Завърналият се след операция Карлос Сайнц поведе Ферари към страхотна победа в Гран При на Австралия, след като доминантът във Формула 1 Макс Верстапен отпадна заради повреда в драматичните първи обиколки за Ред Бул. 

В Мелбърн испанецът направи страхотно състезание и заслужено триумфира, печелейки за трети път в кариерата си. Шарл Льоклер допълни двойният успех на Скудерията с втората си позиция, а Ландо Норис с Макларън завърши трети. 

Отпадането на Верстапен бе голямата новина, чиято серия от 9 поредни победи бе прекъсната и това със сигурност ще увеличи напрежението в отбора. 

Всички в челото започнаха с гуми медиум, като очакванията бяха за стратегия с 2 спирания. В средата на колоната Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън действаха по-различно, като испанецът стартира с хард, с идея да остане по-дълго на пистата, а британецът със софт, за да е максимално агресивен в началото. 

На старта Верстапен запази първото си място, а и зад него нямаше размествания. Веднага след разрешаването на DRS обаче, Сайнц го изпревари, след което драмата за Макс стана пълна. От колата му започна да излиза дим, като се оказа че има проблем със спирачката на задна дясна гума. Получи се пожар и нидерландецът се прибра в бокса и отпадна! 

Това отвори пътя към победата за Сайнц, а след него следваха Норис, Льоклер, Пиастри, Ръсел и Перес, след като още в началото пилотът на Мерцедес успя да изпревари мексиканеца. Хамилтън, който се движеше в средата на колоната, влезе за ранна смяна в 8-ия тур и сложи хард. Сайнц пък се откъсна на над 2 секунди в челото. Зад него групата от трима пилоти бе много близка, а и Ръсел влезе от 5-ото място и се върна 11-и. 

Льоклер и Пиастри влязоха заедно за смяна и се върнаха един зад друг, получавайки също хард, а лидерът Сайнц продължаваше да вдига разликата, след като Норис не успяваше да поддържа темпото му. Алонсо и Хюлкенберг пък прогресираха до 4-о и 5-о място. 

Норис и Перес спряха заедно за смяна в края на 14-ия тур, което означаваше, че Алонсо вече е втори. Ландо се върна обаче зад Льоклер и Пиастри и бе 5-и. Смяната на Сайнц също мина без проблеми, а Хамилтън отпадна с повреда в 17-ата обиколка и последва виртуална кола за сигурност, което вкара веднага Алонсо в бокса и му спести време. Испанецът сложи медиум и се върна 5-и. 

В челото обаче Льоклер настигна Сайнц на под секунда, малко по-назад бе Пиастри. Перес започна да си пробива път напред и след изпреварвания над Строл и Ръсел излезе 6-и. Сайнц пък отвори разлика от над секунда и половина пред Льоклер, след като от Ферари инструктираха пилотите си да задържат позициите си. 

Перес изпревари Алонсо в 28-ия тур и излезе 5-и, но пасивът му до Норис бе цели 11 секунди. Сайнц дръпна с 5 секунди в челото, а от Макларън наредиха Пиастри да пропусне Норис пред себе си. В средата на дистанцията Перес започна да губи темпо и Алонсо се приближи на под секунда от него. 

Льоклер пък се оплака от износване на гумите си, след като Норис го настигаше и последва смяна в 35-ия тур, като сложи хард и се върна точно пред Перес и Алонсо, като успя да запази позицията си. Чеко спря за смяна скоро след това, сложи отново хард и се върна 9-и. 

Пиастри първи от Макларън влезе за нова смяна, след като допусна и грешка и излезе от пистата. Не всичко мина чисто, като той се върна зад Алонсо, на 5-о място. Последва бокс и за Норис, който излезе 3-и с нов хард, на малко над 2 секунди от Льоклер. Сайнц също покри стратегията на конкурентите си, за да остане начело и след втората си смяна, с 6 секунди преднина. 

В следващите обиколки нямаше нещо драматично, като Норис не успяваше да се доближи до Льоклер, който бе с около 4 секунди аванс, а още 5 напред бе Сайнц. 

В крайна сметка Сайнц, Льоклер и Норис завършиха без промяна, за да стигнат до подиума. Оскар Пиастри остана 4-и, а Чеко Перес бе едва 5-и. Интригата бе за 6-ото място в края, като Ръсел допусна грешка и се удари, предизвиквайки края при виртуална кола за сигурност. Строл, Цунода и двамата пилоти на Хаас – Хюлкенберг и Магнусен взеха останалите точки. 
 
Въпреки отпадането Верстапен продължава да води с 51 точки, Льоклер е с 47, Перес с 46,  а Сайнц вече е с 40. Следващият старт е в Япония след 2 седмици.