Валтери Ботас спечели 8-ата си победа в кариерата и стартира с успех сезона във Формула 1, триумфирайки в пърнвто от двете състезания в Австрия. 

Шарл Льоклер донесе фантастична втора позиция за Ферари, а Ландо Норис регистрира невероятен подиум за Макларън в самия край. Той се възползва от наказание на Люис Хамилтън, който извади от пистата Алекс Албън и световният шампион остана 4-и. 

В състезанието 3 пъти излизаше кола за сигурност, което остави интригата до последно, за да се стигне в крайна сметка до отличните резултати на Льоклер и Норис. 

Макс Верстапен с Ред Бул, който бе считан за сериозен претендент за победата, отпадна рано заради повреда. Общо 9 пилоти не успяха да завършат. 

В началото пилотите подкрепиха протеста срещу расизма и кампанията „Black lives matter“. Те носеха специални фланелки с послания, като 14 от тях коленичиха на едно коляно. 

Стартът мина чисто, като Ботас остана пред Верстапен, който отби няколко атаки от Ландо Норис, но запази второто място. Хамилтън пък не успя да преодолее 4-ия Алекс Албон. 

Валтери бързо започна да се откъсва напред и отвори над 2 секунди преднина. Албън излезе трети в 3-ата обиколка след атака срещу Норис, а малко по-късно и Хамилтън се справи с пилота на Макларън, за да заеме 4-ата позиция, на 5,6 секунди от лидера. Шарл Льоклер бе 7-и за Ферари, а Себастиан Фетел 10-и, като германецът стартира с гуми медиум. 

Люис натисна Албън, но пилотът на Ред Бул го задържа зад себе си и добре пазеше гърба на Макс Верстапен. В 9-ата обиколка обаче, Хамилтън излезе трети с изпреварване в 4-и завой. 

В 11-ия тур Макс получи технически проблем, не успявайки да качва предавките. Нидерландецът бе бесен, като успя да стигне до бокса, където получи гуми хард, но така и не успя да продължи. Огромно разочарование за пилота и Ред Бул. 

В челото Ботас на около 7 секунди пред Хамилтън, а зад тях следваха Албън, Норис, Перес, Льоклер, Сайнц, Строл, Фетел и Рикардо, който обаче също отпадна в 18-ата обиколка. Проблеми имаше и Ланс Строл, който също отпадна. 

Хамилтън пък започна да настига Ботас и в 24-ата обиколка авансът на финландеца бе само 4 секунди. Излитане от пистата на Кевин Магнусен изведе на пистата кола за сигурност, а Ботас и Хамилтън веднага минаха през бокса за смяна на гуми. Същото направиха и останалите пилоти. Разликите обаче бяха ликвидирани. 

Битката бе рестартирана в 31-ия тур, като Ботас остана пред Люис. Последва инцидент между Сайнц и Фетел, като пилотът на Ферари се завъртя и се върна предпоследен. 

В следващите обиколки Валтери така и не успя да се откъсне пред Хамилтън, като авансът му бе от 5-6 десети до малко над секунда. От Мерцедес пък предупредиха двамата за проблеми със сензорите и им казаха да не минават през бордюрите. 

Разликата малко се вдигна, а след технически проблем и на Джордж Ръсел и спирането му близо до пистата, отново излезе кола за сигурност. Някои от пилотите минаха отново през пита, слагайки по-меки гуми. Това направиха Албън, Норис, Льоклер и Сайнц. От Мерцедес останаха обаче на пистата, както и Перес, който излезе трети. 

След подновяването на борбата Ботас нямаше проблеми, но пък Кими Райконен загуби предна дясна гума, която се оказа незакрепена и финландецът отпадна. Това ознаваше сейфти кар за за трети път, а пилотите бяха уведомени да преминат през пита. Албън успя да изпревари Перес за третото място и макар и да имаше съмнения дали го е направил редовно, пилотът на Ред Бул гледаше към подиума, а и бе с по-добрите гуми в сравнение с двата Мерцедеса. 

Албън опита атака веднага след рестартирането, Хамилтън не отстъпи и се стигна до контакт, който извади Ред Була от пистата. Люис обаче остана на трасето без проблеми, въпреки че британецът определено не остави място и дори мина леко встрани, максимално отваряйки завоя. 

Последва разследване на инцидента. Льоклер излезе 4-и след изпреварване срещу Норис, а освен това показваше и отлично темпо с по-добри гуми от тези на Перес, като в трети завой успя да го изпревари и да заеме третата позиция. 

Хамилтън бе наказан с 5 секунди заради действието си срещу Албън, което означаваше, че може да остане и без подиум. Люис веднага вдигна темпото, а и Серхио Перес бе наказан с 5 секунди заради по-висока скорост в питлейна. 

В крайна сметка Ботас пресече пръв финала и стартира сезона с победа. Драмата в края бе пълна, защото Ландо Норис направи рекордно бърза обиколка, успявайки в последния момент да свали разликата до Хамилтън под 5 секунди и така донесе фантастичен подиум за Макларън. Шарл Льоклер завърши втори, а Хамилтън се смъкна до 4-ата позиция. 

Ето и първата десетка: 
 
1. Валтери Ботас Мерцедес
2. Шарл Льоклер Ферари +2.700
3. Ландо Норис Макларън +5.491
4. Люис Хамилтън Мерцедес +5.689
5. Карлос Сайнц Макларън +8.903
6. Серхио Перес Рейсинг Пойнт +15.092
7. Пиер Гасли Алфа Таури +16.682
8. Естебан Окон Рено +17.456
9. Антонио Джовинаци Алфа Ромео +21.146
10. Себастиан Фетел Ферари +24.545