Люис Хамилтън го направи! Британецът спечели 11-ия кръг от сезона - Айфел Гран При и така изравни легендата Михаел Шумахер по победи, като и двамата имат по 91 успеха. 

На легендарната писта „Нюрбургринг” световният шампион пое контрола върху състезанието след отпадането на съотборника си Валтери Ботас и оттам-нататък не погледна назад, като не даде шансове на Макс Верстапен, който остана втори. 

Даниел Рикардо записа отлично трето място и донесе първи подиум на Рено след завръщането на французите като самостоятелен отбор във Формула 1 преди няколко години. 

Страхотен бе моментът при награждаването, при който Мик Шумахер - синът на Михаел, подари на Хамилтън една от каските на баща си и това развълнува силно пилота на Мерцедес. 

Стартът на Хамилтън бе по-добър и той влезе начело в първия завой като натисна Ботас, който обаче ускори по-добре за втори завой и успя да си върне първата позицията. По-назад нямаше инциденти, като Антонио Джовинаци успя да спечели 3 позиции и да стигне до 11-ото място. 

В първите минути лидерите от Мерцедес започнаха да си разменят най-бързи обиколки, като преднината на Ботас пред Хамилтън бе около 1,6-1,8 секунди. Малко по-назад бе Верстапен, а Дани Рикардо притискаше Шарл Льоклер за 4-ото място и го изпревари в 9-ата обиколка. 

Появиха се информации и за кратък дъжд, което направи ситуацията още по-непредвидима. Алекс Албън първи влезе за смяна още в 8-ата обиколка и се смъкна последен. 

Норис и Перес също настигнаха Льоклер, който губейки скорост също смени гумите си още в 11-ата обиколка и изостана, докато съотборникът му Себастиан Фетел се завъртя за пореден път, но успя да остане на пистата и да продължи. След това мина през бокса и дори сложи най-твърдите гуми – хард. 
  
В 13-ата обиколка Ботас допусна грешка, като блокира предна дясна гума за спирането за първи завой, излезе от пистата и Хамилтън се възползва, като излезе на първо място. Валтери бе повикан за смяна в 14-ата обиколка, като сложи медиум, а на отделни места на пистата започна да вали. 

В своя рекорден 323-и старт Кими Райконен удари Джордж Ръсел, който впоследствие отпадна, а това доведе до виртуална кола за сигурност, при което Хамилтън и Верстапен логично минаха през бокса за смяна, като се върнаха на първите две места. Финландецът пък бе наказан за случилото се малко след това. 

Така се стигна до 18-ата обиколка, когато Ботас загуби мощност и загуби няколко позиции, прибра се в бокса и напусна състезанието заради повреда. Това отвори пътя на Хамилтън в челото, докато Макс бе на около 2-3 секунди зад него.   

Последва отпадане на Естебан Окон с Рено и на Абекс Албън с Ред Бул, които се надяваха да вземат добри точки. Ландо Норис също се оплака от проблеми с колата, след като бе стигнал до 3-ото място. Той мина през бокса и продължи на състезанието, макар и с малко по-ниска скорост. Хамилтън пък водеше с 5 секунди пред Макс, но в средата на състезанието разликата се вдигна до 8 секунди. 

Льоклер направи нова смяна на гуми и се върна в средата на колоната, а пилотите на Алфа Ромео се движеха в челната десетка, но след това загубиха позициите си. Дани Рикардо бе трети, но бе сменил рано гумите си и Серхио Перес имаше надежда да го настигне. 

Норис логично паркира своя Макларън встрани в 44-ата обиколка и напусна състезанието. Последва излизането на кола за сигурност, което помогна на лидерите да сменят гумите си, от което най-доволен бе Даниел Рикардо. Перес обаче остана на пистата и стигна до 3-ото място, което трябваше да брани след рестартирането. Обиколка по-късно обаче той все пак реши да смени гумите си и загуби време, но не и позиция, като остана 4-и. 

Битката бе подновена 11 обиколки преди края, като Хамилтън запази първото си място, докато Макс започна колебливо, но запази позицията си срещу Дани Рикардо, който пък бе атакуван от Перес, но остана трети. 

До края до изненади и промени не се стигна, като Люис спечели 7-ия си триумф за сезона. Той увеличи актива си на 230 точки и е още по-близо до титлата, тъй като Ботас остана със 161, а Макс Верстапен е със 147.  

За Дани Рикардо подиумът бе първи от Монако 2018-а, като той излезе и 4-и в класирането при пилотите. Серхио Перес с Рейсинг Пойнт и Карлос Сайнц с Макларън взеха добри точки, влизайки в топ 5. 

Десетката допълниха Пиер Гасли с Алфа Таури, Шарл Льоклер с Ферари, Нико Хюлкенберг с другия розов автомобил и то след като стартира последен, Ромен Грожан донесе 2 точки на Хаас и първи за себе си през сезона, а Антонио Джовинаци с Алфа Ромео взе последната точка.