Англичанинът през цялото време се бори със Себастиан Фетел и десетина обиколки преди края успя да го изпревари на пистата и да си гарантира успеха.
С това той запази интригата в борбата за титлата, тъй като германецът спечели само три точки спрямо основния си конкурент за трофея Фернандо Алонсо.
Испанецът тръгна от 9-то място, но за пореден път направи чудесно състезание и финишира трети. Така преди последното състезание преднината на Фетел пред Алонсо е 13 точки.
Последното състезание е следващата седмица за Гран При на Бразилия на пистата Интерлагос.
На старта Фетел уддържа първата си позиция, докато Люис Хамилтън бе изпреварен от Марк Уебър за второто място. Най-впечатляващ старт обаче направи Алонсо, който се изстреля от 7-та позиция и стигна чак 4-ти.
Михаел Шумахер също потегли добре и изпревари двата болида на Лотус за 5-то място. Скоростта на Мерцедес обаче очевидно не бе добра и германецът последователно бе изпреварен от Нико Хулкенберг, Роман Грожан и Кими Райконен.
Отпред Люис Хамилтън започна атаки срещу Уебър и в 3-та обиколка почти го изпревари, но излезе леко от пистата и австралиецът си върна позицията. Пилотът на Макларън обаче бе по-бърз и в следващата обиколка успя да изпревари Уебър.
В този момент преднината на Фетел пред Хамилтън бе 2.5 секунди, докато Алонсо бе изостанал на три секунди зад Уебър.
Роман Грожан се движеше много добре, но прекалената му амбиция доведе до завъртане на пистата и той загуби прекалено много места. Причината за това се оказаха прекалено износените гуми и затова той влезе пръв от всички в бокса за слагане на нови гуми.
Постепенно Хамилтън застигна Фетел и за кратко изглеждаше, че ще започне да го атакува. Точно тогава обаче гумите на англичанина започнаха рязко да се влошават и той изостана от лидера.
Междувременно Марк Уебър получи повреда в колата и трябваше да напусне състезанието, което пък бе добра новина за Алонсо, който се изкачи на трето място.
Испанецът допусна лека грешка и излезе от пистата в 20-та обиколка, но това не се оказа фатално и той запази позицията си пред Райконен.
В 21-та обиколка Хамилтън и Алонсо влязаха в бокса, докато обиколка по-късно това направи и Фетел. Хамилтън и Фетел нямаха проблем, докато механиците на Ферари забавиха леко Алонсо заради проблем със слагането на задна дясна гума.
След смяната на гумите Хамилтън отново намери скоростта си и се доближи на секунда зад Фетел, докато Алонсо бе далеч назад на повече от 20 секунди дистанция. На десет секунди зад него бе Кими Райконен/
Фелипе Маса също правеше добро състезание, въпреки че в средата на състезанието имаше проблем с леко спукване на гума. Това обаче не му попречи продължи и след спирането си в 27-та обиколка той се върна непосредствено зад Райконен и започна да го притиска.
Последен от всички в бокса чак в 36-та обиколка влезе Дженсън Бътън, което му позволи да се върне на пистата на 7-мо място, непосредствено зад проправилия си път напред Грожан. Състоянието на гумите на Бътън обаче бе несравнимо по-добро от това на Грожан и той без проблем го изпревари.
Фелипе Маса нямаше по-нови гуми от Райконен, но пък болидът му очевидно бе по-бърз и в 40-та обиколка той го изпревари за 4-то място.
Най-интересно обаче бе отпред, където Хамилтън продължи да притиска Фетел. В 42-та обиколка той предприе атака и в завой номер 12 пилотът на Макларън успя да изпревари германеца.
Другият пилот на "сребърните стрели" също продължаваше борбата си и в 46-та обиколка Бътън изпревари Райконен.
В оставащите 10 обиколки до края нямаше повече борба за позиции, като пилотите явно бяха доволни от позициите си.
| ГРАН ПРИ НА САЩ: | |||
| Пилот: | Отбор: | Време | |
| 1 | Люис Хамилтън | Макларън | 1ч.35:55.269 |
| 2 | Себастиан Фетел | Ред Бул | + 0.600 |
| 3 | Фернандо Алонсо | Ферари | + 39.200 |
| 4 | Фелипе Маса | Ферари | + 46.000 |
| 5 | Дженсън Бътън | Макларън | + 56.400 |
| 6 | Кими Райконен | Лотус | + 1:04.400 |
| 7 | Роман Грожан | Лотус | + 1:10.300 |
| 8 | Нико Хулкенберг | Форс Индия | + 1:13.700 |
| 9 | Пастор Малдонадо | Уилямс | + 1:14.500 |
| 10 | Бруно Сена | Уилямс | + 1:15.100 |
| 11 | Серхио Перес | Заубер | + 1:24.300 |
| 12 | Даниел Рикардо | Торо Росо | + 1:24.800 |
| 13 | Нико Росберг | Мерцедес | + 1:25.500 |
| 14 | Камуи Кобаяши | Заубер | + 1 об. |
| 15 | Пол ди Реста | Форс Индия | + 1 об. |
| 16 | Михаел Шумахер | Мерцедес | + 1 об. |
| 17 | Витали Петров | Катерам | + 1 об. |
| 18 | Хейки Ковалайнен | Катерам | + 1 об. |
| 19 | Тимо Глок | Марусиа | + 1 об. |
| 20 | Чарлс Пик | Марусиа | + 2 об. |
| 21 | Педро де ла Роса | Испания Рейсинг | + 2 об. |
| 22 | Нараин Картикян | Испания Рейсинг | + 2 об. |
| Най-бърза обиколка: Фетел, 1:39.347 | |||
| Отпаднали: | |||
| Марк Уебър | Ред Бул | 17 об. | |
| Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 15 об. | |
| Класиране Пилоти: | |||
| 1 | Себастиан Фетел | 273 | |
| 2 | Фернандо Алонсо | 260 | |
| 3 | Кими Райконен | 206 | |
| 4 | Люис Хамилтън | 190 | |
| 5 | Марк Уебър | 167 | |
| 6 | Дженсън Бътън | 163 | |
| 7 | Фелипе Маса | 107 | |
| 8 | Роман Грожан | 96 | |
| 9 | Нико Росберг | 93 | |
| 10 | Серхио Перес | 66 | |
| 11 | Камуи Кобаяши | 58 | |
| 12 | Нико Хулкенберг | 53 | |
| 13 | Пол ди Реста | 46 | |
| 14 | Пастор Малдонадо | 45 | |
| 15 | Михаел Шумахер | 43 | |
| 16 | Бруно Сена | 31 | |
| 17 | Жан-Ерик Верн | 12 | |
| 18 | Даниел Рикардо | 10 | |
| Класиране отбори: | |||
| 1 | Ред Бул | 440 | |
| 2 | Ферари | 367 | |
| 3 | Макларън | 353 | |
| 4 | Лотус | 302 | |
| 5 | Мерцедес | 136 | |
| 6 | Заубер | 124 | |
| 7 | Форс Индия | 99 | |
| 8 | Уилямс | 76 | |
| 9 | Торо Росо | 22 | |







Над 5 300 души са станали жертва на домашно насилие за 10 месеца
Кошмар за шофьорите: ТИР-ове чакат с дни в задръствания на "Капитан Андреево" (ВИДЕО)
Строят съдебна зала за над 2000 души за делото за корупция в Истанбул
Задържаха мъж, многократно пребивал, душил, и опитал да убие приятелката си
30 км достигна опашката от тирове пред ГКПП "Капитан Андреево"
"Да, България": Управляващите заглушават мобилните телефони за протеста довечера
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Пади Пимблет обещава нокаут срещу Джъстин Гейджи в първия си шампионски мач
„Исках нокаут, но съперникът се оказа корав“ – Жулиен Риков след категоричната победа на SENSHI 29
Рой Джоунс каза кой световноизвестен боксьор има най-голям шанс за успех в ММА
Джоузеф Паркър ще бъде оневинен за положителния тест за кокаин
Отбиване на бебето
София е домакин на кампанията „5 минути за здраве“ с безплатни изследвания чрез иновативни технологии
Болки в кръста в напреднала възраст – невинаги е дискова херния
БЛС с две основни предложения за корекции в проектобюджета на НЗОК за 2026 г.
Коментари
Напиши коментар07:56 | 2 ное 2013 г.
01:05 | 2 ное 2013 г.
22:39 | 1 ное 2013 г.
08:07 | 1 ное 2013 г.
Напиши коментар