Ландо Норис с Макларън спечели по категоричен начин Гран При на Мексико и излезе начело в класирането през сезона във Формула 1.
Британецът доминираше през цялото време и завърши с над 32 секунди аванс пред Шарл Льоклер, който успя да остави зад себе си замесилия се в доста инциденти Макс Верстапен, но не получил наказание за нито един от тях.
Оскар Пиастри стигна до 5-ото място, но въпреки това се смъкна на втора позиция в класирането. Австалиецът има 356 точки срещу 357 за Норис. Верстапен е с 321, така че битката ще продължи.
На старта Норис потегли добре и затвори колите на Ферари към спирането към първи завой, заемайки вътрешната траектория. Макс Верстапен, който потегли с различна стратегия и гуми медиум вместо софт, мина пред Ръсел, а на първи завой остана от външната страна и излезе извън пистата, след което мина през тревата и след това върна позицията, за да остане 4-и.
Пиастри загуби 2 позиции и бе 9-и, а Ландо започна да се откъсва с добро темпо. Екшънът зад него обаче, бе страхотен. В 6-ия тур Макс атакува Хамилтън, който не му отстъпи и двамата се удариха гума в гума, а нидерландецът излезе от пистата.
Малко след това Верстапен опита нова атака срещу Люис, който бе принуден да излезе извън трасето и мина през тревата, връщайки се в състезанието. Това позволи на Оли Беърман да излезе 4-и, а Хамилтън бе наказан малко по-късно с 10 секунди заради тези си действия. За Макс обаче, нямаше никакви последствия за нищо.
В челото нещата не се променяха. Норис вдигаше аванса си пред Льоклер. Пиастри се справи с Цунода, а Антонели гонеше Макс за 5-ото място. Оскар настигна и Ръсел, но не можеше да го атакува.
Хамилтън изтърпя наказанието си при смяната в 24-ата обиколка и се смъкна в подреждането. Последваха спирания за Беърман, Пиастри и Ръсел. Сайнц получи наказание за превишена скорост в питлейна, а Хюлкенберг отпадна.
Льоклер спря в 32-ия тур, а Норис в 34-ия, след като бе натрупал 29 секунди аванс. В 38-ия тур Верстапен също мина през бокса и сложи софт и се върна 8-и. В Мерцедес размениха позициите на пилотите си, а Пиастри се движеше 6-и.
Изведнъж Антонели, Оскар и Хамилтън спряха за нова смяна на гуми, а веднага след това същото направиха Ръсел и Беърман, което прати Макс трети, на около 9 секунди от Льоклер. Норис бе далеч напред.
Пиастри едва не се удари с Окон, докато го изпреварваше, а Ръсел бе близо до Беърман. Макс пък сваляше от преднината на Льоклер с всеки изминал тур и се очакваше да го настигне за последните 5-6 обиколки преди края.
Оскар изпревари Ръсел и излезе 5-и, а с 4-о място щеше да остане начело в класирането. Беърман бе само на около 2 секунди напред. В същото време 5 тура преди края Верстапен бе с пасив от 2,5 секунди от Льоклер. Пиастри пък доближаваше пилота на Хаас.
Последните 3 обиколки щяха да са драматични. Макс догони Льоклер и в предпоследния тур бе на гърба му. Последва обаче виртуална кола за сигурност, която бе добре дошла за Льоклер и Беърман. Първоначално не стана ясно кое доведе на пистата виртуалния сейфтикар, а малко след това се разбра, че причината е била в Сайнц.
Ландо обаче бе без конкуренция, а при създалите се обстоятелства Льоклер финишира пред Верстапен. Беърман остана пред Пиастри, а десетката допълниха Антонели, Ръсел, Хамилтън, Окон и Бортолето.
6-а победа за Ландо за сезона и 10-а за него в кариерата му, така че битката до края ще се ожесточава още повече. Страхотен бе Оли Беърман с 4-ото си място.