Макс Верстапен заплете още повече интригата за титлата във Формула 1 след нова безкомпромисна победа, този път в Гран При на САЩ, 19-и кръг от сезона.
На пистата край Остин нидерландецът поведе от началото и не изпусна водачеството, за да пресече финала с над 7 секунди аванс и да запише 68-ата победа в кариерата си, 5-а за сезона и 3-а в последните 4 старта.
Най-голямата интрига бе битката за второто място между Ландо Норис и Шарл Льоклер, които водеха борба почти до края и която все пак бе спечелена от пилота на Макларън, което бе максимума за него и отбора.
Люис Хамилтън завърши 4-и и отново остана без подиум през сезона, а лидерът в шампионата Оскар Пиастри едва 5-и, след като нямаше темпо. Така в класирането Макс свали още 15 точки от аванса на австралиеца, който събира 346, докато нидерландецът вече е с 306. Между тях е Норис с 332 и нещата стават много-много интересни.
В началото интересното бе, че Шарл Льоклер рискува с гуми софт за старта, което предполагаше повече скорост за него в първите обиколки и разбира се агресия. В топ 15 всички останали бяха с медиум, а Албън, Строл и Хаджар, които бяха в дъното, започнаха с хард.
На старта Макс затвори Ландо, което позволи на Льоклер да атакува от външната страна и да го изпревари. Пиастри излезе 5-и, докато Ръсел загуби 2 позиции до 6-ото място. По-назад Юки Цунода бе излязъл 9-и.
Верстапен започна да се откъсва в следващите обиколки, след като Льоклер нямаше темпо, а Ландо започна с атаките, но пилотът на Ферари се защити солидно на два пъти. В 7-ия тур се стигна до виртуална кола за сигурност след инцидент между Кими Антонели и Сайнц, при който пилотът на Уилямс отпадна и младокът бе завъртян, което доведе до смъкването му в колоната. Така десетката вече включваше Цунода, Беърман, Хюлкенберг и Алонсо.
Два тура по-късно борбата бе подновена. Макс водеше с около 2,8 секунди аванс, докато темпото на Льоклер сякаш се стабилизира и Норис изостана на 1,8 секунди от пилота на Ферари. Хамилтън пък не бе далеч от Ландо, така че нещата бяха доста интересни, особено след като Норис получи предложение да помисли за план Б.
Ландо пак настигна Льоклер, докато Макс дръпна с 5 секунди, а Шарл загуби темпо. Пилотът на Ферари обаче продължаваше с отличната си защита и Норис така и не можеше да го изпревари. Преднината на Верстапен пък достигна 8 секунди в 19-ия тур.
Норис бе предупреден за излизане на няколко пъти от пистата, преди все пак в 21-ата обиколка да направи успешно изпреварване и да излезе втори. Предна лява на Ландо бе доста износена, докато Льоклер оставаше на пистата със софт. Пиастри бе твърдо 5-и, с 2,5 секунди аванс пред Ръсел.
Хамилтън опита атака срещу съотборника си, но Льоклер не го пусна, преди да бъде извикан за смяна в края на 22-ата обиколка. Той получи медиум и се върна 9-и. Норис обаче остана на пистата и загуби предимството си, така че след своята смяна щеше да се върне пак зад Шарл. Ръсел започна да догонва Пиастри, но все още бе на 1,5 секунди назад.
Лидерите оставаха на пистата, явно очаквайки инцидент и потенциална виртуална или реална кола за сигурност. Цунода пък получи софт при своята смяна. Най-меките гуми получи и Пиастри в 31-ия тур, като се върна 7-и. Хамилтън мина за смяна и също сложи софт. Ландо направи същото, но за пореден път бе забавен до 3,8 секунди, като се върна на цели 4 изоставане от Льоклер и пак трябваше да го гони.
Макс също спря за софт, като след връщането си бе с 5 секунди преднина. Беърман се завъртя, след като Цунода го блокира, но успя да продължи без загуба на позиция. Норис пък бързо започна да настига Льоклер, но се оплака едва в 40-ата обиколка, че е загубил гумите си, след което намали темпото и изостана на 2 секунди от съперника си, защото явно турбуленцията му влияше лошо. Макс оставаше на повече от 6 секунди аванс.
Ландо отново вдигна темпото и слезе на под секунда от Льоклер, като първо не успя на първи завой, но след това успя да мине напред на 12-и завой и излезе втори. Наистина отлична маневра, след която Норис бързо се откъсна на над 3 секунди аванс.
До финала нямаше никакви размествания: Макс, Ландо, Льоклер, Хамилтън, Пиастри, Ръсел, Цунода, Хюлкенберг, Беърман и Алонсо.
Следващият старт е още другата седмица в Мексико, където се очертава да бъде още по-интерено.
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар