Кими Райконен показа, че третото му място в класирането в края на миналия сезон в никакъв случай не е случайност и започна новата кампания по възможно най-добрия начин - печелейки състезанието за Гран При на Австралия.

Ледения се възползва по най-добрия начин от алтернативната стратегия на своя тим Лотус и изненада фаворитите от Ред Бул и Ферари.

Той спря един път по-малко в бокса, но въпреки това запази гумите си в перфектно състояние и не позволи финална атака от страна на Алосно.

Испанецът също направи добро състезание и в средата на надпреварата изпревари с по-добър бокс Себастиан Фетел. Добрата форма на Ферари пък бе затвърдена от 4-то място на Фелипе Маса

Световният шампион Фетел водеше състезанието в първата половина, но след това бе принуден да се задоволи с третото място.

Кариерата на Люис Хамилтън в Мерцедес не започна много добре. Подобно на Райконен той опита стратегия с по-късни спирания в бокса, но неговите гуми рязко се влошаваха и в крайна сметка и той направи три спирания и завърши на 5-то място.

Дори и това обаче бе по-добре от бившия му тим Макларън. Дженсън Бътън завърши 9-ти, а новият пилот Серхио Перес 11-ти.



На старта Фетел задържа първата си позиция, но Марк Уебър потегли много лошо и изостана чак до 7-мо място. Много добър старт направиха двамата пилоти на Ферари, които изпревариха Хамилтън и Уебър.

Така редът бе Фетел, Маса, Алонсо, Хамилтън, Райконен, Росбер, Уебър, Ди Реста, Бътън и Адриан Сутил на десето място.

Отпред Фетел дръпна с две секунди пред Маса, който бе притискан от Алонсо, но явно нямаше намерение да му подари позицията си. Зад тях Райконен атакуваше Хамилтън и в третата обиколка го изпревари.

Още в 6-та обиколка Марк Уебър бе първият пилот, който посети бокса за смяна на гуми. Заедно с него това направи и Дженсън Бътън.

Оказа се, че и повечето от останалите пилоти са с подобна стратегия и две обиколки по-късно това направи Фетел. В 9-та обиколка в бокса влезе Маса, а в следващата Алонсо и Райконен.

Люис Хамилтън остана най-дълго време на пистата и влезе едва в 14-та обиколка. В тези обиколки обаче той загуби много време, тъй като пилотите с нови гуми бяха с около секунда и половина по-бързи от него.

Така след като всички направиха своите спирания нямаше размествания на позициите. Първите четирима души бяха много близо един до друг, докато Хамилтън бе на повече от 10 секунди зад Райконен.

Пръв за второто си спиране в 19-та обиколка влезе Марк Уебър, докато от водачите Алонсо бе пръв спрямо останалите в 21-та обиколка. Този ход на Ферари се оказа успешен, тъй като след влизането си обиколка по-късно, Себастиан Фетел се върна на пистата зад испанеца.

Фелипе Маса влезе в бокса след още две обиколки и попадна в трафик зад Адриан Сутил, който не бе направил своето спиране. Отпред лидерите Райконен, Хамилтън и Росберг явно бяха заложили на алтернативна стратегия и продължиха без изобщо да влизат в бокса. Германецът обаче отпадна заради проблеми в електрониката.

В средата на състезанието от бокса на Ред Бул съобщиха на Фетел, че се очаква скоро да завали лек дъжд. Това щеше да се окаже много удобно за пилотите, които все още не бяха направили своите спирания в бокса.

Дъждът обаче така и не идваше и темпото на водачите постоянно се влошаваше. Така те бяха застигнати от Алонсо и Фетел и в 32-та обиколка испанецът атакува и изпервари Хамилтън на пистата. Гумите на англичанина явно бяха тотално изхабени и той бе принуден да влезе в бокса.

За разлика от него обаче Райконен се държеше много добре на пистата и имаше аванс от 15 секунди пред Алонсо. Едва в 35-та обиколка и Райконен влезе в бокса и се върна на пето място, на пет секунди зад Маса.

Бразилецът обаче постоянно губеше време зад Сутил и реши преждевременно да направи своето спиране. Малко след него, в 38-та обиколка и Фетел влезе в бокса. Последен от лидерите бе Алонсо в 40-та обиколка.

Така в този момент Райконен имаше 6 секунди аванс пред Алонсо, той бе с 5 секунди пред Фетел, докато Хамилтън бе на около три секунди по-назад. Той обаче много лесно бе изпреварен от Фелипе Маса, който бе с по-нови гуми.

Дори и да е имал надежди да завърши състезанието с две спирания в бокса, Хамилтън се отказа от тази стратегия и бе принуден да влезе за трети път. Това обаче не промени нищо за него, тъй като остана на същото 6-то място.

По-интересно бе отпред, където Сутил сензационно водеше колоната със само едно спиране в бокса. Гумите му обаче бяха в много лошо състояние и първо Райконен го изпревари за първото място, а след това и Алонсо и Фетел. Това принуди Сутил да спре в бокса за втори път и се върна на пистата точно пред Хамилтън.

Отпред Алонсо имаше малко по-високо темпо от Райконен, но заради трафик разликата се запазваше около 6-7 секунди. Фетел пък явно се бе примирил с третото място.

Така до края нямаше повече размествания и Райконен спечели надпреварата.


ГРАН ПРИ НА АВСТРАЛИЯ
       

Пилот: Отбор: Време:
1 Кими Райконен Лотус 1.30:03.225
2 Фернандо Алонсо Ферари + 12.451
3 Себастиан Фетел Ред Бул + 22.346
4 Фелипе Маса Ферари + 33.577
5 Люис Хамилтън Мерцедес + 45.561
6 Марк Уебър Ред Бул + 46.800
7 Адриан Сутил Форс Индия + 1:05.068
8 Пол ди Реста Форс Индия + 1:08.449
9 Дженсън Бътън Макларън + 1:21.630
10 Роман Грожан Лотус + 1:22.759
11 Серхио Перес Макларън + 1:23.367
12 Жан-Ерик Верн Торо Росо + 1:23.857
13 Естебан Гутиерес Заубер + 1 об.
14 Bottas Уилямс + 1 об.
15 Жулс Бианки Марусиа + 1 об.
16 Чарлс Пик Катерам + 2 об.
17 Макс Чилтън Марусиа + 2 об.
18 Гидо ван дер Гарде Катерам + 2 об.
       
  Най-бърза обиколка: Райконен, 1:29.274  
       
       

Отпаднали:

  Даниел Рикардо Торо Росо 40
  Нико Росберг Мерцедес 26
  Пастор Малдонадо Уилямс 25
  Нико Хулкенберг Заубер 1
       
       
  Класиране пилоти:  
1 Кими Райконен 25  
2 Фернандо Алонсо 18  
3 Себастиан Фетел 15  
4 Фелипе Маса 12  
5 Люис Хамилтън 10  
6 Марк Уебър 8  
7 Адриан Сутил 6  
8 Пол ди Реста 4  
9 Дженсън Бътън 2  
10 Роман Грожан 1  
       
  Класиране отбори:  
1 Ферари 30  
2 Лотус 26  
3 Ред Бул 23  
4 Мерцедес 10  
5 Форс Индия 10  
6 Макларън 2