Оскар Пиастри с Макларън спечели Гран При на Белгия, 13-и кръг от сезона във Формула 1, за да увеличи аванса си в генералното класиране. 

На пистата „Спа” австралиецът започна втори, но се справи със съотборника си Ландо Норис, който остана втори, въпреки че опита стратегически да се върне на върха. Шарл Льоклер с Ферари завърши трети. Състезанието започна с голямо закъснение, но след това нямаше проблеми с времето. 

По-обед за състезанията във Формула 2 и Суперкупата Порше времето се пооправи, като в моменти дори се показваше и слънцето, но минути преди старта заваля доста силно и пистата пак се намокри. 

От рейсконтрола обявиха предварителна обиколка зад кола за сигурност, което предполагаше и летящ старт след това. Освен това всички пилоти бяха с гуми за средно мокро трасе – интермедии, което също бе интересно, тъй като водата върху асфалта изглеждаше доста много и сякаш логично се стигна до червен флаг и отлагане на началото. Автомобилите влязоха в бокса и получиха възможност за промяна на настройките и гумите. 

Забавянето в крайна сметка продължи по-дълго, около част и 20 минути, след което все пак пилотите отново се качиха в колите, а и слънцето се показа. Бе обявено и че битката ще започне с летящ старт, а не от място. Предвид подобрението на времето пилотите сложиха гуми интермедии, а информациите бяха, че пистата изсъхва бързо. 

Последваха 4 тура зад  колата за сигурност, след което битката започна, а условията се подобряваха непрекъснато. Норис не успя да се откъсне и на правата след Червената вода Пиастри го изпревари суперкатегорично, след което почти веднага се откъсна на повече от секунда пред британеца. Следваха Льоклер и Верстапен, а Ръсел мина пред Албън. 

Ландо обясни, че е имал проблем с батерията, който обаче се е оправил и той догони Оскар на около секунда. Бързо обаче се появи суха линия. Хамилтън започна да си пробива път напред, а разликата между Норис и Льоклер стана над 3 секунди. 

Макс притисна Шарл, който загуби скорост, но пилотът на Ферари се защити добре. Пилотите по-назад влязоха първи за смяна, като сред тях бе и Хамилтън и очаквано сложиха гуми за сухо. Пиастри, Льоклер и Верстапен минаха през пита за първа смяна от лидерите. В следващия тур спря и Норис, но след това се върна зад Пиастри, на цели 7 секунди, след като бе забавен, но сложи гуми хард, докато останалите бяха с медиум и това бе различна стратегия, като той явно имаше идея да не спира до края. 

Хамилтън бе стигнал до 7-ата позиция, което бе страхотно, а Льоклер държеше Макс зад себе си и то бе с много добро темпо. Верстапен изостана от пилота на Ферари, но пък се откъсна пред Ръсел, който в един момент се бе доближил доста близо до него. 

В челото Норис започна да прави все по-бързи обиколки, но оставаше на 8 секунди от съотборника си. В следващите обиколки нищо не се променяше, въпреки оплакванията от някои пилоти за износване на гумите медиум, с които бяха всички освен Норис и последния Хаджар. 

Няколко обиколки след средата на дистанцията Пиастри увеличи аванса си пред Ландо до над 9 секунди, но може би и британецът бе по-консервативен в карането си. Норис се оказа, че е допуснал грешка в 26-ия тур и е напуснал пистата на един завой, след  което започна да топи разликата до Оскар, макар и бавно. 

Пиастри явно също искаше да кара до края без нова смяна и пазеше гумите. В последните обиколки Макс се доближи до Льоклер в битката за третото място, докато в челото Ландо свали на под 6 секунди разликата до Пиастри. 

Гумите на Оскар явно започнаха да се износват бързо, тъй като Норис се доближаваше, а до края имаше 4 тура. Разликата падна до 3 секунди, а Ландо явно се отказа и върна газта в предпоследната обиколка. 

Като цяло Пиастри общо взето контролираше събитията и спечели 6-ата си победа за сезона и 8-а в  кариерата си с аванс от над 5 секунди. Льоклер остави Верстапен зад себе си и се качи на подиума, а след това се подредиха Ръсел, Албън, Хамилтън, Лоусън, Бортолето и Гасли. 

В класирането Пиастри събира 266 точки срещу 250 за Норис. Верстапен има 185, а Ръсел и Льоклер съответно 157 и 139.