Енергийните напитки набраха огромна популярност през последните десетина години най-вече сред младите хора, част от които се увличат и по спорта. Напълно логично се стигна и до връзката със спортове, които произвеждат повече адреналин. И които съответно също са на голяма почит по света. Това, на свой наред, накара производителите на тези продукти да търсят по-сериозна връзка именно с такива спортове.
Унгарската компания HELL ENERGY, която е сред лидерите на пазара на енергийни напитки, не прави изключение. Брандът обаче използва различен подход в сравнение с големите си конкуренти и избра да инвестира в бъдещето на спорта, а не във вече утвърдени звезди. Фирмата натрупа достатъчно опит, след като в продължение на две години подкрепяше отбора на Williams в световния шампионат на Формула 1, а марката HELL беше поставена на болидите на тима и на каските на пилотите му.
Така фокусът им се премества към HELL RACING TEAM, в който участват не само автомобилни пилоти, но и други таланти, естествено от Унгария. В него попадат една от бъдещите звезди в световните серии за туристически автомобили (TCR) – Атила Таси, който е само на 19 години, както и адашът му Атила Конц. Той е малко по-голям – на 23 и се състезава в различен спорт – кикбокс, където успя да спечели европейската титла в категория до 75 кг.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/yIwilhYYlYs" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
„Целта ни не е рекламираме марката HELL чрез спорта, защото тя вече се утвърди на пазара и е добре позната. Докато нашите конкуренти се опитват да се покажат, ние правим точно обратно – помагаме на спортисти да се развиват, като инвестираме в тях”, обяснява Естер Анна Тот, директор на ПР отдела на компанията за производството на енергийни напитки.
А HELL RACING TEAM е минимална част от огромните инвестиции, които унгарската компания направи през последните години. По-голямата част от тях са в град Сиско и неговите околности, който е един от най-западнали региони на Унгария. Собствениците на производителя на енергийни напитки обаче са от този район и изобщо не се колебаят, когато тръгват да търсят място за изграждането на завод за производство.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/SiEVTzKC9XU" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
С две собствен завода HELL обхваща целия спектър на производство на енергийни напитки. Във фабриката за производство на напитки те създават HELL ENERGY, която е лидер в 10 страни в Европа, както и марката за безалкохолни напитки XIXO. Тя също е собственост на компанията и предлага газирани плодови напитки, както и студени чайове. Компанията произвежда общо 13 различни енергийни напитки - сред тях е уникална продуктова иновация, наречена FOCUS, а спектърът непрекъснато расте.
През 2011 г. от поточните линии са слезли 300 млн. кена. Само 7 години по-късно бройката достигна 1,5 млрд., като ще продължава да се увеличава, защото в компанията инвестират голяма част от печалбата си именно в разрастване на производството. Така се изгражда и втората съседна фабрика, в която се произвеждат и самите алуминиеви кенове. В една от най-модерните европейски заводи за производство на алуминий, се правят 50 броя кутии в секунда - невероятна скорост, която трудно може да се проследи с очи.
Общата инвестиция в целия добив и производство на HELLи XIXO до момента е 144 млн. евро, като в Унгария групата осигурява близо 1000 работни места. Почти всички те са в района на Мишколц и Сиксо, като предстои да нараснат. В момента Hell строи огромен склад, който ще бъде напълно автоматизиран и в него ще може да се съхранява готовата продукция. Компанията разполага с фирма за превози, които да доставят напитките по света. Засега те са над 50, като на 10 тях (в това число и България, където държи повече от 50% от пазара) HELL е убедителен лидер като продава толкова, колкото всички нейни конкуренти на пазара.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/InEXGBiw2kM" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>