С малко късмет и отлично каране Люис Хамилтън направи нова крачка към 6-ата си световна титла, триумфирайки на домашната Гран При на Великобритания, а състезанието бе страхотно. 

Британецът успя да използва излизането на кола за сигурност и да изпревари съотборника си Валтери Ботас, който водеше в първия етап. 

Това бе 80-ата победа в кариерата за Люис и рекорден 6-и успех на „Силвърстоун”, с което изпревари Джим Кларк и Ален Прост, които също имаха по 5 успеха на трасето. 

Шарл Льоклер с Ферари завърши трети, като пилотите на Скудерията и Ред Бул предложиха невероятни битки през цялото време, кулминацията на които бе удара между Себастиан Фетел и Макс Верстапен, който все пак завърши 5-и, зад съотборника си Пиер Гасли. 

На старта Ботас запази позицията си, но Хамилтън бе доста близо. Льоклер не съумя да стартира на ниво и да използва предимството на гумите си, докато Фетел все пак изпревари Гасли и зае 5-ото място. 

Люис бе много близо до Ботас, докато от Ферари изобщо не бяха толкова бързи, колкото се очакваше и Макс се доближи сериозно до Льоклер. 

Хамилтън натискаше здраво съотборника си, след като очевидно бе по-бърз и успя да мине пред него в края на третата обиколка, след отлична маневра в няколко завоя. Веднага след това обаче, Валтери си върна позицията на старт-финалната права. Битката бе наистина страхотна. 

Последваха по-спокойни обиколки, но Ботас така и не успяваше да дръпне напред, като дистанцията до Хамилтън бе под секунда. Макс пък се залипи зад Льоклер и опита атака в 11-ия тур, но Шарл го затвори. Това даде възможност на Фетел да атакува Верстапен, но не успя. 

В 12-ата обиколка Гасли изненада Фетел и зае 5-ото място, като битката продължаваше за всяка една позиция. Французинът обаче веднага след това влезе в бокса за смяна и сложи гуми хард. 

В 14-ия тур Льоклер и Макс спряха заедно за смяна и Верстапен успя да го изпревари в питлейна. Льоклер обаче показа страхотна агресия и си върна позицията, използвайки лека грешка на холандеца, който пак бе с гуми медиум, което означаваше още едно спиране. 

В 16-ата обиколка Ботас спря от първа позиция в бокса и сложи също гуми медиум, като се върна трети, зад Фетел, но щеше да спира още веднъж. Макс и Льоклер пък продължаваха страхотното шоу и борбата помежду си. 

Шарл обаче успяваше да запази позицията си на няколко пъти, а феновете просто бяха затаили дъх гледайки отличната битка. Така се стигна до 20-ата обиколка, когато Джовинаци излетя в чакъла и на пистата излезе кола за сигурност. 

Веднага Хамилтън, Фетел и останалите влязоха в бокса, като Люис сложи гуми хард, но се върна първи. Макс също мина през бокса за най-твърдите гуми, докато Льоклер остана на пистата, а след като влезе за смяна в следващата обиколка, се върна 6-и, зад двата Ред Була. 

При рестарта класирането бе следното: Хамилтън, Ботас, Фетел, Гасли, Верстапен и Льоклер, като от тях само Валтери трябваше да прави нова смяна. Последва нова битка между Макс и Шарл, като двамата дори леко се удариха, след като пилотът на Ферари сякаш избута малко съперника си, който успя да запази позицията си, но останаха съмнения, че е спечелил предимство извън пистата. В челото Хамилтън бе на секунда пред Ботас. 

Гасли пусна Макс пред себе си и така му помогна да дръпне и да подгони Фетел, удържайки позицията си пред Льоклер, който бе близо, но не успяваше да го изпревари. В 36-ата обиколка това все пак се случи след изпреварване от външната страна, а след това монегаскът се защити и от контраатаката на съперника си. 

В 38-ата обиколка Макс атакува Фетел и го изпревари, след това обаче германецът не успя да спре и удари съперника си отзад, като го прати в чакъла. Верстапен успя да се върне на трасето 5-и, учудващо без почти никакви повреди, докато Себ с по-ниска скорост влезе в бокса за смяна на предно крило и гуми, като се върна последен. 

В челото Хамилтън бе с повече от 2 секунди аванс пред Ботас. Последва наказание от 10 секунди за Фетел, който така или иначе бе извън точките и състезанието бе пълна катастрофа. 

8 обиколки преди края от Мерцедес повикаха Люис за смяна, който обаче не го направи. В следващия тур Ботас мина през бокса и сложи най-меките гуми – софт, докато Хамилтън явно реши да кара до края с този комплект. 

До края нямаше изненади и Хамилтън спокойно триумфира пред Ботас и Льоклер, с което увеличи актива си до 223 точки, тъй като направи и най-бързия тур, докато съотборникът му е със 184. Гасли и Верстапен завършиха 4-и и 5-и, а в точките влязоха още Карлос Сайнц, Дани Рикардо, Кими Райконен, Дани Квят и Нико Хюлкенберг.