо, след като най-твърдите гуми работеха добре за Ферари. Пиастри продължи да си пробива път напред с изпреварвания срещу Хамилтън и Антонели, но разликата до Макс оставаше такава, че при чиста смяна Верстапен щеше да запази позицията си пред австралиеца. 

Норис премина през бокса в края на 28-ата обиколка, а веднага след това Естебан Окон спря край на пистата с повреда и бе обявена виртуална кола за сигурност, което даде огромно предимство за Макс, тъй като му бе спестено доста време и той запази лидерството си. Последваха смени за много от останалите пилоти, но предимството на световния шампион в челото бе огромно. Льоклер спря за втори път и се върна 10-и, а същото направи и Пиастри, като се върна 4-и с нови хард. Верстапен водеше с почти 20 секунди преди Норис. 
 
Хамилтън излезе 6-и, след като изпревари Кими Антонели, а и бе с гуми медиум. Албън се движеше трети, на 5 секунди пред Пиастри, но разликата падаше, докато Люис се справи и с Хаджар и излезе 5-и, а малко след това и Льоклер мина пред младока на Мерцедес за 7-о място, така че от Ферари прогресираха добре. 

В 40-ата обиколка Пиастри изпревари Албън и излезе трети, но бе на 13 секунди от Норис, докато Льоклер се справи с Хаджар и вече бе 6-и. В 46-ата обиколка Антонели получи повреда и спря близо до пистата, на много опасно място. Последва и сейфти-кар, което ликвидира разликите и направи нещата интересни. 

Верстапен спря за нови хард, Норис също, но пък това даде възможност на Пиастри да мине пред него. Колата на Антонели бе отстранена доста бавно, а Ландо поиска от тима си да мине пред Оскар, заради по-новите си гуми. 

Борбата бе подновена 9 обиколки преди края, а Макс запази комфортно първото си място при рестарта. От Макларън не размениха позициите на пилотите си, а Албън започна да атакува Льоклер за 4-ото място. Верстапен веднага се откъсна напред, а Норис притисна Пиастри и го изпревари за втората позиция 5 тура преди края. 

До края нямаше размествания, като Макс спечели с повече от 6 секунди аванс пред Норис, а Пиастри просто финишира. Албън атакува Льоклер, който твърдо запази позицията си и пилотът на Уилямс мина през чакъла, губейки позиция и срещу Хамилтън, който след това се справи и със съотборника си и записа най-доброто си класиране за Ферари. Льоклер обаче бе инструктиран и пропусна Албън за 5-ото място. Ръсел, Сайнц, Хаджар и Цунода допълниха десетката. 

В класирането Пиастри продължава да води, но предимството му бе намалено. Той има 146 точки срещу 133 за Норис и 124 за Верстапен, така че в челото разликите намаляха.