Оскар Пиастри взе 5-ата си победа за сезона и 7-а в кариерата си, след като доминира в Гран При на Испания. Съотборникът му в Макларън Ландо Норис остана втори, а разликата между двамата в генералното класиране се увеличи до 10 точки. 

Шарл Льоклер донесе подиум за Ферари с третата си позиция, докато в последните обиколки нещата се объркаха за Макс Верстапен, който след грешен избор на гуми, инциденти и наказание, остана едва 10-и, което бе катастрофа за него, а и с действията си определено изглеждаше, че е изпаднал  в амок. 

Всички пилоти започнаха с гуми софт, а очакванията бяха за 2 спирания в бокса. На старта Пиастри тръгна силно и остана първи, докато Верстапен успя да изпревари Норис, потеглил от прашната част на пистата и стана втори. Ръсел загуби позиции от Хамилтън и Льоклер и се смъкна 6-и. 

В третия тур Макс притисна Пиастри, който обаче след това бързо успя да отвори аванс от почти 2 секунди и си върна контрола. Ландо бе на около секунда и половина зад световния шампион. 

Льоклер започна да притиска съотборника си, докато лидерът продължи да бъде с по-добро темпо от Верстапен, който пък бе само с около малко над секунда аванс пред Норис. Хамилтън бе инструктиран да пропусне Льоклер, който определено бе по-бързият от двамата. 

Първите спирани в бокса започнаха още в 9-ата обиколка, а Ландо започна да притиска Макс, който се оплака и от загуба на сцепление. В началото на 13-и тур Норис изпревари сравнително лесно Верстапен и излезе втори, като бе на около 4 секунди от съотборника си и лидер в подреждането. 

Макс спря за смяна почти веднага от лидерите, като отново сложи софт, а идеята бе да пресече Ландо, а да се предпази от Льоклер, който бе с добро темпо. След това темпото на Верстапен бе доста добро. Хамилтън спря пръв от Ферари и получи медиум. Същото направи и Льоклер в следващия тур, но бе далеч от Макс, който определено летеше и в 19-ия тур вече бе трети, като при смяна на Норис щеше да има предимство от поне 4-5 секунди. 

В челото Пиастри увеличи аванса си пред Норис на повече от 5 секунди и Ландо спря пръв от Макларън, получи медиум и се върна на цели 9 секунди от Макс, но очевидно стратегията на Ред Бул бе различна. Веднага след това спря и Пиастри, а Верстапен успя да изпревари и него, така че бе лидер.  

Пиастри започна да догонва Макс, чиято стратегия все още не бе ясна. Последва смяна за Верстапен в края на 29-ата обиколка, като този път получи медиум и въпросът бе дали можеше да кара с тях до края. 

Нидерландецът започна да се доближава до Льоклер, като скоро до догони и го изпревари в началото на 36-ия тур, за да се върне трети, на около 6 секунди от Норис, който пък съкрати преднината на Пиастри до 3 секунди.  

Макс продължаваше да е много бърз, като се доближи на около 4 секунди от Норис и вероятно от Ред Бул щяха да опитат с пресичаща стратегия при третото спиране, да получи предимство поне срещу единия Макларън. 

Пиастри успя да дръпне с над 5 секунди пред Норис и контролираше събитията, въпреки всичко. Още 4 секунди назад бе Верстапен, който спря за трети път 18 обиколки преди края и получи софт. От Макларън реагираха веднага и повикаха Ландо, който се върна само с малко над секунда пред Макс, така че битката бе налице. Последва спиране и за Оскар, който остана пред конкурентите си. 

Лоусън и Беърман едва не се удариха точно пред Норис, който ги застигна с обиколка и това изяде почти целия аванс на британеца пред Макс, който се доближи на под секунда, но скоро след  това предимството на Ландо пак се увеличи до над 2 секунди. С повече от 3 напред бе Пиастри. 

Последва повреда и отпадане за Кими Антонели, който спря в чакъла, така че на пистата излезе кола за сигурност и разликите бяха ликвидирани. Последва спиране за всички в челото, от Макларън едновременно, като интересното бе, че Макс получи най-твърдите гуми – хард, докато от Макларън заложиха на софт, макар и използвани. Верстапен проведе доста интересна комуникация с бокса, учеден от избора на гуми, като получи отговор, че това е била единствената опция. 

Намиращият се зад него Льоклер бе с по-бързите гуми софт, така че определено стана интересно за последните обиколки. Борбата бе подновена 5 тура преди края, а Пиастри остана пред Норис. Макс обаче се изпързаля и Льоклер го изпревари, като световния шампион се оплака, че е бил ударен от пилота на Ферари, макар че по-скоро той удари противника си. 

Ръсел също опита да мине пред Макс от вътрешната страна, като пилотът на Ред Бул мина извън пистата и се върна пред конкурента си от Мерцедес. Верстапен получи инструкция да пропусне Ръсел, след което намали и когато двамата се изравниха се получи и лек контакт между двамата, за който бе виновен определено Макс. Малко след това той все пак пусна съперника си, но случилото се бе невероятно любопитно. 

В крайна сметка Пиастри спечели с аванс от над 2 секунди пред Норис, а Льоклер се качи на подиума. Ръсел завърши 4-и пред Макс, а Нико Хюлкенберг приключи 6-и след късно изпреварване срещу Хамилтън. Хаджар, Гасли и Алонсо допълниха десетката, така че испанецът взе първата си точка. 

Верстапен бе наказан с 10 секунди заради случилото се с Ръсел, което го смъкна 10-и и това означаваше, че Хюлкенберг взе 10 точки за Заубер, тъй като стана 5-и, а след него се подредиха Хамилтън, Хаджар, Гасли и Алонсо.