Люис Хамилтън спечели по категоричен начин ГП на Португалия и записа 2-и успех от началото на сезона и 97-и в кариерата си. 

Световният шампион отново проведе битка с Макс Верстапен в първите обиколки, като първо бе изпреварен от съперника си, но след това си върна позицията, а впоследствие се справи и с Валтери Ботас и не погледна назад. 

Макс успя да стигне до второто място, докато Ботас остана трети, без да има шанс за нещо повече срещу големите съперниците за титлата. 

На старта първите трима запазиха позициите си, като Ботас остана пред Хамилтън, а зад тях бе Верстапен. Карлос Сайнц, който започна с най-меките гуми, излезе 4-и, като изпревари Серхио Перес. 

В края на първата обиколка Кими Райконен допусна грешка, закачи се със съотборника си Антонио Джовинаци и разруши предното си крило, което доведе и до отпадането му, а на пистата излезе кола за сигурност. Наложи се пилотите да минават през алеята пред боксовете, за да пистата почистена. 

При рестарта Ботас остана първи, а Макс изпревари Люис и зае втората позиция. Ландо Норис пък изпревари Сайнц и Перес за 4-ото място, а Шарл Льоклер изпревари Естебан Окон за 7-ото място. 

Верстапен подгони Ботас за първата позиция, но допусна грешка в 11-ата обиколка и Хамилтън го изпревари, за да си върне второто място. Холандецът опита да контраатакува, но Люис го затвори твърдо. 

Британецът поддържаше високо темпо, като бе на по-малко от секунда от съотборника си, докато Макс изостана на 2 секунди, което беше доста странно. Перес пък си върна четвъртото място за сметка на Норис. 

Хамилтън остана близо до Ботас в продължение на няколко обиколки и в 20-ата го изпревари на старт-финалната права с отлична маневра. В следващите турове той се откъсна на около 2 секунди напред, а Макс започна да притиска финландеца. 

Карлос Сайнц и Ландо Норис, които стартираха с най-меките гуми, първи влязоха за смяна, като пилотът на Макларън остана пред съперника си. В челото Хамилтън се откъсна на повече от 3 секунди пред Ботас, който държеше добре Макс зад себе си. Дани Рикардо, който започна 16-и, стигна до 5-ото място, но без да е сменял гумите си. 

Последваха още смени в по-задната част на колоната, като някои от пилотите сложиха и гуми хард. Макс изостана на 5 секунди от Хамилтън, преди в 36-ата обиколка пръв от лидерите да влезе в бокса за смяна и също получи хард. 

От Мерцедес веднага отговориха, като повикаха Ботас  и покриха стратегията на съперника. Механиците бяха малко по-бавни, но Валтери остана пред него. Със студените гуми хард обаче, Ботас допусна грешка и Макс го изпревари. В следващия тур смяната си направи и Хамилтън и остана с отличен аванс от 5 секунди пред Верстапен. 

Перес бе начело няколко обиколки, а Льоклер изпревари Сайнц за 6-ото място, докато Дани Рик бе забавен при смяната си в бокса на Макларън и се върна 10-и. Окон правеше силна надпревара за Алпин. 

Хамилтън изпревари Перес, който смени гуми едва в 52-ата обиколка и получи най-меките и най-бързи гуми софт. Люис бе с около 4,5 секунди аванс пред Макс, а на малко повече от секунда по-назад бе Ботас. Фернандо Алонсо пък изпревари Дани Рикардо за 10-ото място. 

В края Ботас направи допълнителна смяна в опит да завърти най-бърза обиколка, но същото направиха и Ред Бул, като повикаха Макс за последния тур. Холандецът даде най-добро време, но заради излизане от пистата времето му бе изтрито и бонус-точката остана за Ботас. 

Серхио Перес завърши 4-и, а Ландо Норис завърши 5-и и отново донесе отличен резултат за Макларън. След него остана Шарл Льоклер с Ферари. Естебан Окон и Фернандо Алонсо донесоха добри точки на Алпин със 7-ата и 8-ата си позиция, а Даниел Рикардо и Пиер Гасли  също влязоха в точките, като пилотът на Алфа Таури изпревари в края Карлос Сайнц. 

В генералното класиране Хамилтън води с 69 точки, докато Верстапен е с 61. Ландо Норис е трети с 37, а след него следват Валтери Ботас с 32, Шарл Льоклер с 28 и Серхио Перес с 22.