Джордж Ръсел донесе страхотна победа на Мерцедес в Гран При на Канада, 10-и кръг от сезона във Формула 1.
Британецът водеше почти през цялото време и записа 4-ия успех в кариерата си и първи от есента на миналата година, когато спечели в Лас Вегас.
Макс Верстапен с Ред Бул завърши втори, а Кими Антонели направи уикенда за Мерцедес отличен с третата си позиция.
Малко преди края се стигна до инцидента между пилотите на Макларън и това доведе до отпадане на Ландо Норис, който загуби ценни точки в битката за титлата, но виновен си бе само той.
От водещите пилоти Ландо Норис и Шарл Льоклер започнаха с обърната стратегия и гуми хард, докато останалите бяха с медиум.
На старта Ръсел остана пред Верстапен, докато Антонели зае по-добра позиция срещу Пиастри и успя да излезе трети. Норис пък допусна Алонсо да си върне позицията срещу него, загубена в първите метри.
В първите обиколки Макс бе близо до Джордж, но след това британецът започна да се откъсва и нидерландецът първи от лидерите спря за смяна в края още на 12-ия тур, след като бе настигнат от Антонели.
От Мерцедес го покриха и Ръсел остана на позиция пред световния шампион. Пиастри също мина през бокса, което остави Норис и Льоклер начело и усещането бе, че двамата вероятно ще опитат стратегия с едно спиране за смяна, макар че това изглеждаше доста трудно осъществимо.
След 25-ата обиколко темпото на лидерите с гуми хард започна да спада и Ръсел изпревари Льоклер. Шарл спря за смяна в края на 28-ия тур, като получи отново хард, но не бе никак щастлив от решението на отбора си, тъй като това гарантираше още едно спиране.
От Макларън го покриха веднага с Норис, който сложи медиум, а това остави Ландо пред пилота на Ферари. Така Ръсел водеше пред Верстапен, а след това бяха Пиастри, Норис, Льоклер и Хамилтън, като Люис загуби позиции попаднал в трафик.
Към средата на дистацията Кими Антонели започна да догонва Макс и разликата падна до само секунда. Това принуди Ред Бул да извикат нидерландеца за втори стоп в края на 37-ия тур, като отново сложи хард и се върна 6-и. От Мерцедес покриха съперника си с Антонели и младокът бе на косъм да изпревари съперника си, но не успя. Темпото на лидера Ръсел обаче, бе много добро, а Пиастри бе с повече от 3 секунди аванс пред Норис.
От Мерцедес повикаха Джордж за смяна в 4 обиколки след Макс, като той се върна на почти 5 секунди пред Макс. Пиастри спря в на старта на 46-ия тур и се върна малко зад Антонели, а скоро след това и Ландо спря и сложи хард. Лидер бе Льоклер, чието второ спиране бе забавено.
Льоклер спря в края на 53-ата обиколка, сложи медиум и се върна 6-и, зад автомобилите на Макларън, като бе на 9 секунди от Норис. Пиастри пък притисна Антонели за третото място, а малко повече от секунда по-напред бе Верстапен. Ландо обаче също не бе много далеч от тази група, докато в челото Ръсел водеше, но само с 2,2 секунди 15 тура преди края, но разликата до Макс падаше.
Преследвачите на местата на подиума влязоха в трафик, което позволи на Норис да настигне Пиастри и също да влезе в борбата, като започна да притиска съотборника си в Макларън. Това позволи на Антонели да остане трети, на около секунда напред.
Кулминацията настъпи в 67-ия тур. Норис атакува на фибата, но Пиастри го кръстоса. Двамата останаха гума до гума и австралиецът запази позицията си. На следващата права обаче британецът бе по-бърз, опита атака, но нямаше място отвън и се удари в съотборника си, като счупи окачването си и отпадна. Определено грешката бе на Ландо, който я призна по радиото, но това му струваше доста точки. Последва очакван сейфтикар и лидерите спряха за смяна.
В крайна сметка пилотите финишираха зад колата за сигурност и подиумът оформиха Ръсел, Верстапен и Антонели. Пиастри остана 4-и, което бе отлично за него, а след това приключиха Льоклер, Хамилтън, Алонсо, Хюлкенберг, Окон и Сайнц.
В класирането Оскар увелили аванса си, като има 198 точки срещу 176 за Норис. Верстапен е със 155, а Ръсел събира 136. Мерцедес пък отново е втори при конструкторите със 199 точки срещу 183 за Ферари. Макларън има 374.