
Британецът Ландо Норис с Макларън спечели състезанието за Голямата награда на Унгария, 14-и кръг за сезона във Формула 1. Норис изпревари с едва шест десети от секундата съотборника си Оскар Пиастри, който не спря да го атакува до самия край, а на третото място завърши Джордж Ръсел с Мерцедес.
Голямото разочарование обаче бе за потеглилия от полпозишън Шарл Льоклер. Пилотът на Ферари бе лидер в състезанието до 40-ата от общо 70 обиколки на пистата "Хунгароринг", но грешен избор на стратегия в тима на "черните кончета" го лиши не само от победата, но и от място на подиума и той остана четвърти.
С успеха си Норис съкрати изоставането си от Пиастри на върха в класирането при пилотите на само девет точки. Основната причина за успеха на британеца обаче се оказа неговата стратегия за едно спиране в бокса, докато всички останали пилоти в челото минаха през бокса по два пъти.
Състезанието започна по план, като дъжд над пистата нямаше, но заради облачността температурите бяха сравнително ниски и това накара повечето пилоти да заложат на средномеките гуми, които впоследствие да сменят с твърди. В първия завой Льоклер успя да запази лидерската си позиция, въпреки яростните атаки на пилотите зад него, най-вече на австралиеца Пиастри. Ветеранът Фернандо Алонсо с Астън Мартин направи чудесен старт и заедно с Джордж Ръсел от Мерцедес успяха да свялят Норис от третата на петата позиция в първата обиколка от състезанието.
Първите влизания в бокса в челото на колоната започнаха между 19-ата и 21-вата обиколка, като Пиастри първи реши да смени средномеките гуми с твърдите. Две обиколки по-късно същото направи и лидерът в колоната Льоклер, а от Макларън решиха да оставят Норис на пистата със средномеките гуми максимално дълго. Британецът влезе за първата си смяна чак в 31-вата обиколка, а Фернандо Алонсо бе последният от пилотите в челото, който стори това - в 40-ата обиколка.
Изненадващо още в следващата обиколка - 41-вата, от Ферари повикаха Льоклер за втора смяна на гумите, след която той излезе четвърти, точно зад Ландо Норис. Зад болида на Ферари пък бе световеният шампион Макс Ферстапен с Ред Бул, но на близо половин минута изоставане. Льоклер изрази сериозно учудване от решението да бъде повикан в бокса точно в този момент, но се подчини на заповедта.
Влизането на монегасеца в бокса задвижи втория цикъл от смени на гумите и след него в бокса се озова Джордж Ръсел. Оскар Пиастри се засдържа няколко обиколки начело на колоната, преди да влезе за смяна и да остави съотборника си Норис на върха.
Промените дадоха много сериозно предимство на Пиастри и той бързо успя да застигне Льоклер, а в 51-вата обиколка и да го задмине. В същото време Льоклер се чувстваше изключително нестабилен на пистата и каза по радиото, че ще му бъде трудно дори да запази третата позиция. Очакванията му, че ще бъде атакуван от Ръсел се оправдаха и в 62-рата британецът успя да го задмине.
В същото време на върха в класирането Норис продължаваше да пази първата си позиция, но преднината му пред Пиастри бе по-малко от две секунди. Освен това в 64-тата обиколка над част от пистата се появи и лек дъжд, но той не оказа влияние.
В последните турове на пистата Пиастри се залепи плътно зад задното крило на болида на Норис, но така и не получи нужното време, за да изпревари съотборника си, макар да се движеше с по-бързи времена.
Подиумът бе допълнен от Джордж Ръсел, а след него финишираха Шарл Льоклер, испанецът Фернандо Алонсо и бразилският дебютант Габриел Бортолето със Заубер, който се възползва от силната си квалификация във вчерашния ден, за да заеме най-предното място в кариерата си във Формула 1.
Следващият кръг от сезона е Гран при на Нидерландия на 31 август.
БТА
Коментари
Напиши коментарНапиши коментар