След доста хаос, 6 катастрофи и няколко прекъсвания, довели до сериозно забавяне, Макс Верстапен спечели квалификацията и ще стартира пръв в утрешната Гран При на Азербайджан по улиците на Баку.
Лидерът в шампионата Оскар Пиастри катастрофира и ще стартира от средата на колоната, докато голямо разочарование имаше и за Ферари, след като Люис Хамилтън отпадна във втората фаза, а Шарл Льоклес се удари в третата.
Ландо Норис обаче не се възползва, след като при променящите се условия остана едва 7-и и всъщност е само с 2 места пред съотборника си.
Първата фаза бе прекъсната от инцидент на Алекс Албън, който се удари на първи завой и предизвика червен флаг, след като счупи окачването си и отпадна. По това време Верстапен и Норис бяха направи бързи обиколки с медиум, а лидер бе Льоклер със софт.
След прекъсването от десетина минути Макс и Макларъните продължиха да карат със средните по твърдост гуми, а удар в стената на Хюлкенберг донесе ново спиране на борбата. До края Ландо все пак сложи софт, но пък само на 0.009 от него бе Верстапен с медиум. Ръсел, Паистри, Антонели и Цунода също продължиха със средно-твърдите гуми. Колапинто, който се удари в самия край, Хюлкенберг, Окон, Гасли също отпаднаха заедно с рано напусналия борбата Албън. Забавянето обаче бе сериозно, тъй като трябваше да се поправят предпазните стени.
Оли Беърман предизвика поредния червен флаг в началото на Q2, след лек удар в стената. Голямата жертва във втората фаза бе Люис Хамилтън, останал 12-и, след леко докосване до стената. Макс бе най-бърз с медиум, докато Макларъните бяха със софт и това бе притеснително за тях, тъй като и повечето от останалите бяха средни по твърдост гуми. Алонсо, Бортолето, Строл и Беърман не успяха да продължат, но пък в Q3 влязоха двете коли на Рейсинг Булс, Сайнц, както и Цунода.
В третата фаза и Макларъните сложиха медиум за първите си бързи турове. Започна обаче да пръска и това направи пистата хлъзгава. Ръсел излезе извън трасето, попречвайки на Норис, за да се стигне до удар на Льоклер и нов червен флаг. Ферарито спря в стената на 15-и завой и последва ново прекъсване. Сайнц обаче бе пръв, пред Лоусън и Хаджар и ако дъждът се усилеше, те щяха да стартират като топ 3.
Само че не заваля, но пък вятарът се усили. Този път Норис и Пиастри сложиха софт, като именно австралиецът разби колата си в стената на трети завой, точно преди Макс да завърти бърз тур. Нов червен флаг при само 3 минути и 40 секунди оставащи докрая. Лидерът в класирането обаче, щеше да стартира от средата на колоната.
При рестарта Верстапен успя да подобри времето на Сайнц почти с половин секунда и грабна полпозицията. Сайнц и Лоусън останаха втори и трети, а Норис едва 7-и. Пред него се класираха още Антонели, Ръсел и Цунода и това бе голямо разочарование за претендента за титлата.
За световния шампион това е 6-и полпозишън за сезона и 46-и в кариерата му, с което показа, че победата на Монца преди 2 седмици изобщо не е била случайна.