Според новия доклад на Brand Finance, водеща консултантска компания в областта на оценката на марките на глобално ниво, испанските грандове са най-скъпите футболни марки в света. Всъщност Реал Мадрид е водещата футболна марка в света с 1,9 млрд. евро, бележи ръст от 14%, а Барселона, която е на второ място с 1,7 млрд. евро, бележи ръст от 11%.

Spanish clubs dominate the latest Brand Finance Football 50 ranking: @realmadrid (EUR1.9 billion) retains the title of most valuable football club brand, @FCBarcelona comes in at second (EUR1.7 billion). They are also the two strongest football club brands.

Meanwhile, the… pic.twitter.com/LjMK9eRKcM

— Brand Finance (@BrandFinance) August 14, 2025

Веднага след тях се нареждат двата клуба, които доминират в Англия в последните десетина години - Манчестър Сити и Ливърпул. Гражданите са трети с 1,4 млрд., а мърсисайдци имат същата оценка. Топ 10 допълват ПСЖ (1,4 млрд.), Байерн (1,3 млрд.), Манчестър Юн (1,2 млрд.), Арсенал (1,2 млрд.), Челси (1 млрд.) и Тотнъм (0,8 млрд).

Това, което прави впечатление е тенденцията италианците все повече изостават от европейските си конкуренти. Интер бележи ръст от 5%, Милан е стабилен, Ювентус бележи спад от 13%. 

Реал и Барса получиха най-високата оценка - ААА+ за силата на марката, съответно с резултати от 95/100 и 94/100. В абсолютни стойности италианските отбори са далеч назад: 505 милиона Юве, 479 Интер, 401 Милан, всички извън първата десетка на Европа и с индекс за сила на марката, много по-нисък от този на елита (85/100 Юве, 82/100 Интер, 81/100 Милан).

Лоренцо Коруци, директор по оценките в Brand Finance, обяснява: "Италианският футбол преминава през фаза на дълбока трансформация, както на терена, така и извън него. Серия А, която е сред най-престижните лиги в Европа, се отличава с историческото си наследство, но е изправена пред важно предизвикателство: тя е единствената сред петте най-големи европейски лиги, която не разполага с футболна марка на стойност над един милиард евро. Това е ясен сигнал за необходимостта от засилване на търговската конкурентоспособност"

В същото време Висшата лига е най-скъпата футболна лига в света по отношение на стойността на марката, като стойността на десетте й най-ценни марки възлиза на 8,2 млрд. евро - повече от една трета (37%) от общата стойност на 50-те най-ценни клуба в света. Шест отбора - Ман Сити, Ливърпул, Манчестър Юнайтед, Арсенал, Челси и Тотнъм са в топ 10.