Оскар Пиастри с Макларън напомни, че може да бъде много бърз и спечели квалификацията за спринта в Гран При на Катар. 

Така австралиецът получи шанс да свали някоя точка от пасива си срещу съотборника си Ландо Норис, който остана трети, докато между тях се нареди Джордж Ръсел с Мерцедес. 

Макс Верстапен се оплака от проблеми с колата и не бе в битката в челото, като в крайна сметка ще стартира едва 6-и в краткото състезание утре. Люис Хамилтън пък пак се провали тотално. 

Пилотите трябваше да карат с гуми медиум в първите две сесии и още в първия си бърз тур Ландо Норис, подобри с над 6 десети това на Макс Верстапен. Оскар Пиастри бе на около 2 десети от британеца. 

Алонсо, Хаджар и Албън също бяха по-бързи от световния шампион, който с втора бърза обиколка подобри времето си и свали над десета от постижението на Ландо, който също се подобри, но пък Пиастри изпревари и двамата си конкуренти с около десета. 

Фернандо Алонсо обаче изненада фаворитите и поведе след отличен тур, но в края Макс все пак подобри времето му. Хамилтън бе на границата от отпадането с 15-о време и Кими Антонели го прати сред последните 5, заедно с Строл, Лоусън, Гасли и Колапинто, като Люис щеше да стартира 18-и. 

В Q2 Норис, Пиастри и Ръсел бяха първите трима, докато Макс бе 4-и. Верстапен все пак се изкачи до второто място, Цунода излезе 5-и, а от Макларън се отказаха от нови бързи обиколки, след като Норис допусна и грешка и излезе извън пистата на един от завоите. Сега отпаднаха Хаджар, Беърман, Бортолето, Хюлкенберг и Окон.     В решаващия етап вече работните гуми бяха софт, а колата на Норис бе проверена, заради излитането в предишната фаза и той излезе на пистата малко по-късно от останалите. Макс се оплакваше от подскачане, а Пиастри даде отлично време, за да поведе, докато Ландо остана втори с 0.044 от съотборника си. Макс пък загуби бързия си тур и мина през чакъла на 4-и завой, което бе проблем за него. 

Макс загуби малко от над десета на първата контрола, а във втората изоставаше с над 2 десети, за да даде в крайна сметка 4-о време, на почти 3 десети от лидера. Цунода обаче го прати едно място назад с отлично трето време, но пък Алонсо веднага го изпревари. 

Ръсел поведе за кратко, но Пиастри все пак свали 0.032 от времето му, за да спечели полпозицията, след като Норис не успя да подобри времето си и остана трети, допускайки грешка на последния завой. Следваха Алонсо, Цунода и Верстапен, а десетката допълниха Антонели, Сайнц, Льоклер и Албън.