Макс Верстапен спечели категорично Гран При на Лас Вегас, 22-и кръг от сезона във Формула 1, за да остави интригата в шампионата жива за последните 2 старта.
Лидерът в шампионата Ландо Норис остана втори и не успя да стигне до успеха, стартирайки пръв, но все пак дръпна още пред съотборника си Оскар Пиастри, останал 4-и.
Джордж Ръсел с Мерцедес се качи на подиума, а стартът в надпреварата бе ключов, за да може Макс да запише 6-ата си победа за сезона и 69-а в кариерата.
Имаше доста неяснота по отношение на работата с гумите в дълга серия от обиколки и първите 10 започнаха очаквано с медиум. По-назад някои сложиха хард, а Кими Антонели дори започна със софт. Иначе времето бе сухо и по-топло, отколкото в петък по същото време.
На старта Норис бе суперагресивен и затвори Макс, но след това излезе отвън на първи завой и това позволи на Верстапен да поведе. Джордж Ръсел също се възползва и с по-добро ускорение също изпревари Ландо в хода на обиколката.
Пиастри се смъкна до 7-ата позиция, но инцидент на Бортолето и Строл разпиля парчета по пистата, докато Лоусън имаше лек контакт с Пиастри, макар и гума в гума. Оли Беърман прогресира до страхотната седма позиция, а на трасето излезе виртуална кола за сигурност.
След подновяването на борбата Льоклер бързо изпревари Беърман и излезе 7-и. Ръсел пък започна да настика Макс, докато Ландо изоставаше на цели 2 секунди и половина. Хамилтън пък бе прогресирал до 12-о място и бе с гуми хард.
Верстапен вдигна темпото и дръпна на повече от секунда пред Ръсел. Норис оставаше на повече от 2 секунди, а след това следваха Сайнц, Хаджар и Пиастри, като все по-близо до австралиеца бе Льоклер, който в 12-ия тур изпревари пилота на Макларън и подгони Хаджар, като скоро го изпревари стигайки до 5-о място.
Антонели получи 5 секунди заради фал-старт, докато по-назад Албън удари леко Хамилтън и отчупи елемент от една от колите, но и двамата продължиха. Пиастри притисна Хаджар, а Ръсел се оплака от проблем с волана. Последва виртуална кола за сигурност заради елементите по трасето от колата на Албън.
Веднага след края на виртуалния сейфтикар Пиастри мина пред Хаджар и си върна 6-ото място. В челото Макс дръпна с над 2 секунди пред Ръсел, докато Ландо започна да настига пилота на Мерцедес, който пръв от тримата спря за смяна на гуми. Получи хард и се върна 7-и.
Норис получи наставления да вдигне темпото в чистия въздух пред себе си и се доближи на 2,8 секунди от Макс. Албън пък получи 5 секунди за удара с Люис. Льоклер притисна Сайнц, а Пиастри спря за смяна в 22-ия тур и излезе 10-и.
Верстапен дръпна с 4 секунди пред Ландо и бе на около 23 пред Ръсел, което означаваше, че ще се върне пред пилота на Мерцедес при смяна в този момент. Уилямс извика Сайнц, а и Норис спря, като се върна малко зад Ръсел. По-ранното спиране на Пиастри пък му позволи да изпревари Сайнц, така че той потенциално бе 5-и.
Льоклер спря за смяна от второто място и излезе зад Пиастри и точно пред Сайнц. Макс остана на трасето още няколко тура, но спря в 26-ата обиколка, но остана начело, с повече от секунда пред Ръсел.
Верстапен запази контрола, а в следващите обиколки Ландо настигна Джордж, докато Пиастри стигна на потенциална 4-а позиция, което бе отлично за него, като имаше аванс от над секунда пред Льоклер.
В 34-ата обиколка Норис направи чисто изпреварване срещу Ръсел, но бе на 5 секунди от лидера, който контролираше нещата, който спокойно гледаше към победата. Пиастри притисна Антонели, но в 39-ата обиколка се плъзна на пистата и това позволи на Льоклер да се залепи зад него.
Младият италиански пилот на Мерцедес бе и с 5 секунди наказание, така че реално щеше да се смъкне 6-и или 7-и, тъй като Сайнц не бе далеч. До края интригата бе именно тази, но в края разликите се отвориха до над секунди и нищо не се промени.
Верстапен спокойно пресече финалната линия с аванс от над 20 секунди пред Норис, който въпреки всичко донесе първи подиум на Макларън във Вегас в третото издание на състезанието.
В края Ландо определено имаше драма, след като лидерът в шампионата загуби темпо, като се появиха информации за проблем при него. Той бе доста бавен и успя да финишира на само 2,8 секунди от Ръсел, но все пак остана втори. Информациите бяха, че е трябвало да пести гориво.
Катрин Зита-Джоунс развя карирания флаг, а въпреки наказанието си Кими Антонели загуби само една позиция от Оскар Пиастри, който остана 4-и пред. В края Шарл Льоклер също стана бавен и остана 6-и. Сайнц, Хаджар, Хюлкенберг и Люис Хамилтън допълниха десетката.
След края тримата пилоти на подиума бяха качени в розов Кадилак направен от лего-блокчета и направиха един тур на пистата преди да дадат финалните си интервюта, след което пък Мики Маус направи впечатляващо шоу с фонтани.
В крайна сметка Ландо Норис събира 408 точки, като води с 30 пред Пиастри, който има 378, докато Верстапен вече е с 366. Другата седмица е Гран При на Катар, където ще има и спринт, така че интригата остава.