Макс Верстапен спечели втора поредна победа за сезона във Формула 1 и 67-а в кариерата си, като не остави шансове на конкуренцията в Гран При на Азербайджан. 

Нидерландецът показа, че победата от Монца не е била случайна, за да демонстрира скорост на две съвсем различни трасета и вече да погледне дори към лидерите от Макларън, които този път разочароваха и ще трябва да почакат още малко за отборната титла. 

Оскар Пиастри отпадна в първата обиколка, а Ландо Норис остана едва 7-и, което бе силно разочароващо за него. Джордж Ръсел прогресира до второто място, а Карлос Сайнц донесе първи подиум на Уилямс от Белгия през 2021-а.  

Пилотите разпределиха стратегиите си на старта, като една немалка част започнаха с гуми хард, включително и Верстапен, докато останалите бяха с медиум. 

На старта Макс остана пръв без проблеми, докато драмата бе за Пиастри. Той първо направи фал-старт, а след това се забави и се смъкна последен, за да се удари и на 5-и завой и да отпадне. Ужасен момент за австралиеца. 

Норис бе внимателен и загуби позиция от Хаджар, а на трасето излезе кола за сигурност. След нейното прибиране и Льоклер мина пред Ландо, като малко след това двамата се справиха с новака на Рейсинг Булс. 

Норис обаче нямаше темпо да притисне пилота на Ферари. По-напред Ръсел се справи с Цунода и подгони Антонели, който пък бе близо до третия Лоусън. Кими спря първи от тази групичка за смяна и това му помогна, защото след това когато и Лоусън смени, Антонели имаше предимство и изпревари опонента си. 

Норис оставаше на трасето, но темпото му не бе особено впечатляващо. Макс пък спокойно контролираше събитията и водеше с 9 секунди на Сайнц в средата на дистанцията. Пилотът на Уилямс също не бе спирал, както и третия Ръсел. 

Все пак в 28-ия тур Карлос мина за смяна, а Льоклер започна да притиска Лоусън. Хамилтън обърса стената на 15-и завой, но инцидент все пак нямаше. Хамилтън спря в бокса в края на 36-ата обиколка и се върна 9-и. 

Норис най-накрая направи смяната си в следващия тур, като отново бе забавен с 1-2 секунди повече и се върна 8-и, близо до Льоклер и Лоусън, така че би могъл да прогресира. Цунода се върна точно пред Лоусън след своята смяна, но Лиъм веднага го изпревари. 

Ръсел и Мерцедес минаха пред Сайнц и излязоха втори след отлична смяна, а след това и Макс смени гумите си, за да остане комфортно начело и да погледне към нова победа. Норис все пак се справи с Льоклер 10 обиколки преди края и можеше да погледне максимум към 5-ата позиция заради по-новите си гуми. 

Льоклер пропусна Хамилтън пред себе си за 8-ата позиция, а Лоусън, Цунода и Норис бяха съвсем близо един до друг. Ландо обаче не можеше да атакува и обиколките изтичаха.  

До края в челото нямаше промени. Макс Верстапен пред Ръсел и Сайнц на подиума, а Кими Антонели завърши 4-и. Лоусън задържа зад себе си Цунода и Норис, а десетката завършиха Хамилтън, Льоклер и Хаджар. 

Така Макс събра 255 точки и се доближи до втория Норис, който е със 299, но има защо да бъде недоволен, след като взе едва 6 точки. Пиастри остава лидер с 324, така че нещата и в челото може пак да се завържат, ако прогресът на Верстапен и Ред Бул се запази и в Сингапур след 2 седмици.