В шампионски стил Люис Хамилтън спечели непредвидимата Гран При на Турция във Формула 1, а с това си гарантира и 7-ата световна титла 3 кръга преди края, изравнявайки Михаел Шумахер. 

Британецът стартира едва 6-и, но се измъкна напред в средата на надпреварата и не изпусна контрола в състезанието, което започна на мокра писта, но след това трасето започна да изсъхва и условията станаха много трудни. 

Той остана начело до края, като кара с гуми интермедия 52 обиколки, за да спечели 10-ата си победа за сезона и 94-ата в кариерата си. Валтери Ботас остана едва 14-и и нямаше шанс за нещо повече. 

Серхио Перес донесе второ място на Рейсинг Пойнт, а съотборникът му Ланс Строл, който започна първи и водеше дълго време, остана едва 9-и. Себастиан Фетел направи най-доброто си състезание и завърши с отличното трето място за Ферари. 

Както и вчера и днес пистана бе мокра, така че логично пилотите започнаха с гуми за сериозно мокър асфалт. 

Началото бе трудно, като се стигна до леки инциденти и завъртане за Окон и Ботас, които се смъкнаха в класирането. Строл и Перес се измъкнаха напред, а Люис Хамилтън излезе трети. 

Макс Верстапен започна лошо и се смъкна до 5-о място, е Себастиан Фетел се изстреля до 4-о място. Хамилтън допусна грешка в 2-ата обиколка и бе изпреварен от Себ, Макс и Албън, като остана 6-и. Ботас обаче бе последен. 

Строл бързо дръпна с над 4 секунди пред Перес в челото. Фетел бе трети и удържаше мястото пред Макс. Ботас стигна до 16-ото място, а Хамилтън бе 6-и при това положение бе шампион. 

14-ият Шарл Льоклер рискува и сложи гуми интермедия в 7-ата обиколка, а Верстапен продължаваше да се мъчи зад Фетел. Пилотите на Рейсинг Пойнт нямаха проблеми в челото. 

Ботас също мина през пита, за да получи гуми за средно мокра писта, търсейки нещо по-различно като стратегия. Фетел спря в бокса в 9-ата обиколка и също получи интермедия, като пусна напред Макс. Люис също смени гумите си и се смъкна до 8-ото място. 

Това направи и лидера Ланс Строл, като се върна 4-и. Последва смяна и за Перес и Макс излезе начело, като поддържаше отлично темпо и обяви, че не иска смяна с интермедия. 

Макс смени гуми в 12-ата обиколка, като малко бе забавен, но успя да се върне трети, точно пред Фетел и близо зад Перес. Хамилтън също започна да прави много бързи обиколки и опита атака срещу Фетел, който обаче се защити добре. Албън, който за кратко бе начело, смени последен гумите си и се върна 6-и. 

Последва виртуална кола за сигурност заради отпадането на Антонио Джовинаци. Битката бе подновена в 15-ия тур, а Люис изпусна спирането за 12-и завой и загуби позиция срещу Алекс Албън. Пилотът на Ред Бул бързо изпревари Фетел за 4-ото място, а Макс натискаше 2-ия Перес. 

Верстапен атакува с огромна скорост, Чеко остана пред него, а Макс стъпи върху бордюра и изпусна колата, като се завъртя на два пъти, но остана на пистата и успя да продължи. Наложи се обаче пилотът на Ред Бул да мине през бокса за нови гуми интермедия, като се върна 8-и, но загуби шанс за подиума. 

Албън показваше отлично темпо и настигаше Перес, а Ботас имаше големи трудности и продължаваше да се движи назад, като бе едва 17-и в 22-ата обиколка след ново завъртане. Хамилтън пък оставаше зад Фетел. 

Лидерът Строл започна да губи част от преднината си, но все пак бе с 3 секунди напред. От отборите питаха своите пилоти дали пистата е изсъхнала достатъчно, за да се сложат сухи гуми, но никой не рискуваше все още. 

Перес успя да дръпне пред Албън, а Фетел и Хамилтън се доближиха до пилота на Ред Бул. Състезателите получиха и разрешение да отварят задното крило. Льоклер направи нова смяна, като сложи пак интермедии. 

Нов дъжд не се очакваше, но пистата бе твърде хлъзгава, така че пилотите пак слагаха гуми за средно мокър асфалт. Перес се доближи до съотборника си Строл, а Фетел бе забавен с няколко секунди при своята смяна, но се върна 6-и. Албън пък се завъртя и подари 3-ото място на Хамилтън. 

Строл губеше време, като бавеше Перес, а и Люис бе на по-малко от 3 секунди. Магнусен пък отпадна в бокса заради проблем в мотора. Ланс влезе за смяна в 37-ата обиколка и сложи отново гуми интермедия, като се върна 4-и зад Макс

Хамилтън обаче летеше и направи отлично изпреварване срещу Перес, за да поведе, а впоследствие и да се откъсне с огромен аванс от над 15 секунди в 44-ата обиколка. Льоклер излезе на отличното трето място, като мина пред Макс, Албън и Фетел. Строл пък загуби позиции и се смъкна едва до 8-ото място. 

Люис затвори Ботас с обиколка, като авансът му бе 19 секунди пред Перес. Дани Рикардо пък се завъртя и загуби 9-ото място от Ландо Норис. Льоклер допусна лека грешка и излезе от пистата, но загуби само 2-3 секунди. 

Макс се завъртя в 51-ата обиколка, но не загуби 7-ата си позиция, а два тура по-късно мина пред съотборника си Албън. Хамилтън пък водеше с над 24 секунди и летеше към нова победа и титлата, като отказа нова смяна на гуми 2 обиколки преди края. 

В крайна сметка и Люис отново спечели, а зад него Льоклер мина пред Перес няколко завоя преди края, но след това допусна грешка и се смъкна 4-и, тъй като и Фетел мина пред него и се качи на подиума. Карлос Сайнц завърши 5-и, а след това се подредиха Макс Верстапен, Алекс Албън, Ландо Норис, Ланс Строл и Дани Рикардо. 

Така Хамилтън има 307 точки, срещу 197 за Ботас и 170 за Макс Верстапен. Серхио Перес излезе 4-и със 100, а зад него следват Шарл Льоклер - 97 и  Дани Рикардо - 96.