Люис Хамилтън спечели нова победа, а Мерцедес триумфира с титлата при конструкторите за 7-и път поред след Гран При на Емилиа Романя. 

На пистата Имола световният шампион изостана до трето място в началото, но след това с отлична стратегия излезе начело и запази контрола до края. 

Отпадане на Макс Верстапен направи последните обиколки по-интересни, но Хамилтън остана пред Валтери Ботас, за да спечели 93-ата победа в кариерата си и 9-а за сезона. 

Даниел Рикардо се възползва от суматохата в последните обиколки, за да донесе отличен втори подиум за Рено през сезона. 

Хамилтън вече има 282 точки, докато Ботас е със 197. Авансът от 85 точки означава, че Люис се нуждае от второ място в следващия старт в Турция на 15-и ноември, за да е световен шампион отново. Третата позиция също би свършила работа, а Валтери спечели, но не е с най-бързата обиколка. 

На старта Ботас стартира добре, но Люис Хамилтън леко се забави и това позволи на Макс Верстапен да го атакува и да заеме второто място. Дани Рикардо излезе 4-и, като изпревари Пиер Гасли, а леко докосване с Естебан Окон повреди предното крило на Ланс Строл и това смъкна канадеца на последна позиция. 

В първите обиколки Валтери не успя да отвори голяма разлика, като бе на около секунда пред Макс, който трябваше да се справя с настигащия го Люис. Хамилтън обаче нямаше възможност за атака, като след това разликата се вдигна до 1,5 секунди. 

Пиер Гасли обаче отпадна, след като още преди състезанието имаше проблем с мотора и в крайна сметка рано напусна надпреварата и пропусна възможността за нови добри точки. 

Пилотите от средата на колоната започнаха с преминаванията през бокса, като Дани Рик остана пред Шарл Льоклер, Алекс Албън и Дани Квят. Ботас пък дръпна с 2 секунди пред Макс, като определено финландецът вдигна темпото. Хамилтън бе на 1,5 секунди от Верстапен. 

Макс първи спря от водачите в 19-ата обиколка, като се върна трети. Хамилтън бе на 4 секунди от Ботас, но обяви, че остава на пистата. Валтери покри стратегията на Макс и запази мястото си пред него, като и двамата сложиха гуми хард. Люис обаче вдигна темпото, оставайки на пистата и в опит да излезе пред конкурентите си след смяната. 

Разликата между Макс и Валтери падна под секунда, а Люис започна да върти рекордни обиколки. Хамилтън остана на пистата и продължи с рекордните турове, като отвори разлика от над 28 секунди пред Ботас. Люис използва виртуален сейфти кар за отпадането на Окон, за да мине през бокса и да се върне начело без никакви проблеми. 

Ботас пък очевидно не се справяше особено добре с най-твърдите гуми, а се оплака от някакъв проблем в пода, като Верстапен оставаше много близо до него. Фетел и Райконен бяха стигнали до 4-о и 5-о място, но без да спират в бокса. 

Себастиан смени гумите си чак в 41-ата обиколка, но се върна 14-и, след като механиците се забавиха сериозно със задна лява. Хамилтън пък бе необезпокояван начело. 

Верстапен използва добрата си скорост и проблемите на Ботас, за да го изпревари по категоричен начин в 43-ата обиколка, след като финландецът допусна и грешка. Кими смени гумите си чак в 50-ата обиколка, но се върна 12-и. 

Последва и ужасяващ момент за Макс Верстапен, който отпадна след спукана дясна задна гума, а това доведе до гола за сигурност на пистата. Ботас и Перес, както и някои от другите пилоти минаха през бокса за смяна, след което това направи и Люис Хамилтън, но обиколка след съотборника си. Върна се обаче точно пред Ботас. 

Ръсел пък допусна неочаквана грешка точно зад колата за сигурност и се удари, губейки шанса за първата си точка, след като се движеше 10-и. Огромно разочарование за пилота на Уилямс. 

Колата за сигурност се прибра в бокса 5 обиколки преди края, като Люис остана начело. Перес мина пред Албън, който изпусна колата и се завъртя. Дани Квят пък изпревари Льоклер за 4-ото място. Перес бе с гуми софт и отлично темпо, като натисна и Шарл, но не успя да го изпревари. 

Квят  пък се залепи зад Дани Рикардо в битка за подиума, но не успя да го изпревари и радостта отново бе за австралиеца. Льоклер и Перес останаха зад тях, Карлос Сайнц и Ландо Норис завършиха 7-и и 8-и за Макларън, докато Кими Райконен и Антонио Джовинаци приключиха взеха цели 3 точки за Алфа Ромео.